Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robot
10-02-2007, 18:20
[ECLIPSE '93 2,0 16V]autko czasami gaśnie:(
Autor Wiadomość
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 21-12-2006, 04:01   

sprawdz sonde lambda objawy charakterystyczne dla zalewania silnika. nie zawsze przyczyna spadajacych obrotow i gazsacego silnika jest silniczek krokowy.
 
 
 
MichalM
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2006, 19:56   

Sondę zmieniałem 2 lata temu. Auto mam od 5. Od samego początku tak się zachowywało. Po wymianie nic się nie zmieniło. Jednak rozbiorę krokowca bo jak nie słychać (a powinno) to raczej najbliższa prawdy hipoteza. Tylko dla czego na nierozgraznym silniku jest lepiej niż na ciepłym. Przecież w zimnej przepustnicy smar jest gęstrzy niż w gorącej.
No chyba że kable do kitu. Po włączeniu na luzie długich albo szyby (bądź obu na raz) nieznacznie przygasają zegary. Jak zimny to wobroty są wyższe i alternator lepiej daje a komp ma wyższe napięcie i "lepiej" działa. Czy to może być jakiś trop ?
 
 
inferno 
Mitsumaniak
Jednostka aspołeczna


Auto: Volvo S80 '01 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-12-2006, 02:45   

Karol208: Mam podobne objawy. Przy ruszaniu kierownica obroty sie zwiekszaja. Moj Misiek to Galant E52 z silnikiem 1,8 GLSi (4G93).

Generalnie procz nieco za niskich obrotow (podczas postoju i przy wlaczonych swiatlach kierownica drgala - obroty mniej wiecej na poziomie 700). Poza tym bylo w porzadku. Dzisiaj jednak uzupelnialem wode w akumulatorze i przy okazji oczyscilem kleme z siarki oraz posmarowalem wazelina techniczna. I pojawil sie wlasnie wspomniany przez zalozyciela postu problem. Dojezdzam do swiatel (i w ogole kiedy w trakcie jazdy wciskam sprzeglo) obroty spadaja niemal do zera i Misiek z reguły gasnie). Pamietam, ze kiedys ktos mowil, ze w takich sytuacjach nalezy zresetowac kompa i robi sie to wyciagajac kostke odpowiedzialna za funkcjonowanie radia (bodajze 15A - taka zespolona, u mnie w kolorze zoltym). Wyciagnalem ja na ponad 5 minut i nadal jest to samo. Moze trzeba wyciagnac cos jeszcze? Panowie, jak pomoc Miskowi?

Bylbym zobowiazany za mozliwie szybka reakcje - jutro mam wyjechac w trase...

PS.
Czytalem o resetowaniu ECU...Sek w tym, ze teraz nie mam czym odkrecic klemy - stad wzmianka o wyciaganiu jakichs bezpiecznikow, zamiast sciaganiu klemy.
 
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-12-2006, 16:14   

inferno, Witaj
Jak ruszasz kierownica to autko powinno podniesc obroty.
aby zresetowac kompa musisz odlaczyc kleme minusowa, ale reset tylko usuwa bledy ecu a nie przyczyne ich powstawania.
Ja u siebie mam taki bezpiecznik ,,BACK UP'' i jak go wyciagne to resetuje sie komp tylko ze ja nie mam misia:)
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
inferno 
Mitsumaniak
Jednostka aspołeczna


Auto: Volvo S80 '01 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-12-2006, 18:56   

Jakos sobie poradzilem. Pozyczylem klucz od sasiada, odlaczylem kleme i postepowalem wg licznych wskazowek (ale z wlaczonymi odbiornikami: radio, swiatla, lusterka). Przy czym Misiek chodzil niemal godzine czasu i zagrzal sie mniej wiecej do temperatury ok. 50 stopni, wiec nie doczekalem sie momentu wlaczenia wentylatora chlodnicy. Po tej godzinie go wylaczylem i odpalilem ponownie, ruszylem na wstecznym, pozniej odrobinke do przodu i utrzymal obroty, wiec wyglada na to, ze jest OK :D

Zaraz rusze w dalsza trase i zobaczymy czy tak jest w istocie.

Poki co dzieki za wszelkie rady.

Przy okazji: powyzej 140 km/h pojawiaja sie drgania kierownicy. Ktos sie orientuje jakie moga byc przyczyny (poza zle wywazonymi kolami)?

