Sprint Carisma GDI |
Autor |
Wiadomość |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2012, 13:00 Sprint Carisma GDI
|
|
|
Wiem, że 1,8 gdi do wyścigówek nie należy. Jak najlepiej się nią ścigać. 2 bieg do 6 tys? Slyszałem też opinie o przeciąganiu 3 do 160 km/h?
Jakie wy macie techniki? |
|
|
|
 |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 15:37
|
|
|
zygizwro, Jak z przepasci to najlepiej na luzie zeby skrzyni nie posypac |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2012, 17:14
|
|
|
Tak jak w każdym samochodzie - wykorzystując moc maksymalną, a że w GDI jest to przy 5.500 obr/min, czyli tak zmieniać biegi aby po zmianie na wyższy nie schodzić za nisko od tej wartości. Ot cała teoria wyścigów. |
|
|
|
 |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2012, 18:09
|
|
|
czyli kręcić do 5500, a nie wyżej? |
|
|
|
 |
rysiul
Mitsumaniak

Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-01-2012, 18:29
|
|
|
Powyżej 6000 obr/min subiektywnie słabo przyśpiesza, zredukowanie biegu zdecydowanie poprawia sytuację. Moim zdaniem optymalna wersja to wykorzystywanie przedziału 3500-6000 obr/min.
P.S. Jeśli chodzi o ściganie to polecam wykorzystać do tego celu zamknięty tor |
|
|
|
 |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2012, 18:49
|
|
|
no chyba, że nam się przypadkowo uda stanąć na światłach na ul. Legnickiej ale sam wiesz, jakie mamy cykle świetlne we Wrocku |
|
|
|
 |
PatricoWroc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 366 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:10
|
|
|
No jak staniesz na światłach i będziesz się ścigać to wystarczy Ci tylko pierwszy bieg, na którym powinieneś rozpędzić się do 50 km/h. W sumie to nie wiem ile mój jedzie na jedynce ale chyba coś takiego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rysiul
Mitsumaniak

Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:28
|
|
|
Jakoś tak będzie, pierwszy bieg - teren zabudowany, drugi - niezabudowany.
W sumie to nie wiem po co reszta
A na poważnie sprawdzałem prędkość maks. na dwójce, przy odcięciu było około 95 km/h. Co do sprintu równie istotne jak sprawne przełączanie biegów będzie jakie masz opony, na pierwszym biegu przy sprawnym ruszaniu dosyć łatwo zerwać przyczepność. |
|
|
|
 |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:47
|
|
|
ja na 2 do odcięcia mam jakieś 105-108 km/h |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27-01-2012, 20:47
|
|
|
zygizwro, Kreci sie prawie do odcinki:) w kazdym samochodzie tak samo.
Ja sprawdzilem na legalnym tracku i to mi wystarczy. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2012, 21:32
|
|
|
no właśnie nie do końca
tu zawsze chodzi o ułamki sekund
ale wyobraź sobie ścigać się takimi samymi samochodami - identycznymi
umiejętność zmiany biegu, szybkość, wyczucie sprzęgła, ruszanie, uzyskanie max momentu obrotowego...
to wszystko może dać wynik nawet ponad 2-3 sek do setki, to dużo nie mówiąc już o prędkościach 160 (ponoć najlepiej uzyskiwana jeszcze na 3 biegu) |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27-01-2012, 21:54
|
|
|
zygizwro, startowałem na 1/4mili tłumaczyc nie musisz:)
160km/h od startu to jakies 500m |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 27-01-2012, 23:42
|
|
|
byczeks napisał/a: | czyli tak zmieniać biegi aby po zmianie na wyższy nie schodzić za nisko od tej wartości. |
Czyli tak by obroty nie spadły poniżej 4500
zygizwro napisał/a: | Slyszałem też opinie o przeciąganiu 3 do 160 km/h? |
rysiul napisał/a: | sprawdzałem prędkość maks. na dwójce, przy odcięciu było około 95 km/h. |
To raczej jak pisze zygizwro,
zygizwro napisał/a: | umiejętność zmiany biegu, szybkość, wyczucie sprzęgła, ruszanie, |
|
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 29-01-2012, 22:54
|
|
|
rysiul napisał/a: | ...A na poważnie sprawdzałem prędkość maks. na dwójce, przy odcięciu było około 95 km/h. Co do sprintu równie istotne jak sprawne przełączanie biegów będzie jakie masz opony, na pierwszym biegu przy sprawnym ruszaniu dosyć łatwo zerwać przyczepność. |
Na dwójce też nie ma większych problemów z zerwaniem przyczepności. A co gorsza jak jest mokro, chyba że ta moja Cari jest wyjątkowo wściekła. |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 30-01-2012, 11:43
|
|
|
Ostatnio troszkę tak patrzyłem się z Seatem oraz Octavią i powiem że na 1biegu w sumie Octa odpadła Seat też ale jakoś wbijając 2 troszkę słabo idzie na początku i np Seat mnie pogonił ale miał jakąś dość mocną wersje więc rozumiecie nie macie wrażenia że szybka zmiana na 2b po długiej 1nce jakoś nie idzie od razu tak żwawo |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
|