Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] Mivec Problem z układem paliwowym
Autor Wiadomość
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 10-02-2012, 08:13   

To jak jest z tym podgrzewaczem ? Przydalby się jeszcze jakiś w baku tak żeby utrzymać z 0 st i po problemie.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
wojtek_z
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2012, 22:22   

Hej,
Trochę mi samochód przytykało jak jechałem w zeszłym tygodniu w góry, i zamieszczę tu trochę moich przemyśleń:
- do tej pory tankowałem zwykłego diesla na tej samej stacji Statoil
- kolega innym samochodem także tankował na tej samej stacji
- on zamarzł totalnie, ja dojechałem (przepaliłem to ścierwo)
- na stacji musieli mieć jeszcze letnie paliwo które ma więcej dodatków BIO, które podczas mrozów gęstnieją i osadzają się na dnie baku
- podgrzewanie filtra i inne bzdety nie pomogą jeżeli paliwo płynąc z baku, który jest z tyłu samochodu zdarzy zamarznąć w przewodach paliwowych i nie dotrze do filtra
- oraz opcja druga, jeżeli pompa paliwa nie ma siły zassać zgęstniałych wydzielonej i gęstej frakcji BIO z paliwa

pozdr.
Wojtek
 
 
jan_outII 
Forumowicz

Auto: OII 2.2D Mivec 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-02-2012, 11:07   

No to update mojej sytuacji:

1. Męczyłem się kilka dni na starym paliwie (noce w garażu) a autko z dnia na dzień zaczynało lepiej wchodzić na obroty (w ciągu dnia panowały mrozy koło -10 - -15). Szarpanie i dławienie przeniosło się z 2tyś obr do 3-3,5tyś

2. Następnie dotankowałem około 35 litrów v-powera. Po zatankowaniu i jednoczesnym spadku mrozu do -10 auto zaczęło w miarę normalnie pracować. Dławienie i szarpanie przeniosło się na obroty koło 4 - 4,5tyś.

Wniosek:
Wymianę filtra prawdopodonbnie przeprowadzę na wiosnę aby nie załatwić parafiną drugiego tej samej zimy. Zaczynam podejrzewać, że niedokońca mogła być to wina parafiny - przecież parafina się nie rozpuszcza po zatankowaniu lepszego paliwa. Może samo paliwo było kiepskiej jakości (woda i inne lewe dodatki)

Patrząc na inne przypadki problemów z filtrem paliwa (nie tylko auta z trzema diamentami) podejrzewam, że musiała pójść partia paliwa przejściowego na sprzedaż detaliczną. Ciepły początek stycznia sprawił, że koncerny paliwowe przespały moment wprowadzania paliwa zimowego. U nas nawet tiry stawały na drodze.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-02-2012, 11:47   

wojtek_z napisał/a:
wg informacji uzyskanych z MMC w wersji OII 2.2 MIVEC jest zamontowany podgrzewacz filtra paliwa. Tak więc nie wiem co mi przymarzało podczas trasy.
Chyba za słaby jak na nasze warunki. Szkoda jednak, że producent niczego się nauczył z eksploatacji 2.2 HDI, no chyba że jednak po gwarancji jest to baaaaardzo opłacalny interes, a i na gwarancji udaje się przekonywać wystarczająco dużo klientów, że to wina paliwa, a nie nie dostosowanej do naszych warunków konstrukcji układu paliwowego.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 13-02-2012, 13:08   

@rezon po część mają rację to żę np. Orlen podaje temp. zamarzania ropy na -30 nie znaczy że parafina nie wytroąci się przy -15. Jednak jak widać inni producenci sobie z tym radzą całkiem dobrze.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-02-2012, 14:20   

borsak1 napisał/a:
Jednak jak widać inni producenci sobie z tym radzą całkiem dobrze.
Po prostu nauczyli się robić diesle jeżdżące cały rok. Gorsze paliwo to oczywiście nasza domena, ale wiele samochodów jest ściągniętych z Zachodu i jakoś jeżdżą. Ale współczuję wszystkim czekającym na lawety - nic przyjemnego przy takiej temperaturze. Aby do wiosny ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 13-02-2012, 14:51   

