Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Brak biegów 2,4 i R
Autor Wiadomość
Dzwigu 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-02-2012, 09:45   [EAxx] Brak biegów 2,4 i R

Witam

Wczoraj spotkała mnie dziwna sytuacja. Nagle w pewnym momencie nie mogłem wbić 2, potem zacząłem sprawdzać inne biegi. Okazało się że dotyczy to wszystkich biegów po stronie 2. Czyli 2,4,R. Wygląda to tak: Wciskam sprzęgło, wrzucam któryś tych biegów i jak tylko zaczynam delikatnie puszczać sprzęgło gdy zacznie łapać słychać chrupanie (jak w przypadku nie do końca wbitego biegu). Oczywiście od razu wciskam sprzęgło bo nie chcę rozwalić skrzyni.
Zaznaczę że 1,3,5 śmigają prawidłowo. Obecnie na nich jeżdżę. Co to może być i ile będzie mnie kosztowało ?? :)
Ostatnio zmieniony przez Owczar 26-02-2012, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-02-2012, 09:49   

Dzwigu, czy twoja skrzynia wydawała przed tym dziwne odgłosy :?:

Proponuję nie zakłądaćnowego tematu, tylko poczytać tematy o skrzyniach i ich awariach.

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28846
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Dzwigu 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-02-2012, 09:55   

Czytałem o objawach awarii skrzyni biegów i nie występowały u mnie takie dzwięki. Nawet teraz na tych biegach 1,3,5 jest ok. A jak mi się wydaje (może błędnie) to gdyby poleciała skrzynia to nie dotyczyło by biegów z jednej strony :) . Jak dla mnie jest to jakiś element mechaniczny. Bo nawet ruch wrzucania biegu wydaje się być krótszy i lżejszy.
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 14-02-2012, 14:23   

Dzwigu napisał/a:
Co to może być i ile będzie mnie kosztowało ??

A to już pytanie (telefon) do "przyjaciela":
42 215 44 02
Marek Malik
;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Dzwigu 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-02-2012, 14:28   

Znam tą firmę :) , mam dość blisko i czasami tam zaglądam. Ale wpierw miałem nadzieję że ktoś miał już identyczny problem.
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 14-02-2012, 14:52   

No to chyba nie myślisz że ktoś ci w 100% zdiagnozuje na forumie, w przeciwieństwie do szpeca który robi te skrzynie na codzień?;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Dzwigu 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-02-2012, 14:59   

A ty chyba nie myślisz że Pan który handluje częściami nie będąc mechanikiem zdiagnozuje Ci w 100% problem ?! Po to piszę się na forum aby się dowiedzieć się czegoś konstruktywnego jeżeli nie masz doświadczenia z takim przypadkiem to po co zabierasz głos i tworzysz niepotrzebną dyskusję ??
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 14-02-2012, 15:03   

Dzwigu napisał/a:
A ty chyba nie myślisz że Pan który handluje częściami nie będąc mechanikiem zdiagnozuje Ci w 100% problem ?!

Bo ten Pan naprawia również te skrzynie, czyli ma z nimi do czynienia na codzień...
Dzwigu napisał/a:
Po to piszę się na forum aby się dowiedzieć się czegoś konstruktywnego

Dlatego napisałem coś konstruktywnego(moim zdaniem) żebyś podjechał do Japaneze bo widze że masz niedaleko....
Dzwigu napisał/a:
jeżeli nie masz doświadczenia z takim przypadkiem to po co zabierasz głos i tworzysz niepotrzebną dyskusję ??

