[CB0] STEROWANIE CENTRALNYM ZAMKIEM Z PILOTA |
Autor |
Wiadomość |
bananek126p
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 50 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-01-2012, 17:58 [CB0] STEROWANIE CENTRALNYM ZAMKIEM Z PILOTA
|
|
|
hmm czy ktoś może wie jak takie urządzonko:
http://allegro.pl/sterown...2054171253.html
spiszę się w lancerku??
z góry dziękowac za odpowiedz |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-01-2012, 18:01
|
|
|
Będzie działać. Pamietaj, że w Mitsubishi (i nie tylko) centralny zamek sterowany jest masą. |
|
|
|
 |
bananek126p
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 50 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-01-2012, 18:06
|
|
|
Tzn?? generalnie ja dopiero zaczynam swoją przygodę z motoryzacją takrze móglbym cię prosic o wyjaśnienie o co chodzi z tą masą i czy stworzy to jakieś problemy podczas podlączania?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-01-2012, 19:57
|
|
|
Żadnych problemów nie stworzy, to jeden z rodzajów sterownika, ten akurat jest sterowany masą tzn. są 2 przewody, jeśli jednym dotkniesz do masy auta to auto się zamknie a jeśli drugim, to auto się otworzy. Trzeba znaleźć te przewody i podłączyć do nich odpowiednie przewody ze sterownika od pilotów. Sterownik który kupiłeś trzeba skonfigurować właśnie na sterowanie masą według instrukcji dołączonej do niego gdyż jest on uniwersalny i pasuje do wszystkich rodzajów centralnych zamków. |
|
|
|
 |
bananek126p
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 50 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:03
|
|
|
serdecznie dziękuje za odpowiedz:) myślę ze w weekend zabiorę się za montaż to napiszę jak mi poszło:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:07
|
|
|
Nie ma za co.
Kabelki te idą do drzwi kierowcy więc najlepiej ze wszystkim podpinać się koło bezpieczników nad nogami kierowcy. Napisz jaką masz elektrykę w drzwiach poza centralnym, to może doradzimy jak najprościej odnaleźć te przewody od sterowania. |
|
|
|
 |
bananek126p
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 50 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-01-2012, 18:24
|
|
|
hmm no w drzwiach mam elektrykę od szyb a tych kabelków jest sporo, no i 2 kabelki do głośnika |
_________________
 |
|
|
|
 |
bananek126p
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 50 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-01-2012, 18:24
|
|
|
hmm no w drzwiach mam elektrykę od szyb a tych kabelków jest sporo, no i 2 kabelki do głośnika |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-01-2012, 19:30
|
|
|
Ja w takiej sytuacji rozbieram drzwi lub szukam info w internecie. |
|
|
|
 |
tomrogo87
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 4 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-02-2012, 09:20
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Ja w takiej sytuacji rozbieram drzwi lub szukam info w internecie. | Zaiste inteligentna odpowiedź, a co właśnie robi?
EDIT:
Kolega niech napiszę, czy montaż udał się z powodzeniem, czy nie |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-02-2012, 10:02
|
|
|
Może powinienem napisać to tak: szukam w internecie a w razie niepowodzenia rozbieram drzwi. W internecie, to nie znaczy, że tylko na naszym forum.
W Lancerze nigdy czegoś takiego nie montowałem więc nie wiem które to dokładnie kable a sposób z rozebraniem drzwi jest najbezpieczniejszy.
Jeśli ty wiesz coś na ten temat, to pomóż a nie się wymądrzasz. |
|
|
|
 |
bananek126p
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 50 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-02-2012, 13:34
|
|
|
co do montarzu musimy jeszcze troche poczekac, poniewarz warunki klimatyczne nie pozwalaja |
_________________
 |
|
|
|
 |
sol2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CB4A - już nie automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 18 Skąd: Szczecin / Stargard
|
Wysłany: 08-02-2012, 12:29 instrukcja
|
|
|
A więc Panie Szanowny kolego..
instalacja tego cuda..żaden problem.. swojego czasu montowałem to wszystko z instrukcji od Kolegi QPAL - wielkie dzięki raz jeszcze...
tak czy siak... trochę samozaparcia...i daje radę to zrobić..
Miłej zabawy
ps.. mogę Ci przesłać jak podasz mail na pw...
ps..2.. ja teraz kupiłbym taki z zamkiem bagażnika + siłownik...bo zamek mi zamarzł, a nie chce mi się rozbierać |
_________________ Był/będzie: Lancer 1.6 GLXi - remont
jest: Mitsu/Renault Laguna DCi- oszczędność..oszczędność.. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-02-2012, 12:49
|
|
|
Zamiast wysyłać na e-maila opisz to w tym temacie, albo chociaż podaj jakie kolory mają przewody od sterowania centralnym, może komuś jeszcze się przyda |
|
|
|
 |
sol2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CB4A - już nie automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 18 Skąd: Szczecin / Stargard
|
Wysłany: 08-02-2012, 21:06
|
|
|
Więc proszę bardzo: jak już pisałem - Dzięki QPAL
opis montażu:
Odkręć 5 śrubek od osłony pod deską rozdzielczą, jedna jest w schowku pod stacyjką. Odkręć 3 śrubki od osłony kolumny kierownicy i rozdziel po uprzednim opuszczeniu wajchy od reg położenia kierownicy.
Kombinerkami odkręć 2 nakrętki mocujące podstawkę przekażników, po lewej stronie kierownicy na ścianie czołowej.
Ten czerwony to właśnie ster centralnego.
Pod spodem znajdziesz kabelki brązowy z żółtym paskiem i srebrnymi kropkami oraz brązowy z czarnym paskiem i srebrnymi kropkami.
Który jest otwórz a który zamknij sprawdzisz później bo zapomniałem.
Nacinasz izolację żeby można było się dolutować.
W celu sprawdzenia który jest który podasz minus czuli masę z nadwosia w miejce rozizolowania i już będziesz wiedział. Tam dolutujesz odpowiednie kable zgodnie z instrukcją sterownika oraz zaizolujesz.
Napięcia znajdziesz w kostce idącej do stacyjki. Biały to stałe „+” 12 volt z akumulatora, a biały z czarnym paskiem czy jakoś odwrotnie, ale jest w kostce w tym samym rzędzie obok białego.
To jest „+” 12 v ze stacyjki. Robisz j/w dolutowujesz wg instrukcji.
Kierunkowskazy podłączasz do kabelków wchodzących do dolnej płaskiej kostki pod przełącznikiem kierunkowskazów (4 kable).
Nas interesują Zielony z niebieskim paskiem i srebrnymi kropkami oraz zielony z czerwonym paskiem i srebrnymi kropkami. Tam dolutowujesz kable zazwyczj zielone ze steownika wg instrukcji.
Kable idące do masy oraz na przełącznik drzwiowy łapiesz gdzieś do nadwozia. Pamiętaj styk musi być dobry.
Pozostałe niewykorzystane kable izolujesz. Możesz się teraz pobawić.
Jeżeli zrobiłeś wszystko poprawnie, to będzie działać a tobie pozostanie złożenie wszystkiego w odwrotnej kolejności.
PS.. jeżeli dasz radę poczekać - konkretne kolory kabli mogę podać w weekend..
PS..2.. u mnie chodzi model RT-1 z tej firmy.. |
_________________ Był/będzie: Lancer 1.6 GLXi - remont
jest: Mitsu/Renault Laguna DCi- oszczędność..oszczędność.. |
|
|
|
 |
|