Dlaczego?
Aurisem w trybie manualnym jeżdżę raczej w trasie, a nie w mieście. W mieście raczej tryb sportowy.
Kiedy jedzie się normalnie to ok, ale gdy chcesz pojechać szybciej i chcesz zmieniać pasy to niestety się średnio nadaje. Jak puścisz na chwilę gaz to wrzuci Ci od razu 4 bieg. Żeby potem zbić trzeba mu otworzyć przepustnicę dość mocno, a to są straty czasu. Na trasie mogę mu dawać kickdown, ale po mieście to nie ma sensu bo przy prędkościach rzędu 60km/h go aż wyrywa
deejay napisał/a:
Moze cos z moim sie pobawimy na zlocie , tez mam Staga 300 plus
Myślę, ze będzie można porównać parametry
Maretzky85 napisał/a:
Ekhm
Oj tam, oj tam Owczar - 27-06-2011, 10:24 Drugie tankowanie za mną i pierwszy wiarygodny pomiar spalania.
Około 15 litrów na setkę. Połowa po mieście, połowa w trasie, w tym mocne pałowanie podczas kalibracji gazu. Zatem wynik nie taki zły.
Niestety muszę pomyśleć nad dalszym oszukiwaniem sond, bo przy wolnej jeździe z lekko wciśniętym gazem zapala się CE. Będę musiał się podpiąć pod OBD i sprawdzić w czym problem.Owczar - 28-06-2011, 09:45 Wczoraj w nocy wracając do Wawy zrobiłem mały test przyśpieszania. Potem obróbka w VirtualDub i zliczanie ile jest do setki. Start czasu od 2k, a nie od ruchu wskazówki. Przy 2,2k sprzęgło się zapina.
Na PB wyszło 8,6, a na gazie 9,1, ale podczas próby był mały poślizg na starcie. Jak będę znowu na zamkniętej drodze to sprawdzę czasy za pomocą GPS i Tempes GTx. YT zaokrągla czasy filmu do pełnych sekund w górę.
KaWu - 28-06-2011, 16:11
Owczar napisał/a:
Ja w swoim wyciąłem 3 katy i niestety pojawia mi się błąd. Nie wiem jeszcze, która sonda wypada poza zakres, ale okoliczności identyczne. Emerycka jazda
Na Pb tez masz blad
Pod ktora sonde jest podpiety Stag Owczar - 28-06-2011, 17:41
KaWu napisał/a:
Na Pb tez masz blad
Tego nie wiem, bo nie jeżdżę na PB. Chociaż wczoraj wpadł mi pewien pomysł. Okazuje się, że przy ekonomicznej jeździe galant wciąga mi tyle co przy ostrzejszej i chyba ma za bogato na na dole, tj przy krótkich czasach. Zbierałem mapę przy pałowaniu. Muszę zebrać mapy na PB z dłuższego dystansu, bo tak na szybko to potem mogą się rozjeżdżać.
KaWu napisał/a:
Pod ktora sonde jest podpiety Stag
Pod 2 pierwsze sondy z każdego banku.
[ Dodano: 28-06-2011, 17:41 ]
Pożyczę kabelek, wrzucę netbooka pod fotel i będę jeździł KaWu - 28-06-2011, 18:10
Owczar napisał/a:
Okazuje się, że przy ekonomicznej jeździe galant wciąga mi tyle co przy ostrzejszej i chyba ma za bogato na na dole, tj przy krótkich czasach.
Moze byc raczej za biednie.
Nie zawsze obnizenie mnoznika w stagu skutkuje spadkiem spalania.
Obstawiam u Ciebie nieprawidlowo - za nisko ustawiony mnoznik.
Przerabialem to w Galu i skutkowalo zapalaniem sie CE przy rownomiernej jezdzie (staly gaz).
Masz podpiete sondy to zobacz jak pracuja wtedy-pewnie wyjdzie ze "leza" i bedziesz wiedziec.
