[EAxx] Brak biegów 2,4 i R |
Autor |
Wiadomość |
Dzwigu
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-02-2012, 09:45 [EAxx] Brak biegów 2,4 i R
|
|
|
Witam
Wczoraj spotkała mnie dziwna sytuacja. Nagle w pewnym momencie nie mogłem wbić 2, potem zacząłem sprawdzać inne biegi. Okazało się że dotyczy to wszystkich biegów po stronie 2. Czyli 2,4,R. Wygląda to tak: Wciskam sprzęgło, wrzucam któryś tych biegów i jak tylko zaczynam delikatnie puszczać sprzęgło gdy zacznie łapać słychać chrupanie (jak w przypadku nie do końca wbitego biegu). Oczywiście od razu wciskam sprzęgło bo nie chcę rozwalić skrzyni.
Zaznaczę że 1,3,5 śmigają prawidłowo. Obecnie na nich jeżdżę. Co to może być i ile będzie mnie kosztowało ?? |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 26-02-2012, 11:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 14-02-2012, 09:49
|
|
|
Dzwigu, czy twoja skrzynia wydawała przed tym dziwne odgłosy
Proponuję nie zakłądaćnowego tematu, tylko poczytać tematy o skrzyniach i ich awariach.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28846 |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Dzwigu
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-02-2012, 09:55
|
|
|
Czytałem o objawach awarii skrzyni biegów i nie występowały u mnie takie dzwięki. Nawet teraz na tych biegach 1,3,5 jest ok. A jak mi się wydaje (może błędnie) to gdyby poleciała skrzynia to nie dotyczyło by biegów z jednej strony . Jak dla mnie jest to jakiś element mechaniczny. Bo nawet ruch wrzucania biegu wydaje się być krótszy i lżejszy. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 14-02-2012, 14:23
|
|
|
Dzwigu napisał/a: | Co to może być i ile będzie mnie kosztowało ?? |
A to już pytanie (telefon) do "przyjaciela":
42 215 44 02
Marek Malik
|
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Dzwigu
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-02-2012, 14:28
|
|
|
Znam tą firmę , mam dość blisko i czasami tam zaglądam. Ale wpierw miałem nadzieję że ktoś miał już identyczny problem. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 14-02-2012, 14:52
|
|
|
No to chyba nie myślisz że ktoś ci w 100% zdiagnozuje na forumie, w przeciwieństwie do szpeca który robi te skrzynie na codzień?;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Dzwigu
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-02-2012, 14:59
|
|
|
A ty chyba nie myślisz że Pan który handluje częściami nie będąc mechanikiem zdiagnozuje Ci w 100% problem ?! Po to piszę się na forum aby się dowiedzieć się czegoś konstruktywnego jeżeli nie masz doświadczenia z takim przypadkiem to po co zabierasz głos i tworzysz niepotrzebną dyskusję ?? |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 14-02-2012, 15:03
|
|
|
Dzwigu napisał/a: | A ty chyba nie myślisz że Pan który handluje częściami nie będąc mechanikiem zdiagnozuje Ci w 100% problem ?! |
Bo ten Pan naprawia również te skrzynie, czyli ma z nimi do czynienia na codzień... Dzwigu napisał/a: | Po to piszę się na forum aby się dowiedzieć się czegoś konstruktywnego |
Dlatego napisałem coś konstruktywnego(moim zdaniem) żebyś podjechał do Japaneze bo widze że masz niedaleko....
