[EA3A/W 2.4] Spalanie 20 L w 2.4GDI |
Autor |
Wiadomość |
kmakar
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 02-02-2012, 12:11 [EA3A/W 2.4] Spalanie 20 L w 2.4GDI
|
|
|
Witam serdecznie.
Mój problem trwa nieprzerwanie od zakupu auta czyli od 6 miesięcy.
Silnik brał duże ilości oleju więc postanowiłem wymienić uszczelniacze na zaworach, przed operacją od niechcenia zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i szok 7-8 atm. (a silnik chodził równiutko i gdyby nie ubytki oleju wszystko byłoby ok) żeby się nie rozpisywać powiem tylko, że w głowicy był poprzepalany olej, pod pokrywą zaworów również.
Głowica została wyczyszczona, zeszlifowana, gniazda dotarte, uszczelniacze wymienione, pierścienie na tłokach wymienione (bo też ich już nie było) popychacze zregenerowane, wyczyszczona przepustnica, ogólnie niemalże generalny remont.
Po złożeniu (po drodze zaślepiony został EGR) zaskoczenie, odpalił jak złoto od pierwszego zakręcenia.
Niestety poza tym, że teraz nie bierze ani grama oleju spalanie nie uległo zmianie (może spadło do 17 L)
Wczoraj odśpeliłem EGR i oprócz tego, że w aucie po minucie rano zrobiło się ciepło spalanie bez zmian.
Zmierzyłem także Lambdę i tu dziwne bo na dogrzanym silniku i równej pracy na wolnych odczyt jest niemalże 0-1. Podaje 1V po chwili spada prawie do zera i znów podchodzi do 1 i tak w kółko. Na równych obrotach ok 2500 bez przerwy prawie max. po odpuszczeniu 0 i po chwili na wolnych znów 0-1.
Z wieloma rzeczami radzę sobie sam ale z lambdą nigdy nie miałem do czynienia więc nie wiem jak powinna się zachowywać i co ewentualnie może być jeszcze przyczyną takiego spalania.
Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów.
Z góry dziękuję za pomoc bo powoli tracę serce do tego autka . |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 02-02-2012, 15:50
|
|
|
kmakar, zacznijmy od tego:
- masz lpg w GDi
- która to generacja
- jak możesz to wrzuć fotki. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 02-02-2012, 17:51
|
|
|
już ci chyba kiedyś pisałem że to będzie wina sondy lub dziura w baku i jeszcze przychodzi mi namyśl to że poprzedni właściciel mógł próbować dołożyć trochę koni do silnika przy pomocy chipa z rezystora który montuje się pod czujnik temperatury silnika , w rzeczywistości to silnik cały czas chodzi na ssaniu ,podaje bogatą mieszankę i pali dużo więcej a koni nie przybywa |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 02-02-2012, 18:22
|
|
|
radek79 napisał/a: | w rzeczywistości to silnik cały czas chodzi na ssaniu ,podaje bogatą mieszankę i pali dużo więcej a koni nie przybywa |
Ale to by miał obroty nonstop wysokie , takie same jak na zimnym silniku. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 02-02-2012, 18:49
|
|
|
Juiceman napisał/a: | radek79 napisał/a: | w rzeczywistości to silnik cały czas chodzi na ssaniu ,podaje bogatą mieszankę i pali dużo więcej a koni nie przybywa |
Ale to by miał obroty nonstop wysokie , takie same jak na zimnym silniku. |
otóż widziałem takie pudełko z przełącznikiem podpięte pod auto i obroty nie wzrastały po przełączeniu tylko czuć było mocno spalinami po chwili w garażu |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
kmakar
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 02-02-2012, 20:56
|
|
|
KaWu, nie ma żadnej mowy o gazie i nie będzie. Z resztą 20l gazy by mnie tak nie przerażało.
Wrzucam link do filmu z odczytem z lambdy (na początku z odpiętym jednym wtryskiem - nie wiem co ten experyment miał dać http://youtu.be/vkLoLNEeZ4I
radek79, Lambda jest najbardziej podejrzana ale chce uniknąć sytuacji, że wymienię lambdę a się okaże, że to przepływka albo któryś wtrysk leje.
Auto nie kopci na ciemno i chodzi równo na obrotach. Rano z ssania spada po +/- minucie. Chipowane nic nie było i tego jestem pewien, znam poprzednią właścicielkę. |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
kmakar
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 02-02-2012, 21:09
|
|
|
Fakt, jak ją odpiąłem na chwile od razu check się zapalił. A jakie byłyby objawy lejącego wtrysku? |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 02-02-2012, 21:31
|
|
|
kmakar napisał/a: | A jakie byłyby objawy lejącego wtrysku? |
świeca na lejącym wtrysku będzie miała czarny osad , lub odpinaj wtyczki na kolejnych wtryskach (nie wszystkie na raz),normalnie po odpięciu wtyczki silnik zacznie szarpać jeśli na którymś cylindrze nie odczujesz różnicy znaczy ,że ten jest uszkodzony. |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
kmakar
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 03-02-2012, 09:19
|
|
|
Świece są wszystkie czyste, a odpinanie wtrysków raczej trudne przez kolektor ssący. Pozostaje nieszczęsna lambda choć martwi mnie tylko to, że tak jak widać na filmiku, ona jednak coś robi. :/ |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-02-2012, 11:52
|
|
|
Wydech szczelny? Portki lubią się puścić na połączeniu rur z kolektora i czyste powietrze leciu prosto w lambdę |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kmakar
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 08-02-2012, 10:58
|
|
|
Sonda wymieniona, odczyty z nowej sondy trzymają się mniej więcej środka zakresu a jak żłopał tak żłopie Już brak mi koncepcji i chyba będę musiał się z nim rozstać. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-02-2012, 11:23
|
|
|
Czy tzw. generalny remont robiłeś sam, czy jakiś mechanik?
Czy były ruszane/wymieniane tłoki lub zawory?
Cokolwiek w okolicy wtryskiwaczy robione? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kmakar
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 09-02-2012, 12:34
|
|
|
Remont robiłem ja z mechanikiem, tłoki były ruszane bo wymieniane były pierścienie, na zaworach wymieniane uszczelniacze, docieranie gniazd, planowanie i czyszczenie głowicy czyli wszystko w okolicach wtryskiwaczy. |
|
|
|
 |
|