Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Prawidłowe podłączenie przewodów WN
Autor Wiadomość
magumil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-02-2012, 12:05   [E54A 2.0 V6] Prawidłowe podłączenie przewodów WN

Drodzy forumowicze, pomoże ktoś z właściwym schematem podłączenia świec i przewodów?
Podejrzewam, że poprzedni mechanik, który grzebał mi przy cewkach pozamieniał przewody. Kupiłem nowe świece, przewody no i mój mechanik chce to złożyć prawidłowo dlatego przyda mu się bardzo prawidłowy opis podłączenia.

Edit:

Znalazłem taki układ:
CEWKA.............ŚWIECE:
1
4...................6 4 2
2
5
3...................5 3 1
6

Jeżeli ten układ jest prawidłowy to miałem zupełnie inaczej podłączone :evil:

Przewody założone w kolejności jak powyżej.
Praca silnika zdecydowanie lepsza, pracuje równo, płynnie ale wydaje mi się, że mam zbyt małe obroty - przynajmniej na obrotomierzu - przy 90km/h na 5 biegu wskazuje raptem 2000 obrotów.
Po zmianie podłączenia przewodów zapalił się CE i wymrugał błędy 11, 52, 53.
Błąd 11 - lambda
Błąd 52 - moduł zapłonowy, cewka zapłonowa cylinder 2 i 5
Błąd 53 - moduł zapłonowy, cewka zapłonowa cylinder 3 i 6.

Czy błędy 52 i 53 mogą być związane ze zmianą układu kabli WN? Może trzeba (w zasadzie myślę, że na pewno trzeba) zmienić połączenie kabli w aparacie zapłonowym.
Ostatnio zmieniony przez magumil 11-02-2012, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kotos0 
Forumowicz


Auto: Galant E5xA v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 99
Skąd: Tłuszcz\Warszawa
Wysłany: 08-02-2012, 21:23   

Patrząc na silnik od przodu auta:

6 4 2 rozrząd
5 3 1 rozrząd
_________________
kotos0@wp.pl
 
 
magumil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-02-2012, 07:50   

kotos0 napisał/a:
Patrząc na silnik od przodu auta:

6 4 2 rozrząd
5 3 1 rozrząd


Czyli tak jak podłączyłem?
Bo na moim schemacie powyżej oczywiście cewki połączone są zgodnie z numeracją (1-1, 2-2, 3-3 itd.)

[ Dodano: 15-02-2012, 10:57 ]
Nikt nie pomoże, co może być przyczyną CE i błędów 52 oraz 53??
Nikt nie miał podobnego przypadku?
Może to ma jakiś związek z instalacją LPG?
Może znacie jakiegoś elektromechanika we Wrocławiu, którego możecie polecić z czystym sumieniem.

Świece wymienione, przewody wymienione, a samochód nie chodzi tak jak powinien.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.