Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G] GRZECHOTANIE W SKRZYNI
Autor Wiadomość
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2006, 19:23   [1G] GRZECHOTANIE W SKRZYNI

Problem jest taki : odpale silnik(zimny) jest ok, po paru minutach cos w skrzyni mi zaczyna grzechotac,nie szumiec jak lozysko ale tak jakby pukac metalem i metal, czestotliwosc grzechotania proporcjonalna do obrotów.Slychac to jakby na samym koncu skrzyni w poblizu tej zaslepki konczacej skrzynie.Jak wcisne sprzeglo grzechotanie zanika.Zanika rowniez jak silnik sie juz konkretnie rozgrzeje i rozjezdzi.Moze ktos ma rysunek zlozeniowy takiej lub podobnej skrzyni albo jakis pomysl.Z gory dzieki i pozdrawiam!!
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 02-06-2007, 00:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-12-2006, 20:17   

wygląda na łożysko wałka sprzęgłowego - bez rozebrania skrzyni się nie dowiesz czy to to
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2006, 20:34   

A nie daloby rady zerknac cos po odkreceniu tylko tej klapki z boku? I czy ewentualnie takie lozysko na wymiane gdzies dostane bo jak sie pytam mechanikow to kazdy mowi ze szybciej cala skrzynie kupie i taniej niz czesci dostane,nie wiem ile w tym prawdy.Oraz czy moze nie wiesz skad moznaby zdobyc jakis rysunek zlozeniowy albo montazowy takiej skrzyni,ksiazki oczywiscie nie mam.Pozdrawiam!!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-12-2006, 20:59   

trudno powiedziec od razu, ale w wiekszosci skrzyn Mitsu lozyska walka sprzeglowego dostepne sa tylko jako oryginaly i kosztuja kolo 200 zl / sztuka, ale u Japaneze mozesz dostac za 1/3 tej ceny koreanski zamiennik
reszte lozysk latwo dobrac z zamiennikow

jak sie zapewne domyslasz dopoki nie rozbierzesz czegos, to nie mozesz wyjac lozyska i sprawdzic ktore i w jakim jest stanie - do tej pory to wrozenie z fusow (moja sugestia zreszta tez, ale wybralem najbardziej prawdopodobny wariant)
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2006, 01:34   

Mam pewna szklanke fusów.To grzechotanie brzmi jak luzne lozysko stożkowe albo kulkowe skosne i wytlumaczenie takie:gdy olej jest zimny i gesty to koryguje luz miedzy kolnierzem a kulkami ( stozkami) gdy sie olej stanie żadkim to luz daje o sobie znac i slychac grzechotanie kulek, natomiast gdy skrzynia sie rozgrzeje to (tu sie pojawia troche kosmiczny pomysl) walek ma jakis wspolczynnik rozszerzalnosci cieplnej i wydluza sie napinajac lozysko.Wtedy optymistycznie wystarczylo by skasowac luz w lozysku stozkowym lub napiąć wstepnie lozysko kulkowe skosne.Jesli jednak ten walek jest lozyskowany np wedlóg schematu: kulkowe zwylke-ustalajace i waleczkowe-plywajace to moja teoria padla.Czy jest w tym jakis sens??Wedlóg jakiego schematu sa lozyskowane walki (glownie walek sprzeglowy)?? czy mozna sie wzorowac na schemacie skrzyni stosowanych w Eclipse 2g jakie znalazlem w dziale Downloads??Pozdrawiam!

[ Dodano: 21-12-2006, 01:34 ]
W drugiej generacji Eclipse'a byla stosowana skrzynia o oznaczeniu modelu F5MC1, czy jest szansa ze w w moim 1g GS jest taka sama skrzynia?? I czy da sie jakos rególowac sprzeglo w GS-ie?? Pozdrawiam!!

[ Dodano: 22-12-2006, 11:19 ]
Tak sobie ogladam rysunki tych skrzyn i zastanawia mnie jak japonczycy reguluja luz w lozyskach stozkowych ktory przeciez bardzo dokladnie musi byc kasowany? Czy udaje im sie tak obrobic dwie polówki odlewu skrzyni ze bez jakichkolwiek śrub czy podkladek dystansowych szesc łozysk stozkowych ma wykasowany luz?? Jesli tak to glebokie poklony dla nich..Jesli nie to moze czegos nie widze na tych rysunkach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.