Dzwigu napisał/a: | jeżeli nie masz doświadczenia z takim przypadkiem to po co zabierasz głos i tworzysz niepotrzebną dyskusję ?? |
Z takim akurat nie...ale w moim galu siedzi już 4 skrzynia(i racji tego jakieś tam pojęcie o tym mam)..i jakbyś zadał sobie na tyle trudu i przeczytał chociaż kilka tematów o skrzyniach na tym forum to byś o tym wiedział...i nie musiałbyś zakładać kolejnego.. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-02-2012, 15:04
|
|
|
Olinkowanie na wybieraku ci pewnie strzeliło. Wybierak jest na skrzyni. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Dzwigu
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-02-2012, 15:32
|
|
|
m6mariano:
według mojej wiedzy Pan o którym mowa nie jest mechanikiem i nie naprawia a mówiąc że naprawia jedynie pośredniczy w tym procesie. Oczywiście nic nie mam do Pana M bo jak najbardziej lubię i cenię jego sklep. Ale nadal jest to sklep a nie mechanik. Mechanika mam jeszcze dziś umówionego ale przed wizytą wolę zasięgnąć wiedzy na forum bo a) mechanicy są też omylni b) czasami lecą w ch*steczki
A co do Twoich sugestii że gdybym przeczytał choć parę postów o skrzyniach to bym wiedział co mnie spotkało, to Cię rozczaruję. Przeczytałem ich trochę i jakoś nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Był jedynie post Apsika jednak bez feedback'a poawaryjnego. Niestety search w takich przypadkach nie zdaje egzaminu a mało kto ma czas na przeczytanie wszystkich postów jakie są na forum związanych z tematyką. Aj zapomniałem, najwidoczniej Ty masz na to czas
SWINKS_UK: dzieki |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10683 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-02-2012, 11:22
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Olinkowanie na wybieraku ci pewnie strzeliło. Wybierak jest na skrzyni. |
No dokładnie, zrobił sie pewnie luz i wybiera tylko biegi do przodu, a do tyłu już nie jest w stanie wrzucić. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Dzwigu
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-02-2012, 12:37
|
|
|
Właśnie zadzwonił do mnie mechanik. Powiedział że padła skrzynia . Ja nie przyjmuję tej wersji i zmieniam mechanika bo wydaje mi się to trochę nielogiczne i albo mechanik podszedł do kwestii sprawdzenia po macoszemu albo mnie naciąga.
Nawet weryfikowałem to telefonicznie z Panem Malikiem i również potwierdził moją wątpliwość do diagnozy mechanika. Ewidentnie biegi które są na tej samej szynie jedne wchodzą a inne nie. Jest to wręcz niemożliwe. Pan Malik mówi, że to opancerzenie linki.
Jutro wstawiam do innego mechanika, zobaczymy z jakim efektem.
[ Dodano: 15-02-2012, 14:00 ]
Namierzył może ktoś schemat połączenia skrzyni z wybierakiem tymi wodzikami/linkami ?? Mi udało się znaleźć dokumentacje do skrzyni ale tego małego niuansu tu nie ma wyjaśnionego. Gdyby ktoś chciał :
http://supplement.pdftown...ntrasmision.pdf
[ Dodano: 15-02-2012, 21:25 ]
Dziś miałem jeszcze małą walkę u mechanika. Jak się okazało po odłączeniu i ponownym podłączeniu linki (cięgna - czyt. tej co wbija bieg). Gałka skrzyni biegów wróciła do swojej pierwotnej pozycji i wszystko było ok... przez 100m od wyjechania z warsztatu. Po tym znowu to samo.
Teraz jestem pewien na 99% że to ta linka. Tak dla formalności, czy ona przesuwając się do przodu (w kierunku silnika) wbija biegi 2,4,R a przeciwnym 1,3,5 ?? Próbuję zrozumieć co się dokładnie stało z tą linką. Bo teoretycznie jest ok. Nie pęknięta i naprężona. |
|
|
|
 |
jogi_08521
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 18-02-2012, 16:59
|
|
|
U mnie tez tak było te trzymaki wodzików chyba się wyrobiły i spadały. przymocowałem opaskami zaciskowymi plastikowymi i od tamtej pory linki nie spadają. |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-02-2012, 18:48
|
|
|
U mojego brata w colcie było to samo. Rozłączyła się taka blacha, która trzyma pancerze cięgien. Pospinaliśmy wszystko i od razu zaczęło banglać... Bez tego miał 3 biegi, a "luz" chyba w najniższym położeniu gałki. |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-02-2012, 19:54
|
|
|
A ja wciąż stawiam na to, że jedno z 2 mocowań ci pękło:
To dość częsta usterka w manualach vr4. U ciebie w v6 powinno być podobnie. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|