Z takim akurat nie...ale w moim galu siedzi już 4 skrzynia(i racji tego jakieś tam pojęcie o tym mam)..i jakbyś zadał sobie na tyle trudu i przeczytał chociaż kilka tematów o skrzyniach na tym forum to byś o tym wiedział...i nie musiałbyś zakładać kolejnego..
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-02-2012, 15:04   

Olinkowanie na wybieraku ci pewnie strzeliło. Wybierak jest na skrzyni.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Dzwigu 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-02-2012, 15:32   

m6mariano:
według mojej wiedzy Pan o którym mowa nie jest mechanikiem i nie naprawia a mówiąc że naprawia jedynie pośredniczy w tym procesie. Oczywiście nic nie mam do Pana M bo jak najbardziej lubię i cenię jego sklep. Ale nadal jest to sklep a nie mechanik. Mechanika mam jeszcze dziś umówionego ale przed wizytą wolę zasięgnąć wiedzy na forum bo a) mechanicy są też omylni b) czasami lecą w ch*steczki
A co do Twoich sugestii że gdybym przeczytał choć parę postów o skrzyniach to bym wiedział co mnie spotkało, to Cię rozczaruję. Przeczytałem ich trochę i jakoś nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Był jedynie post Apsika jednak bez feedback'a poawaryjnego. Niestety search w takich przypadkach nie zdaje egzaminu a mało kto ma czas na przeczytanie wszystkich postów jakie są na forum związanych z tematyką. Aj zapomniałem, najwidoczniej Ty masz na to czas ;)

SWINKS_UK: dzieki
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10683
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 15-02-2012, 11:22   

swinks_UK napisał/a:
Olinkowanie na wybieraku ci pewnie strzeliło. Wybierak jest na skrzyni.

No dokładnie, zrobił sie pewnie luz i wybiera tylko biegi do przodu, a do tyłu już nie jest w stanie wrzucić.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Dzwigu 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant '97 2,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-02-2012, 12:37   

Właśnie zadzwonił do mnie mechanik. Powiedział że padła skrzynia :( . Ja nie przyjmuję tej wersji i zmieniam mechanika bo wydaje mi się to trochę nielogiczne i albo mechanik podszedł do kwestii sprawdzenia po macoszemu albo mnie naciąga.
Nawet weryfikowałem to telefonicznie z Panem Malikiem i również potwierdził moją wątpliwość do diagnozy mechanika. Ewidentnie biegi które są na tej samej szynie jedne wchodzą a inne nie. Jest to wręcz niemożliwe. Pan Malik mówi, że to opancerzenie linki.
Jutro wstawiam do innego mechanika, zobaczymy z jakim efektem.

[ Dodano: 15-02-2012, 14:00 ]
Namierzył może ktoś schemat połączenia skrzyni z wybierakiem tymi wodzikami/linkami ?? Mi udało się znaleźć dokumentacje do skrzyni ale tego małego niuansu tu nie ma wyjaśnionego. Gdyby ktoś chciał :
http://supplement.pdftown...ntrasmision.pdf

[ Dodano: 15-02-2012, 21:25 ]
Dziś miałem jeszcze małą walkę u mechanika. Jak się okazało po odłączeniu i ponownym podłączeniu linki (cięgna - czyt. tej co wbija bieg). Gałka skrzyni biegów wróciła do swojej pierwotnej pozycji i wszystko było ok... przez 100m od wyjechania z warsztatu. Po tym znowu to samo.
Teraz jestem pewien na 99% że to ta linka. Tak dla formalności, czy ona przesuwając się do przodu (w kierunku silnika) wbija biegi 2,4,R a przeciwnym 1,3,5 ?? Próbuję zrozumieć co się dokładnie stało z tą linką. Bo teoretycznie jest ok. Nie pęknięta i naprężona.
 
 
jogi_08521 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 23
Skąd: Ełk
Wysłany: 18-02-2012, 16:59   

U mnie tez tak było te trzymaki wodzików chyba się wyrobiły i spadały. przymocowałem opaskami zaciskowymi plastikowymi i od tamtej pory linki nie spadają.
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-02-2012, 18:48   

U mojego brata w colcie było to samo. Rozłączyła się taka blacha, która trzyma pancerze cięgien. Pospinaliśmy wszystko i od razu zaczęło banglać... Bez tego miał 3 biegi, a "luz" chyba w najniższym położeniu gałki.
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 18-02-2012, 19:54   

A ja wciąż stawiam na to, że jedno z 2 mocowań ci pękło:




To dość częsta usterka w manualach vr4. U ciebie w v6 powinno być podobnie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.