Panowie bez gazu |
Autor |
Wiadomość |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2006, 16:24 Panowie bez gazu
|
|
|
Cześć
Mam pytanie do kolegów, którzy nie skazili swoich Sigm instalacjami gazowymi. Czy podczas jazdy i wysprzęglenia samochodu obroty spadają wam od razu do prfzepisowych 650-700 obr/min czy najpierw opadają do ok. 1000 a następnie (po chwili) do przepisowych???
Możliwe że pytanie dziwne ale dla mnie dość istotne .
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
pit_314 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2006, 16:52 Re: Panowie bez gazu
|
|
|
co prawda ja swoją skaziłem gazem, ale u mnie wygląda to tak: najpierw spadają szybko do ok.1100, później powoli na 700. Podczas jazdy to lepiej widać niż na postoju. |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2006, 17:06
|
|
|
a może wiesz co jest odpowiedzialne za taki stan rzeczy? jakiś czujnik, przekaźnik lub cos innego???? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-12-2006, 19:01
|
|
|
ECU - na benzynie jest tak samo..... We wszystkich misiach z ABSem tak jest - ECU nie pozwala zejść poniżej 1000 rpm, żeby zadziałanie pompy ABS-u nie zdusiło silnika (Pompa szarpie niebagatelne ilości prądu) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2006, 07:06
|
|
|
to co to oznacza jak u mnie po wrzuceniu na luz obroty od razy spadają do 700 - ba nawet od czasu do czasu spadają jeszcze niżej i się potem dźwigają.... co sprawdzić na początku????
[ Dodano: 21-12-2006, 07:23 ]
czy wystarczy jechać do serwisu i połączyć go pod komputer??? |
|
|
|
 |
pit_314 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2006, 08:04
|
|
|
Nachbar napisał/a: | to co to oznacza jak u mnie po wrzuceniu na luz obroty od razy spadają do 700 - ba nawet od czasu do czasu spadają jeszcze niżej i się potem dźwigają.... co sprawdzić na początku????
[ Dodano: 21-12-2006, 07:23 ]
czy wystarczy jechać do serwisu i połączyć go pod komputer??? |
może zacząć od podstaw - ustawienia wolnych obrotów?? później, gdy się nie poprawi - czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie silniczka krokowego. Procedury na forum są. W moim potworze walnięty był krokowiec - miałem podobnie jak ty. Rozebrałem, polutowałem i działa:) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-12-2006, 09:51
|
|
|
Do serwisu możesz nie jechać - jak masz laptopa z RSem, to zrobię Ci kabelek i sam sobie podłączysz
Wyczyszczenie przepustnicy i krokowca + regulacja to czysta przyjemność w porównaniu z naszymi ostatnimi zmaganiami |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2007, 22:35
|
|
|
Bartek napisał/a: | Do serwisu możesz nie jechać - jak masz laptopa z RSem, to zrobię Ci kabelek i sam sobie podłączysz
Wyczyszczenie przepustnicy i krokowca + regulacja to czysta przyjemność w porównaniu z naszymi ostatnimi zmaganiami |
Witam, ja mam takiego Laptopa - bardzo poproszę o kabelek tylko jeszcze softu nie mam )))) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-04-2007, 22:12
|
|
|
do Sigmy tego programu (TMO.exe) nie polecam - diagnozowalem taka z 1993 r i odczyty byly co kilka sekund (normalnie kilka Hz sie wyciaga), wiec jakies roznice w obsludze ECU (w stosunku do Eclipse - do ktorego TMO byl napisany) sa |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2007, 22:16
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | do Sigmy tego programu (TMO.exe) nie polecam - diagnozowalem taka z 1993 r i odczyty byly co kilka sekund (normalnie kilka Hz sie wyciaga), wiec jakies roznice w obsludze ECU (w stosunku do Eclipse - do ktorego TMO byl napisany) sa |
A co polecasz? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-04-2007, 00:30
|
|
|
A co to za kabelek, skąd taki dostać, ile kosztuje, dlaczego tak drogo i co sie da nim odczytywac? |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 08-06-2007, 15:39 mam sigmusię bez gazu
|
|
|
witam cię .mam sigmusie bez gazu i jeżdże bez gazu... motorek 3.0 V6 24 w manualu /rewelka/ .u mnie wygląda to tak .przekręcam kluczyk i auto odpala ,wskazówka obotosciomierza wychyla się do 1000 obr/min.lecz zaraz spada na 650/700 obr/min.oczywiscie jak go nie obciażam klimatyzacją lub światłami na postoju bo wskazówka sie waha od 650 do 1000 obr/min .Jeżdżąc normalnie po wysprzęgleniu obroty mam 650 obr/min.zawsze czy to na swiatłach stojac przy wciśniętym sprzęgle i zarzuconej 1 . czy tez gdy mam wrzucony luz zawsze jest to 650obr/min. jeżeli faluje ci na wolnych zerknij na silniczek krokowy być może to jest przyczyną. |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
|