Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Stuki w przednim kole, strona kierowcy
Autor Wiadomość
blackangel 
Forumowicz

Auto: Carisma I GLS GDI '99 rok
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 37
Skąd: Walia
Wysłany: 08-01-2012, 20:38   [Cari 1.8 GDI] Stuki w przednim kole, strona kierowcy

Witam od 4 dni z dnai na dzień coraz głośniej mam stuki w prawym przednim kole od strony kierowcy (wersja angielska). Stuki są typu jak by była jakaś opaska luźna na ośce, lub jakby coś cykało ale to przy 40 mil do 70 mil później ucicha natomiast przy około 90-100 mil/h cała tapicerka zaczyna z kierownicą latać. Przy skręcie w prawo tylko w lewo przypominam że to anglik hałas się nasila ale także przy odpowiedniej prędkości. Jestem po przeglądzie i do nie dawna tych objawów nie było.
Czy ktoś miał podobny problem i zlokalizował takową usterkę ??


Pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-01-2012, 22:19   

blackangel napisał/a:
Przy skręcie w prawo tylko w lewo przypominam że to anglik hałas się nasila ale także przy odpowiedniej prędkości
Doprecyzuj. Jedno jest pewne, łożysko koła do wymiany, teraz pytanie które...
 
 
blackangel 
Forumowicz

Auto: Carisma I GLS GDI '99 rok
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 37
Skąd: Walia
Wysłany: 09-01-2012, 09:09   

Jechałem z mechanikiem i on sam nie wie od czego ten dźwięk podejrzewał że to ala cykanie jest od opaski zaciskowej która wisi na drążku czy coś takiego. Ale to nie to, podniesiony był samochód do góry i rozpędził go i hałasu nie ma czyli tylko i wyłącznie te hałas przychodzi jak samochód ma obciążenie. Sprawdzał wizualnie wszystko przeguby itd wszystko normalnie wygląda. Jazda po rampach,dziurach ostre skręty przy normalnej jeżdzie nic dopiero przy p[prędkości 40-60 mil/h ten dźwięk występuje :/ Dziwny objaw powiedział i chce rozkręcać cały przód żeby wykluczyć wszystko, z kolei lewe koło blokuje, po podniesieniu do góry ciężko nawet się nim kręci ale tu chyba hamulce trzymają, mówił że wystarczy opukać wyczyścić i będzie ok.

P.S. przy skręcie w lewo sorry w prawo hałas pozostaje bez zmian nasila się tylko przy skręcie w lewo ale także przy odpowiedniej prędkości przy wolnych prędkościach jest absolutna cisza przy jeździe i skrętach
 
 
Wokerek90 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 58
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-01-2012, 10:30   

może koła niewyważone. u mnie takie było pukanie cykanie i sworzeń wahacza rozbił wiekszy otwor w wahaczu i pukało przy predkosciach 80-120 cos takiego
 
 
 
blackangel 
Forumowicz

Auto: Carisma I GLS GDI '99 rok
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 37
Skąd: Walia
Wysłany: 09-01-2012, 10:32   

jestem po przeglądzie koła są wy warzone opony zmienione , ale ostatnio wieczorem przy prędkości 50mil/h wpadłem na rampę i zaryłem przodem :( Może po tym coś się stało choć ten stuk cykanie ciężko określić ten dźwięk długo po tym się objawił :(
 
 
Wokerek90 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 115ps 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 58
Skąd: Siedlce
Wysłany: 09-01-2012, 10:43   

moze być ze przegub zewnetrzny tez moze cykac prykać przy różnych prędkościach
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-01-2012, 20:02   

blackangel napisał/a:
przy skręcie w lewo sorry w prawo hałas pozostaje bez zmian nasila się tylko przy skręcie w lewo ale także przy odpowiedniej prędkości
Łożysko przedniego prawego koła.
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 09-01-2012, 21:44   

http://forum.mitsumaniaki...3fc9f5bf#991046

[ Dodano: 09-01-2012, 23:13 ]
Faktycznie jesli chodzi o predkosc - obstawilbym lozysko, jednak przy lozysku jest specyficzny halas " buczenie" Stukot ? Moze to co u mnie , poluzowane sruby,

Przy uszkodzonym lozysku mozliwe jest luzowanie srub kola.
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
blackangel 
Forumowicz

Auto: Carisma I GLS GDI '99 rok
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 37
Skąd: Walia
Wysłany: 14-01-2012, 20:57   

