Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Owczar
25-03-2012, 23:39
[EAxx] Wycięcie katalizatora
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-01-2012, 15:24   

Zamiennik tylko i wyłacznie z wkładem ceramicznym, dobierasz wedle pojemności, na popularnym serwisie w granicach 300zł kupisz Magnaflow ceramiczny ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 29-01-2012, 15:50   

będzie on działał jak orginał?tzn te same właśćiwości?a jaka pojemność może ktoś wie bo niemam starego kata :P no i chyba średnica rury będzie potrzebna?
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 29-01-2012, 15:54   

sipex napisał/a:
jaka pojemność może ktoś wie bo niemam starego kata

pojemności silnika
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 29-01-2012, 15:59   

hehe dzięki nie pomyślałem :P

[ Dodano: 29-01-2012, 16:04 ]
http://moto.allegro.pl/no...2080613706.html coś takiego może być?jaka średnica rury w 2L benzynie ktoś pamięta?
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-01-2012, 16:17   

55mm bedzie wystarczające
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 29-01-2012, 17:18   

dzięki wielkie :)

[ Dodano: 30-01-2012, 10:56 ]
pisałem do all-parts i muszę podać rozmiar kata żeby to było dobrze dobrane,jeśli ktoś ma wymiary do 2L benzyny to bardzo bym poprosił.Czy od 2.4 GDI bedzie pasował?bo taki kolega z forum kiedyś pomierzył.

[ Dodano: 31-01-2012, 23:41 ]
około 41cm x 19 cm? może mi ktoś odpowiedziec bardzo ważne to jest dlamnie :(
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
Grawa 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,0/98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-03-2012, 15:23   

Owczar napisał/a:
Panowie, pamiętajcie, że auto z wyciętym katem nie ma prawa przejść przeglądu technicznego.


lol Kolego w sprawnie działającym aucie po wycięciu katalizatora przejdziesz każdy przegląd!!!
Katalizator ogranicza w znacznym stopniu emisje szkodliwych substancji,w tak znacznym że po jego usunięciu bez problemu zmieścisz się we wszystkich normach.
Jeśli chodzi o poprawe parametrów, samo usunięcie kata niewiele da(chyba że przytykał układ).Ja w Misiu jeszcze tego nie zrobiłem ale jak jezdziłem Vectrą w miejsce usuniętego kata wstawiłem strumienice -efekt wyraznie odczuwalny na plus,szczególnie poprawił się dół(VMAX bez zmian).Jedyna uwaga to to że w Vectrze lambda przed katem, nie wypowiem się jak by to było w przypadku czujnika za katalizatorem lub kiedy mamy do czynienia z podwójnym czujnikiem.
Pozdrawiam!
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-03-2012, 16:28   

Grawa napisał/a:

lol Kolego w sprawnie działającym aucie po wycięciu katalizatora przejdziesz każdy przegląd!!!


Proszę cię, oszczędź sobie głupawych komentarzy :evil:
Zgodnie z nową normą UE, jeśli auto fabrycznie jest wyposażone w katalizator, to ten fizycznie ma byc obecny podczas przeglądu, inaczej tzw. "fail".
To jakie jest podejscie testera do faktycznych regulacji nadaje się na dyskusję poza forum :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Grawa 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,0/98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-03-2012, 21:49   głupawych?

swinks_UK napisał/a:
Grawa napisał/a:

lol Kolego w sprawnie działającym aucie po wycięciu katalizatora przejdziesz każdy przegląd!!!


Proszę cię, oszczędź sobie głupawych komentarzy :evil:
Zgodnie z nową normą UE, jeśli auto fabrycznie jest wyposażone w katalizator, to ten fizycznie ma byc obecny podczas przeglądu, inaczej tzw. "fail".
To jakie jest podejscie testera do faktycznych regulacji nadaje się na dyskusję poza forum :wink:


Witam ponownie!
Co to za słownictwo? Wydaje m się że nawet jeśli mój post buł głupawy, to na pewno nie był dla nikogo obrazliwy, czego ja o Twojej wypowiedzi powiedzieć nie mogę...ale trudno jakoś będę z tym żył. Jedno natomiast wiem na pewno : mieszkam w Polsce i na co dzień widzę jak wszyscy przestrzegają norm UE...lol powoływanie się na nie to hmmm...żenada?
I na koniec, pojedz sobie do pierwszego lepszego diagnosty i zapytaj wprost, czy po wyjęciu "kata",( zakładając że diagnosta o tym nie wie)wyniki pomiarów pozwoliłyby na przejście przeglądu.Ja znam odpowiedz bo jestem wieloletnim praktykiem a nie forumowym "znawcą" Pozdrawiam i zachęcam do polemiki tylko merytorycznej - patrz motoryzacja.
 
 
Gruby96 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse Spayder GTS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 147
Skąd: Jawor
Wysłany: 25-03-2012, 22:32   

swinks_UK napisał/a:
Grawa napisał/a:

lol Kolego w sprawnie działającym aucie po wycięciu katalizatora przejdziesz każdy przegląd!!!


