Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprint Carisma GDI
Autor Wiadomość
zygizwro
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2012, 13:00   Sprint Carisma GDI

Wiem, że 1,8 gdi do wyścigówek nie należy. Jak najlepiej się nią ścigać. 2 bieg do 6 tys? Slyszałem też opinie o przeciąganiu 3 do 160 km/h?

Jakie wy macie techniki?
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 27-01-2012, 15:37   

zygizwro, Jak z przepasci to najlepiej na luzie zeby skrzyni nie posypac :D
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2012, 17:14   

Tak jak w każdym samochodzie - wykorzystując moc maksymalną, a że w GDI jest to przy 5.500 obr/min, czyli tak zmieniać biegi aby po zmianie na wyższy nie schodzić za nisko od tej wartości. Ot cała teoria wyścigów.
 
 
zygizwro
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2012, 18:09   

czyli kręcić do 5500, a nie wyżej?
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-01-2012, 18:29   

Powyżej 6000 obr/min subiektywnie słabo przyśpiesza, zredukowanie biegu zdecydowanie poprawia sytuację. Moim zdaniem optymalna wersja to wykorzystywanie przedziału 3500-6000 obr/min.

P.S. Jeśli chodzi o ściganie to polecam wykorzystać do tego celu zamknięty tor ;-)
 
 
 
zygizwro
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2012, 18:49   

no chyba, że nam się przypadkowo uda stanąć na światłach na ul. Legnickiej :) ale sam wiesz, jakie mamy cykle świetlne we Wrocku :)
 
 
PatricoWroc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 366
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-01-2012, 19:10   

No jak staniesz na światłach i będziesz się ścigać to wystarczy Ci tylko pierwszy bieg, na którym powinieneś rozpędzić się do 50 km/h. W sumie to nie wiem ile mój jedzie na jedynce ale chyba coś takiego. :twisted:
_________________

 
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-01-2012, 19:28   

Jakoś tak będzie, pierwszy bieg - teren zabudowany, drugi - niezabudowany.
W sumie to nie wiem po co reszta :-P

A na poważnie sprawdzałem prędkość maks. na dwójce, przy odcięciu było około 95 km/h. Co do sprintu równie istotne jak sprawne przełączanie biegów będzie jakie masz opony, na pierwszym biegu przy sprawnym ruszaniu dosyć łatwo zerwać przyczepność.
 
 
 
zygizwro
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2012, 19:47   

ja na 2 do odcięcia mam jakieś 105-108 km/h
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-01-2012, 20:47   

zygizwro, Kreci sie prawie do odcinki:) w kazdym samochodzie tak samo.
Ja sprawdzilem na legalnym tracku i to mi wystarczy.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
zygizwro
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2012, 21:32   

no właśnie nie do końca
tu zawsze chodzi o ułamki sekund
ale wyobraź sobie ścigać się takimi samymi samochodami - identycznymi
umiejętność zmiany biegu, szybkość, wyczucie sprzęgła, ruszanie, uzyskanie max momentu obrotowego...
to wszystko może dać wynik nawet ponad 2-3 sek do setki, to dużo nie mówiąc już o prędkościach 160 (ponoć najlepiej uzyskiwana jeszcze na 3 biegu)
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-01-2012, 21:54   

zygizwro, startowałem na 1/4mili tłumaczyc nie musisz:)
160km/h od startu to jakies 500m
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 27-01-2012, 23:42   

byczeks napisał/a:
czyli tak zmieniać biegi aby po zmianie na wyższy nie schodzić za nisko od tej wartości.

Czyli tak by obroty nie spadły poniżej 4500 :wink:
zygizwro napisał/a:
Slyszałem też opinie o przeciąganiu 3 do 160 km/h?

:twisted:
rysiul napisał/a:
sprawdzałem prędkość maks. na dwójce, przy odcięciu było około 95 km/h.

To raczej jak pisze zygizwro,
zygizwro napisał/a:
umiejętność zmiany biegu, szybkość, wyczucie sprzęgła, ruszanie,

:thumbleft:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
  Wysłany: 29-01-2012, 22:54   

rysiul napisał/a:
...A na poważnie sprawdzałem prędkość maks. na dwójce, przy odcięciu było około 95 km/h. Co do sprintu równie istotne jak sprawne przełączanie biegów będzie jakie masz opony, na pierwszym biegu przy sprawnym ruszaniu dosyć łatwo zerwać przyczepność.


Na dwójce też nie ma większych problemów z zerwaniem przyczepności. A co gorsza jak jest mokro, chyba że ta moja Cari jest wyjątkowo wściekła. :twisted:
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 30-01-2012, 11:43   

Ostatnio troszkę tak patrzyłem się z Seatem oraz Octavią i powiem że na 1biegu w sumie Octa odpadła Seat też ale jakoś wbijając 2 troszkę słabo idzie na początku i np Seat mnie pogonił ale miał jakąś dość mocną wersje więc rozumiecie :) nie macie wrażenia że szybka zmiana na 2b po długiej 1nce jakoś nie idzie od razu tak żwawo :?:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.