 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Problem z olbrzymim spalaniem, obrotami oraz |
Autor |
Wiadomość |
Artur1987
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 99-04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-01-2012, 20:41 [Cari 1.8 GDI] Problem z olbrzymim spalaniem, obrotami oraz
|
|
|
Witam wszystkich.
Na wstępie powiem że z problemami z samochodem borykam się już od ponad grubo roku, moja Cari to rok 2000 w automacie 1.8GDI 125km.
Główny problem to olbrzymie spalanie na poziomie 14 litrów dodam że samochodem nie szaleje, jazda co prawda głównie po mieście, odcinki zazwyczaj nie za długie ale bez przesady.... Poprzedni właściciel moja ciotka mieściła się w 9 Litrach a styl jazdy za wiele się nie różnił, może mniej dynamiczna jazda ale naprawdę nie wiele. Ciekawostką jest to że w trasie samochód pali jak najbardziej normalnie 120km/h mieszczę się w 7-7,5L.
Drugi problem to to że samochód potrafi się dusić tzn: Po odpaleniu samochodu po całej nocy nie ma problemu żadnego, aczkolwiek kiedy silnik się zagrzeje, zostawiam go powiedzmy na 2h, zdąży ostygnąć zaczyna się prawdziwa katorga- obroty po odpaleniu szaleją silnik dusi się potrafi zgasnąć przy dodaniu gazu potrafi czasami nie zareagować, czasami obroty na chwile spadają po czym po mocniejszym dodaniu gazu zaczyna łapać obroty ale po puszczeniu znowu szaleją, dodam że czasami pomaga wrzucenie jakiegoś biegu wtedy zazwyczaj wszystko przechodzi ale potrafi także w tym momencie zgasnąć.
Trzeci objaw silnik po zagrzaniu i podczas jazdy pracuje tak jak powinien z małym wyjątkiem podczas stania na światłach i trzymania hamulca na Drive odczuwalne jest takie tąpnięcie charakteryzuje się to oczywiście spadkiem obrotów-coś jakby gubił zapłon jest to moment potem zachowuje się jak powinien do momentu kolejnego tąpnięcia. Dodam że stojąc na światłach na Neutralu jest takich tąpnięć "jakby" mniej ale także występują.
Czasami na chwile po odpaleniu wyskakuje Check Engine
Byłem w 4 warsztatach w tym także ASO tam stwierdzili po błędzie że przepustnica zepsuta, około rok temu, byłem z nią na wizycie u Bartka z forum-pozdrawiam
ale okazało się że wszystko ok.
Teraz mechanicy u których serwisuje auto stwierdzili błąd przepływomierza dzisiaj wymieniłem przepływomierz problem jednak pozostał.
Z rzeczy które już robiłem: Wymiana świec, czyszczenie przepustnicy, czyszczenie całego kolektora ssącego, nie mam już pomysłów co dalej.
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to proszę pisać, każda opinia się przyda.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 31-01-2012, 21:22
|
|
|
Filtr paliwa wymieniany/sprawdzany? Ciśnienie na pompie WC w normie? |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
Artur1987
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 99-04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-01-2012, 21:35
|
|
|
Filtr podobno mechanicy wymieniali... ale sam tego nie sprawdzałem, co do pompy nie sprawdzałem, ale wydaje mi się że jeżeli coś z pompą było by nie tak to problem byłby cały czas a nie tylko podczas odpalania i czasami na światłach zwłaszcza że w trasie jest ok.
Może inaczej jeszcze zapytam oprócz opinii na ten temat, zna ktoś może jakiś serwis godny polecenia w Warszawie?? |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 31-01-2012, 22:10
|
|
|
to jest GDI i to że komuś się wydaje to nic nie znaczy Niby przepustnica , niby przepływomierz , tak to możesz wymieniać wszystko po kolei , a gwarancji żadnej i tak nie będziesz miał . Jest sporo wiadomości na forum jak sprawdzić miśka nie jadąc do mechanika i pare podstawowych procedur przy tym silniku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 31-01-2012, 22:22
|
|
|
Artur1987 napisał/a: | Czasami na chwile po odpaleniu wyskakuje Check Engine
Byłem w 4 warsztatach w tym także ASO tam stwierdzili po błędzie że przepustnica zepsuta |
Jaki to był błąd?
Czy tryb ECO działa dobrze? Sprawdzałeś zawór EGR? Podłącz się do EvoScan'a i zobacz ciśnienie na pompie WC. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 31-01-2012, 23:20
|
|
|
Artur1987, zmieniałes stacje i paliwo ? |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Artur1987
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 99-04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2012, 08:48
|
|
|
Wydruku z podłączenia kompa już nie mam, nie posiadam także Evoscana.
Czy zmieniałem stacje... staram się raczej cały czas tankować na BP, bądź jakiś Orlen, a poprzedni właściciel tankował na Neste. |
|
|
|
 |
|
|