A więc panowie łożysko wymienione zapłaciłem 90 funtów i "cykanie" dalej jest. :( Sprawdziłem koło itd, wszystko wygląda dobrze i jest dokręcone. Przegub też to raczej nie jest bo przy wolniejszych prędkościach mogę skręcać prawo lewo maksymalnie i "cykania" nie ma dopiero od 40 mil w górę :( Mam pewną teorię i proszę o rade czy to faktycznie może być to, Wydaje mi się że tarcza z przodu musi być lekko krzywa i pod wpływem prędkości zaczyna bardziej wibrować i lekko trze o klocek, wibracje przy dużych prędkościach bo takie już mam także mogą być od krzywej tarczy. Sprawdzałem wizualnie stan tarcz i klocków są w nie najlepszym stanie tarcze już zjechane a klocki bierze korozja i rozpycha klocek od podstawy klocka także muszę w sumie to zrobić. Planowałem na wolne we wtorek przełożyć tarcze hamulcowe z lewej na prawą i na odwrót i jak by to było wedle mojej teorii to "cykanie" będzie z drugiej strony albo wcale. Jedno jest pewne prędkość ma wpływ na częstotliwość "cykania" oraz głośność "cykania" czyli coś przy kole skoro łożysko wymienione przegub cały to co Jeszce może tam być ?? Proszę o radę czy warto eksperymentować i przekładać tarcze hamulcowe
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-01-2012, 22:49   

blackangel napisał/a:
Wydaje mi się że tarcza z przodu musi być lekko krzywa i pod wpływem prędkości zaczyna bardziej wibrować i lekko trze o klocek
Możliwe. Miałem podobnie.
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 15-01-2012, 04:56   

blackangel, sprawdz na odkreconym kole tarcze i klocek - poruszaj lekko i sprawdz czy w pewnym momencie nie uslyszysz "szelestu" jestli tak bedzie mozesz twierdzic ze klocek jest nierównomiernie wyjechany badz krzywa jest tarcza.
Co do przekladki - nie radziłbym zdecydowanie - szkoda czasu i poswiecenia.

Sprawdz moze jeszcze ploastiki obudowy nadkola. Sprecyzuj dzwiek.
Jesli masz czym - nagraj dzwiek - moze to premitywne ale jedak pozwoli okreslic problem chociaż w jakims stopniu.
Pozdrowienia
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
blackangel 
Forumowicz

Auto: Carisma I GLS GDI '99 rok
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 37
Skąd: Walia
Wysłany: 16-01-2012, 20:22   

Rozumie ale nie zdążyłem nagrać :( Miałem awaryjne hamowanie z ponad 100mil/h całkiem niezłe wyszło :) I co dziwne nie słyszę już tego hałasu "cykania", czasami jeszcze jak skręcam w lewo i cały ciężar idzie na prawe koło :/
Pytanie może nie do tego tematu jaki mogę smar użyć przy przegubie wew ten przy skrzyni puściła mi opaska z węższej strony i rozchlapało smar. Mogę użyć smaru grafitowego ??


EDIT 18/01/2012
Wymienione tarcze i klocki hamulcowe na nowe (przód - obie strony) i jest cisza aczkolwiek zmieniłem koła z przodu lewa na prawą i na odwrót i przez chwile te cykanie było z prawej strony, myślę że to winna luźnego ciężarka po wyważaniu :P Przegub uzupełniłem smarem grafitowym ale nie miałem metalowych opasek kupiłem plastikowe i ściągnąłem do oporu mam nadzieję że to wytrzyma .
Pozdrawiam
 
 
mentos1 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 45
Skąd: 3city
Wysłany: 26-01-2012, 17:29   

blackangel napisał/a:
Rozumie ale nie zdążyłem nagrać :( Miałem awaryjne hamowanie z ponad 100mil/h całkiem niezłe wyszło :) I co dziwne nie słyszę już tego hałasu "cykania", czasami jeszcze jak skręcam w lewo i cały ciężar idzie na prawe koło :/
Pytanie może nie do tego tematu jaki mogę smar użyć przy przegubie wew ten przy skrzyni puściła mi opaska z węższej strony i rozchlapało smar. Mogę użyć smaru grafitowego ??


EDIT 18/01/2012
Wymienione tarcze i klocki hamulcowe na nowe (przód - obie strony) i jest cisza aczkolwiek zmieniłem koła z przodu lewa na prawą i na odwrót i przez chwile te cykanie było z prawej strony, myślę że to winna luźnego ciężarka po wyważaniu :P Przegub uzupełniłem smarem grafitowym ale nie miałem metalowych opasek kupiłem plastikowe i ściągnąłem do oporu mam nadzieję że to wytrzyma .
Pozdrawiam


ściagnij filmik http://venom24.pl/DOK/carisma/20111106043.mp4 i powiedz czy miales podobnie .. u mnie na samym poczatku był objaw identyczny jak u ciebie aczkolwiek to nie było cały czas co wizyta u mechanika to jak na złość przestawało ... teraz jeździłem 2 miesiące i nic , wczroaj znowu sie odezwało ... auto ma oryginalne 123 tys przebiegu i jestem jego pierwszym właścicielem i do niedawna nic ... ale teraz juz mnie krew zalewa ... się zdenerwuje to spale samochód bo ile można ... walcze z tematem od poł roku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.