Proszę cię, oszczędź sobie głupawych komentarzy :evil:
Zgodnie z nową normą UE, jeśli auto fabrycznie jest wyposażone w katalizator, to ten fizycznie ma byc obecny podczas przeglądu, inaczej tzw. "fail".
To jakie jest podejscie testera do faktycznych regulacji nadaje się na dyskusję poza forum :wink:

Tomasz od 2 lat latam bez kata i przegląd przechodzę co roku nawet poprosiłem na przeglądzie o pomiar spalin i co i jest gitara także nie porównuj 2 rożnych światów :twisted:
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 25-03-2012, 23:01   

edit
_________________
Mam oko na Ciebie
Ostatnio zmieniony przez fergul11 16-02-2013, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-03-2012, 23:14   

Grawa napisał/a:
Co to za słownictwo? Wydaje m się że nawet jeśli mój post buł głupawy, to na pewno nie był dla nikogo obrazliwy, czego ja o Twojej wypowiedzi powiedzieć nie mogę...ale trudno jakoś będę z tym żył.


swinks_UK, nigdzie Cię nie obraził, tylko ocenił treść Twojego postu, która jakby nie patrzeć była głupawa.

Napisałem, że auto z wyciętym katem nie ma prawa przejść przeglądu, bo tak stanowią przepisy. Nie pisałem nic o tym, że nie spełni norm spalin.

To tak jakbym napisał, że dziś pochmurno, a Ty odpisujesz, że nieprawda bo deszcz nie pada. To nawet nie jest subtelna różnica. Czytaj ze zrozumieniem i unikniemy nieporozumień.

Prawo stanowi jasno, a to czy auto przejdzi eprzegląd w PL to już inna sprawa i o tym tutaj nie rozmawiamy. Następnym razem przemyśl dwa razy ton postu i odpuść wycieczki osobiste.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 26-03-2012, 00:05   

Grawa napisał/a:
Jedno natomiast wiem na pewno : mieszkam w Polsce i na co dzień widzę jak wszyscy przestrzegają norm UE...lol powoływanie się na nie to hmmm...żenada?

O ile się nie mylę to PL jest jeszcze w UE i obowiazują w niej te same przepisy dotyczące katalizatorów. Tam też stoi wyraźnie, że jak auto fabrycznie miało kata, to ma mieć go na przeglądzie.
A informacja o tym czy dany model miał fabryczny kat jest w bazie danych, którą każdy diagnosta powinien mieć na kompie.
To, że praktyka obchodzenia prawa, napychania kieszeni jest wciaż powszechna, nie znaczy, że na forum mamy popierać te zachowania. Proponuję sie zapoznać z regulaminem i wydźwięku pkt. 6 i 10, który moim zdaniem łamiesz, ale cóż...
Grawa napisał/a:
powoływanie się na nie to hmmm...żenada?


Grawa napisał/a:
I na koniec, pojedz sobie do pierwszego lepszego diagnosty i zapytaj wprost, czy po wyjęciu "kata",( zakładając że diagnosta o tym nie wie)wyniki pomiarów pozwoliłyby na przejście przeglądu.Ja znam odpowiedz bo jestem wieloletnim praktykiem a nie forumowym "znawcą" Pozdrawiam i zachęcam do polemiki tylko merytorycznej - patrz motoryzacja.

Co ma posiadanie katalizatora do norm emisji spalin ustanowionych dla przeglądu??
To są 2 różne kategorie przegladu.
Emisje spalin sobie każdy kraj ustala wg. własnego widzimisię, inna bajka. Na Wyspach np. mamy kilka norm w zależności od auta, wieku i tzw. docelowego marketu.
Dla twej wiadomości, mój samochód obecnie spełnia normy emisji spalin badane na przegladzie nawet bez katalizatora (produkcja JDM), jednak musze mieć katalizator, bo tak był wyposażony fabrycznie.
Myślałem że jako wieloletni praktyk to wiesz. :doubt:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 26-03-2012, 07:18   

Pomijając aspekty prawne, to po co wycinać katalizator skoro bez niego auto wcale lepiej nie jeździ?

Taka praktyka jest słuszna tylko dla użytkownika, który np. zmienia układ wydechowy by mieć inne brzmienie z jednoczesną stratą mocy...

Tym bardziej nie rozumie tej dyskusji jeśli nowy zamiennik katalizatora kosztuje dość przyzwoite $, a jego brak w galu powoduje spadek mocy.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-03-2012, 10:13   

polaff napisał/a:
by mieć inne brzmienie

O to to tak :mrgreen:

polaff napisał/a:

z jednoczesną stratą mocy...
[...] jego brak w galu powoduje spadek mocy.

A to to już na pewno nie :rolleyes:

Nie ma żadnej różnicy oprócz ładniejszego dźwięku i czasami wywalanego CE na LPG ale u mnie to już kwestia spartolonej instalacji... :doubt:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.