[Cari 1.6] stukają zawory |
Autor |
Wiadomość |
bronek32
Forumowicz
Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: wawer
|
Wysłany: 03-02-2012, 09:37 [Cari 1.6] stukają zawory
|
|
|
Witam. Mam taki mały problem bo od kiedy mróz się nasilił to wydaje mi się że zawory cykaja coraz głośniej nawet po rozgrzaniu silnika i nie wiem czy to normalne przy tych mrozach czy raczej to sprawdzić u mecha , nie stety poprzedni właściciel zalał go lotusem 15w40 mam 300tyś i zastanawiam się czy może to być wina tego oleju . A za tydzień jadę w dłuższą trasę i trochę mnie martwią zawory żeby się nie posypały |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-02-2012, 17:20
|
|
|
Kiedy był wymieniany olej? bronek32 napisał/a: | poprzedni właściciel zalał go lotusem 15w40 | to dobry olej, ale do malucha itp. pojazdów. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 03-02-2012, 23:38
|
|
|
luz zaworowy do sprawdzenia i regulacji |
|
|
|
 |
bronek32
Forumowicz
Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: wawer
|
Wysłany: 05-02-2012, 09:09
|
|
|
Właśnie zbliża się wymiana oleju czekam tylko aż mróz odpusci tylko teraz nie wiem co mam wlać bo podobno nie mogę już wlać ani pół ani pełnego syntetyka bo zacznie się rozszczelniać silnik a jak pisałem to już trochę ma przebiegu teraz przez pół roku nie wziął ani grama oleju a zrobiłem 4000tyś więc jest w dobrej kondycji a jakoś wolałbym nie wymieniać wszyskich uszczelek . Jakieś pomysły ?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-02-2012, 21:57
|
|
|
bronek32 napisał/a: | Jakieś pomysły ?? | Półsyntetyk 10W 40. Motul, Valvoline itp. |
|
|
|
 |
ManWithNoName
Forumowicz ManWithNoName
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 2000 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-02-2012, 22:27
|
|
|
ja jak sprowadziłem auto to miałem niby zalane castrolem 10 w 40. przynajmniej taka byla kartka. gdy doszło do wymiany zalałem takim samym i zaczal mi brac olej.
zalałem valvoline max life 10 w 40 i bierze zdecydowanie mniej także spróbuj ten olej i zobaczysz efekty |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.6 2000 r. |
|
|
|
 |
bronek32
Forumowicz
Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: wawer
|
Wysłany: 06-02-2012, 08:30
|
|
|
Może spróbuje bo i tak mam do wymiany uszczelke miski i dekla od zaworów tylko żeby się glowica nie rozszczelniła bo to już spory problem czy jest to możliwe po przejściu na pół syntetyk ? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-02-2012, 15:14
|
|
|
Nie jedyne co może puszczać to uszczelniacze zaworów, po wymianie mój poprzedni Lancer z przebiegiem 280.000km przestał palić olej, uszczelniacze wyglądały jak z drewna a nie jak z gumy (po naciśnięciu nie wracały do wyjściowej pozycji). Jeżeli nie był katowany, to po zdjęciu pokrywy zaworów będziesz mile zaskoczony wyglądem 16 letniego silnika. Co do oleju, ja używam Mobil 10W40. Pamiętaj dane do ustawiania luzów zaworowych silników Mitsubishi dotyczą tylko rozgrzanych silników. Nie wolno regulować luzów zaworowych na zimnym silniku. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
bronek32
Forumowicz
Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: wawer
|
Wysłany: 07-02-2012, 21:39
|
|
|
W takim razie raczej zmienię olej bo uszczelniacze i tak będę wymieniał bo troszkę się poci pod rozrzadem jeśli nie cały rozrzad bo mogło zachlapać pasek ale to się zobaczy . Dzięki za porady bo mialem obawy co do zmiany oleju |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
bronek32
Forumowicz
Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: wawer
|
Wysłany: 10-02-2012, 10:20
|
|
|
Aha , no to zmienia postać rzeczy bo jak się nie myle to chyba trzeba się dobrać do głowicy żeby je wymienić no chyba że się myle , może znasz jakiś prostrzy sposób bo to są już spore koszta . a wolalbym tego uniknąć tym bardziej że po za lekkim cykaniem zaworów silnik chodzi bez zarzutu tylko świeżego oleju mu trzba bo ciężki ma rozruch na zimnym w te mrozy za mocno gęstnieje olej i dlatego chcialem go zmienić na na inny tylko że mechanicy odrdzaja taką zmiane I dlatego się wacham nad zminą smarowidła . |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-02-2012, 10:44
|
|
|
Nie trzeba rozbierać głowicy, trzeba zdjąć tylko pokrywę zaworów i uszczelki te będą na wierzchu. A co do tego stukania zaworów, to trzeba tylko wyregulować luz zaworowy. Potrzebne do tego są tylko klucz 10, wkrętak płaski i szczelinomierze w rozmiarze 0,2mm do zaworów ssących i 0,3mm do zaworów wydechowych. Regulacja na rozgrzanym silniku. |
|
|
|
 |
bronek32
Forumowicz
Auto: CARIZMA 96r 1.6 16v 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2011 Posty: 46 Skąd: wawer
|
Wysłany: 10-02-2012, 12:45
|
|
|
Ok ,więc jak tylko się ociepli to się wezme za robote . Zaufam twojemu doświadczeniu . Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-02-2012, 14:06
|
|
|
Nie ma za co |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-02-2012, 20:36
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Nie trzeba rozbierać głowicy, trzeba zdjąć tylko pokrywę zaworów i uszczelki te będą na wierzchu | No nie do końca, trzeba ścisnąć zawory specjanym przyrządem, wyciągnąć zabezpieczenia zaworów, zdjąć sprężyny zaworów i dopiero wtedy mamy na wierzchu uszczelniacze zaworowe. |
|
|
|
 |
|