Po mailu do Mitsubishi Polska, zostałem olany przez pana z działu technicznego, problemu z parafiną w MIVEC 1,8 i 2.2 nie ma .
W związku z powyższym proszę o dokonywanie zgłoszeń i zapytań do Mitsubishi Polska, czy problem zostanie rozwiązany, tj. Czy pojazd zostanie doprowadzony do stanu umożliwiającego jego bezawaryjną eksploatację w warunkach polskich?Np. poprzez montaż dodatkowego układu grzewczego, albo podobnego... Ważne w mailu do biuro.klienta@mitsubishi.pl podajcie w załączcie nr nadwozia. P.S. W kupie siła!
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-02-2012, 17:00   

Haniball napisał/a:
zostałem olany przez pana z działu technicznego, problemu z parafiną w MIVEC 1,8 i 2.2 nie ma
Haniball napisał/a:
W kupie siła
życzę powodzenia. Ale sądząc po reakcji na drobiazgi takie jak sprzęgło i filtry paliwa w 2.2HDI na wiele bym nie liczył. Jak napisał zapewne wszystkowiedzący p. J. jeśli problemu nie ma to znaczy, że nie ma i już - przecież inni jeżdżą, tylko czasami na lawetach.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
venglin
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2012, 00:02   

Haniball napisał/a:
Po mailu do Mitsubishi Polska, zostałem olany przez pana z działu technicznego, problemu z parafiną w MIVEC 1,8 i 2.2 nie ma .
W związku z powyższym proszę o dokonywanie zgłoszeń i zapytań do Mitsubishi Polska, czy problem zostanie rozwiązany, tj. Czy pojazd zostanie doprowadzony do stanu umożliwiającego jego bezawaryjną eksploatację w warunkach polskich?Np. poprzez montaż dodatkowego układu grzewczego, albo podobnego... Ważne w mailu do biuro.klienta@mitsubishi.pl podajcie w załączcie nr nadwozia. P.S. W kupie siła!


Ja już mam przygotowany pozew przeciwko MMC Polska. Składam go w tym tygodniu w sądzie, jak tylko uzyskam od funduszu leasingowego pełnomocnictwo do reprezentacji. Jeśli ktoś jest zainteresowany gotowymi dokumentami, to zapraszam na PW.

PS. Całą historię opisałem na www.mitsubishi-zlom.pl - będę tam też wklejał wszystkie "niusy" w sprawie.
 
 
jan_outII 
Forumowicz

Auto: OII 2.2D Mivec 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-02-2012, 11:27   

Może warto zainteresować Turbo Kamerę w TVN Turbo tym problemem. Oni zawsze zapraszają przedstawiciela w celu skomentowania zarzutów.
Dodatkowo może pomogą w opracowaniu technicznym tego problemu poprzez zaproszenie ekspertów.

Myśleliście o powiadomieniu UOKIK. W tym przypadku ewidentnie łamane są prawa konsumenta.


venglin
Czy myślałeś dać próbkę paliwa z baku auta do analizy w przypadku wystąpienia usterki?
Jeśli próbka będzie spełniać polskie normy to tym sposobem MMC nie będzie mogło stosować już obranej lini obrony. Ewidentnie udowodnisz winę konstrukcyjną.
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 14-02-2012, 12:46   

To byłby świetny pomysł już kiedyś tyrbo kamera zajmowała się Mitsubishi ktoś miał chyba problem z l200.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
venglin
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2012, 15:35   

Ja już powiadomiłem Turbo Kamerę, ale nie było odpowiedzi.

UOKIK u mnie odpada, bo samochód jest na firmę, ergo nie jestem konsumentem.
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 14-02-2012, 16:18   

I niech coś się dzieje śmiech bryka za 140k a przy -10 na rower trzeba wsiadac bo bryka nie pojedzie ba pojechać to mało ona nie odpali.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
venglin
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2012, 19:06   

jan_outII napisał/a:

venglin
Czy myślałeś dać próbkę paliwa z baku auta do analizy w przypadku wystąpienia usterki?
Jeśli próbka będzie spełniać polskie normy to tym sposobem MMC nie będzie mogło stosować już obranej lini obrony. Ewidentnie udowodnisz winę konstrukcyjną.


Dobry pomysł. Tylko będę musiał wnieść o analizę próbki przez biegłego sądowego. To niestety są dodatkowe koszty.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-02-2012, 19:28   

Panowie, wiosna już coraz bliżej, śnieg się topi. Niedługo nie będziecie pamiętać o jakiś problemach z paliwem- aż do następnego roku :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.