To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Jak zdjąć bęben tylnego koła

krzysieg - 11-10-2024, 14:50
Temat postu: Jak zdjąć bęben tylnego koła
Prosta sprawa chce zajrzeć do tylnych hamulców i przejrzeć tylne zaciski
odkręcam koło wkręcam śruby w bęben i bęben zejdzie ?

Po 2 tygodniowych postoju jeden hamulec się zablokował i musiałem niestety przejechać kawałek z zablokowanym zaciskiem po placu , sprzęgło pewnie trochę dostało ,dobrze że tylko jedno koło i ślizgało się po żwirze aż pusciło.
Na razie wszystko jest ok ale myślę że trzeba przesmarowac linki ,mocowania szczęk itp ,może być suche syf rdza i pod wpływem wilgoci i czasu znowu się zakleszczy , osłony malowałem i trzymają się jeszcze .
Stało się to po przejeździe przez głębokie kałuże ,powódź .

[ Dodano: 12-10-2024, 15:05 ]
Zdjąłem bez większych problemów oba bębny , trzeba wkręcać śrubę M8 do płytszego gwintu .
Przesmarowałem siłowniki linki że sprężynkami i połączenia ruchome szczęk .
Poza rdzą samych osłon i samych obudów hamulców to wszystko dobrze wyglądało .
Nie wiem czy obie linki idą bezpośrednio z hamulców do dźwigni ręcznego czy do jakiegoś połączenia po drodze ?
Wydaje mi się że do samej dźwigni dochodziła jedna linka .

Krzyzak - 12-10-2024, 16:16

Masz podłokietnik? Da radę wyciągnąć z niego wkład i zajrzeć pod spód? Bo gdzieś po drodze powinna być blaszka, do której montowane są obie linki, taka wahliwa - żeby kompensować rozciągliwość linek i na każde koło dawać podobną siłę.
krzysieg - 12-10-2024, 16:39

Kiedyś zdejmowałem plastik środkowy z podłokietnikiem i przy okazji przesmarowalem linkę ,raczej to była jedna linka i nie dało się nic odkręcić,nie było zaślepki w podłodze .
Będę musiał wejść pod spód i znaleźć te rozgałęzienie ,przesmarować i tyle .
Hamulce działają dobrze ,ale obawiam się na dłużej zostawiać na ręcznym :)

Bizi78 - 12-10-2024, 17:02

Na foto masz pokazane gdzie łączą się linki w jedną.




krzysieg - 12-10-2024, 22:27

To może faktycznie jest dostęp od góry,te łączenie jest ukryte pod plastikiem lub tapicerką , jutro sprawdzę.
Krzyzak - 13-10-2024, 16:19

Pod tapicerką raczej nie, bo to musi mieć luz z każdej strony. Dlatego proponowałem zdemontować tunel. Raczej się tego nie smaruje, może te baryłki wchodzące do blaszki, która się waha boki.
krzysieg - 14-10-2024, 16:38

Jednak jest ta blaszka czyli połączenie 3 linek .
Widać pancerze linek i wychodzące linki połączone
do blaszki i od blaszki jedna linka do dźwigni.
Spryskałem te linki sprayem do łańcuchów motocyklowych .
Elementy wewnętrzne bębnów połączenia ruchome,linki , siłownik wyczyściłem i też spryskałem tym smarem .
Wydaje mi się że przed smarowaniem zdarzało się że trochę tarły hamulce i
gorszy był ręczny , teraz jest w porządku.
Zawsze w tym colcie sprężyna cofająca od ręcznego była dość delikatna .

Taero - 30-12-2024, 22:19

elementy przy dźwigni od ręcznego - w tym łącznik - one są zabezpieczone i działają w komfortowych warunkach (w porównaniu do pozostałej części układu hamulcowego). Także ja problemu bym szukał raczej w bębnie, albo przejrzał linkę pod autem.
W moim przypadku problem był w bębnie - sprężyna powrotna była już słabsza i musiałem ją inaczej zamontować - jej jedną końcówkę zahaczyłem o inny otwór w szczęce - ten który jest ciut dalej. I pomogło.
Plus oczywiście wyczyszczenie wszystkiego i przesmarowanie elementów, które tego wymagają (broń boże nie okładzin ściernych szczęk :D )

krzysieg - 12-01-2025, 17:01

Zaciski bębnów sprężyny ,punkty tarcia , wszystko oprócz okładzin praktycznie wyczyściłem zmywaczem do hamulców w sprayu
i nasmarowałem smarem do łańcuchów motocyklowych który nie reaguje z gumą i jest lepiący się nie ścieka ,odporny na ciepło .
Wszystko jest ok , ani razu nie przyblokował i się i hamuje 😄



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group