Jak nie wiesz jak, to wrzuc dane z lapka na forum.Owczar - 28-06-2011, 18:17
KaWu napisał/a:
Obstawiam u Ciebie nieprawidlowo - za nisko ustawiony mnoznik.
Czy w stagu jest taka opcja, że zbieram punkty mapy PB z dłuższej trasy, on sobie aproksymuje, a potem dopasowuje mnożnik tak by mapa gazowa pokryła się z benzynową?
Jakie są najbardziej korzystne ustawienia LPG dla Galanta? Ciśnienie mam aktualnie na 1.37-1.39. Nie mam screenów z ostatniej kalibracji, ale wcześniej zapalało mi się CE przy wyższym mnożniku, teraz zmniejszyłem.
Auto na gazie jeździ super, ale to wysokie spalanie w trasie troszkę mnie niepokoi, tym bardziej, że moja dziewczyna jechała do 100km/h.
KaWu napisał/a:
Masz podpiete sondy to zobacz jak pracuja wtedy-pewnie wyjdzie ze "leza" i bedziesz wiedziec.
Sondy pracują, zwróciłem na to uwagę. Zauważyłem też, że były zmieniane, są teraz Boscha.
KaWu napisał/a:
Jak nie wiesz jak, to wrzuc dane z lapka na forum.
Jak będę miał już jakieś zrzuty to wrzucę
Dzięki za pomoc.KaWu - 28-06-2011, 23:01
Owczar napisał/a:
Czy w stagu jest taka opcja, że zbieram punkty mapy PB z dłuższej trasy, on sobie aproksymuje, a potem dopasowuje mnożnik tak by mapa gazowa pokryła się z benzynową?
Mapy caly czas sie zmieniaja - w zaleznosci od stylu jazdy itd.
Trzeba ustawic na poczatku tylko pokrycie map w tych samych warunkach albo np. na czasy wtryskow, prace sondy, skaner ...
Owczar napisał/a:
Jakie są najbardziej korzystne ustawienia LPG dla Galanta?
Nie ma czegos takiego. W zaleznosci od komponentow instalacji ustawiasz optymalne wartosci.
Cisnienie ok. Bo z tego co pisales masz Zavoli S - a to jego cisnienie dolne. Mniej jak 1,3 bara juz raczej nie zejdziesz.Owczar - 29-06-2011, 00:14 Mam 2 zavoli N i to jego górne ciśnienie. Choć teoretycznie powinien kręcić się do 1,7 to niestety na żadnym z nich nie daje rady...Owczar - 29-06-2011, 00:39 Pomiar powtórzony:
fj_mike - 29-06-2011, 06:33 Marcin, co to za program na komórce ze screenshota?
Dane miałeś z kompa pokładowego?KaWu - 29-06-2011, 08:39
Owczar napisał/a:
Mam 2 zavoli N i to jego górne ciśnienie. Choć teoretycznie powinien kręcić się do 1,7 to niestety na żadnym z nich nie daje rady...
Zavoli N max cisnienie ma ok 1,3 bara na lpg. Na Pb pewnie Ci pokaże ok 1,35 bar.
Zakres ciśnienia jaki podałeś to pewnie masz ze strony allegro
Powtórzę jeszcze raz: normalnie w Sce zakres cisnienia zaczyna sie tam gdzie kończy się w Nce. A ty podajesz zakreś ciśnień łącznie dwóch reduktrów...Owczar - 29-06-2011, 08:39 Program na symbiana, tempes GTx. Oblicza czasy na podstawie danych GPS. Eliminuje błąd operatora i błąd licznika.Owczar - 29-06-2011, 08:45 Nie pamiętam skąd, możliwe, że allegro. W takim razie wszystko z nimi ok. na lpg dają ciśnienie takie jak pisałem powyżej. Wiem, że mapy zmieniają się dynamicznie ale chciałbym zebrać możliwie dużo punktów z mapy na pb żeby potem udać mnożnik tak by mapy średnie się pokryły.