 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E54A 2.0 V6] Prawidłowe podłączenie przewodów WN |
Autor |
Wiadomość |
magumil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-02-2012, 12:05 [E54A 2.0 V6] Prawidłowe podłączenie przewodów WN
|
|
|
Drodzy forumowicze, pomoże ktoś z właściwym schematem podłączenia świec i przewodów?
Podejrzewam, że poprzedni mechanik, który grzebał mi przy cewkach pozamieniał przewody. Kupiłem nowe świece, przewody no i mój mechanik chce to złożyć prawidłowo dlatego przyda mu się bardzo prawidłowy opis podłączenia.
Edit:
Znalazłem taki układ:
CEWKA.............ŚWIECE:
1
4...................6 4 2
2
5
3...................5 3 1
6
Jeżeli ten układ jest prawidłowy to miałem zupełnie inaczej podłączone
Przewody założone w kolejności jak powyżej.
Praca silnika zdecydowanie lepsza, pracuje równo, płynnie ale wydaje mi się, że mam zbyt małe obroty - przynajmniej na obrotomierzu - przy 90km/h na 5 biegu wskazuje raptem 2000 obrotów.
Po zmianie podłączenia przewodów zapalił się CE i wymrugał błędy 11, 52, 53.
Błąd 11 - lambda
Błąd 52 - moduł zapłonowy, cewka zapłonowa cylinder 2 i 5
Błąd 53 - moduł zapłonowy, cewka zapłonowa cylinder 3 i 6.
Czy błędy 52 i 53 mogą być związane ze zmianą układu kabli WN? Może trzeba (w zasadzie myślę, że na pewno trzeba) zmienić połączenie kabli w aparacie zapłonowym. |
Ostatnio zmieniony przez magumil 11-02-2012, 10:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kotos0
Forumowicz

Auto: Galant E5xA v6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 99 Skąd: Tłuszcz\Warszawa
|
Wysłany: 08-02-2012, 21:23
|
|
|
Patrząc na silnik od przodu auta:
6 4 2 rozrząd
5 3 1 rozrząd |
_________________ kotos0@wp.pl
 |
|
|
|
 |
magumil
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6 24v
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-02-2012, 07:50
|
|
|
kotos0 napisał/a: | Patrząc na silnik od przodu auta:
6 4 2 rozrząd
5 3 1 rozrząd |
Czyli tak jak podłączyłem?
Bo na moim schemacie powyżej oczywiście cewki połączone są zgodnie z numeracją (1-1, 2-2, 3-3 itd.)
[ Dodano: 15-02-2012, 10:57 ]
Nikt nie pomoże, co może być przyczyną CE i błędów 52 oraz 53??
Nikt nie miał podobnego przypadku?
Może to ma jakiś związek z instalacją LPG?
Może znacie jakiegoś elektromechanika we Wrocławiu, którego możecie polecić z czystym sumieniem.
Świece wymienione, przewody wymienione, a samochód nie chodzi tak jak powinien. |
|
|
|
 |
|
|