PS.
Wiem na pewno, ze da sie tez zalatwic sprawe tych obrotow bez sciagania klem - wyciagajac na kilka minut ktores bezpieczniki. Szukalem dzisiaj jakiegos z oznaczeniem ECU, ale u mnie (procz ECS) nie ma nic takiego...
_________________
1. Volvo S80 '00 /B5244S/
2. Volvo S80 '01 /B5244S/
3. Mitsubishi Galant E55A '93 /4G63/
4. Mitsubishi Galant E52A '93 /4G93/
_____________________________

:king: Mistrz Drużynowego Typera Mitsumaniaków 2008 :king:
 
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-12-2006, 22:00   

inferno napisał/a:
J

Przy okazji: powyzej 140 km/h pojawiaja sie drgania kierownicy. Ktos sie orientuje jakie moga byc przyczyny (poza zle wywazonymi kolami)?

najczesciej to kola zle wywazone (moze tez byc przyklejone bloto do kol, felg), Rowniez zbyt duze luzy w ukl kierowniczym i napedowym
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 25-12-2006, 23:50   

inferno, jeżeli po godzinie pracy silnik rozgrzał Ci się do 50 stopni i nie włączył się wentylator, to w pierwszej kolejności wymień termostat.
 
 
inferno 
Mitsumaniak
Jednostka aspołeczna


Auto: Volvo S80 '01 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-12-2006, 03:54   

burst: dlaczego? To chyba dobrze, ze silnik sie nie grzeje - prawda? Tym bardziej, ze w srodku nagrzewa sie momentalnie. Jestem w bledzie?
_________________
1. Volvo S80 '00 /B5244S/
2. Volvo S80 '01 /B5244S/
3. Mitsubishi Galant E55A '93 /4G63/
4. Mitsubishi Galant E52A '93 /4G93/
_____________________________

:king: Mistrz Drużynowego Typera Mitsumaniaków 2008 :king:
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 26-12-2006, 12:13   

Prawidłowa temperatura pracy silnika to 80-90stopni w zależności od termostatu, przy takiej temperaturze silnik spalinowy ma najwyższą sprawność. Dobrze jeżeli silnik trzyma stałą temperaturę w tych właśnie rejonach. Rzeczą normalną jest, że wentylator załącza się w czasie pracy silnika. W Lancerze po wymianie termostatu wentylator załącza się po około 10-15 minutach pracy na postoju. Przed wymianą potrzebował koło 40 minut. Ogrzewanie działało znośnie przynajmnijej jeżeli temperatura powietrza nie spadła do poziomu 5-6 stopni wtedy na krótkich miejskich trasach silnik nie zdążył sie nawet zrobić letni. Też miałem spore problemy z obrotami silnik na zimnym odpalał dobrze i kiedy był już w rejonach swojej normalnej temperatury to obroty mocno mu spadały, kiedy dobrze się rozgrzał, po około 10-15km obroty wracały do normy. Wymieniłem termostat i ustawiłem obroty aktualnie trzyma pięknie 800rpm jak jest ciepły i około 1100-1300 jak jest zimny.
 
 
inferno 
Mitsumaniak
Jednostka aspołeczna


Auto: Volvo S80 '01 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-12-2006, 12:52   

Mnie sie zawsze wydawalo, ze tak wlasnie ma byc. Zreszta z postow, ktore czytalem przy okazji okazji poszukiwan czegos na temat resetowania ECU wynika, ze nie jestem odosobnionym przypadkiem. Teraz jest tak jak wczesniej - czyli OK. Obroty spadaja do poziomu 800 i na takowym sie utrzymuja. Ale dobrze, podjade do warsztatu i niech sprawdza co z tym termostatem. Nie wiecie przypadkiem jaki jest tego koszt?

Raz jeszcze dzieki za wszelkie wskazowki.

Pozdrawiam.
_________________
1. Volvo S80 '00 /B5244S/
2. Volvo S80 '01 /B5244S/
3. Mitsubishi Galant E55A '93 /4G63/
4. Mitsubishi Galant E52A '93 /4G93/
_____________________________

:king: Mistrz Drużynowego Typera Mitsumaniaków 2008 :king:
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 26-12-2006, 14:15   

Za termostat z (tfu,tfu) JC do 4g15 płaciłem koło 20pln, podbonie zresztą jak do 4G63 i do G32B. Ale przy takiej cenie to nawet jeżeli trzeba by go wymieniać co roku, jak wszystkie części z JC to, żaden koszt.
 
 
inferno 
Mitsumaniak
Jednostka aspołeczna


Auto: Volvo S80 '01 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-12-2006, 14:24   

No to faktycznie. Zaden problem.

Pozdrawiam.
_________________
1. Volvo S80 '00 /B5244S/
2. Volvo S80 '01 /B5244S/
3. Mitsubishi Galant E55A '93 /4G63/
4. Mitsubishi Galant E52A '93 /4G93/
_____________________________

:king: Mistrz Drużynowego Typera Mitsumaniaków 2008 :king:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-12-2006, 22:10   

Karol208 napisał/a:
inferno napisał/a:
J

Przy okazji: powyzej 140 km/h pojawiaja sie drgania kierownicy. Ktos sie orientuje jakie moga byc przyczyny (poza zle wywazonymi kolami)?

najczesciej to kola zle wywazone (moze tez byc przyklejone bloto do kol, felg), Rowniez zbyt duze luzy w ukl kierowniczym i napedowym

...oraz stare i zużyte opony, które nie zachowują odpowiedniej sztywności podczas jazdy (sprawdzone na własnym przykładzie).
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-01-2007, 09:22   

burst ma racje - sprawny silnik na postoju zagrzeje sie do 80 st. w kilka minut, wentyl wlaczy sie najpozniej po kilkunastu (zalezy czy zima czy lato)
a moj termostat z JC za 21 zl dziala juz 7 lat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.