[Cari 1.8 GDI] Niestabilny tył |
Autor |
Wiadomość |
JedrzejNT
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1,8 GDI Comfort 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 37 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 07-03-2011, 01:13 [Cari 1.8 GDI] Niestabilny tył
|
|
|
Zauważyłem od pewnego czasu, że przy nierównościach lub śliskiej nawierzchni zarzuca mi tyłem samochodu jakbym wpadał w lekki poślizg. Zbliża mi się przegląd (150 tys.) i chciałbym tą usterkę usunąć, bo zaczyna mnie denerwować, no i przede wszystkim bezpieczeństwo. Macie jakieś przemyślenia ?? |
_________________ Pozdrawiam JedrzejNT |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 07-03-2011, 06:59
|
|
|
ustaw geometrie. Miałem to samo na rondzie tył mnie wyprzedzał jak zmieniałem tuleje a nie zrobiłem geometrii jeszcze |
|
|
|
 |
zukx
Nowy Forumowicz Cari
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 13 Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: 12-02-2012, 12:48
|
|
|
też mam ten problem . czy ustawienie geometrii pomogło ?? odp |
|
|
|
 |
toffitomek
Nowy Forumowicz
Auto: '98 Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 2 Skąd: Manchester, UK
|
Wysłany: 12-02-2012, 15:13
|
|
|
zukx napisał/a: | też mam ten problem . czy ustawienie geometrii pomogło ?? odp |
ten sam problem u mnie... podpinam się pod pytanie |
|
|
|
 |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-02-2012, 15:19
|
|
|
U mnie przede wszystkim tulejki pomogły. Geometria nie ma dużego znaczenia - jeśli rzuca w jedną i w drugą stronę - to tulejki. Miałem to samo nawet raz w zakręcie niezbyt ostrym rzuciło tył a teraz spokój nawet w zimie. Ogólnie zachęcam do zapoznania się z terminami nadsterowność i podsterowność. Czym różni się dłuższy i cięższy samochód od krótkiego i lekkiego: http://www.motofakty.pl/a...sterownosc.html to może rozwiać część wątpliwości jeśli chodzi o jazdę CARI. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 13-02-2012, 09:40
|
|
|
Trzeba zrobić tuleje, a potem geometrię.
Tuleje ustabilizują tył a geometri a(ok. 200zł) poprawi stabilnośc na studzienkach i nierównościach.
Należy sie zastanowić czy jak będziesz robił tył to nie wymienić amorków np. na KYB.
Koszty:
1. nie pamiętam ile tuleje wyniosą ale pewnie coś ok. 150zł.
2. geometria 200
3. amorki ok. 180szt.
Inna forma nie ma sensu. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-02-2012, 14:37
|
|
|
Tuleje mnie kosztowały 65zł na obie strony i sam to wymieniałem bez problemuł. Zbieżność nie kosztuje aż tyel - no chyba, że w ASO - koszt zbieżności to kwota 30-70zł czyli średnio 50zł trzeba dać. Jak dobrze poszukasz to uda Ci się problem rozwiązać za ok. 100zł |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 13-02-2012, 17:22
|
|
|
przy wymianie tulejek a tył dawno nie był ruszany może byc problem ze srubami mimosrodowymi reg. zbieznosci . zapieczone nie wyjda. podkladki momosrodowe ten sam problem otwór nie moze być rozbity . zakupił bym profilaktycznie . |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 14-02-2012, 07:49
|
|
|
Tomi czytaj dokładnie:
jest napisane geometria a nie zbieżność .
Ponadto sam nie wynienisz tulei na łącznikach , trzeba miec prasę. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-02-2012, 09:36
|
|
|
Student napisał/a: | Tomi czytaj dokładnie:
jest napisane geometria a nie zbieżność .
Ponadto sam nie wynienisz tulei na łącznikach , trzeba miec prasę. |
Czytam dokładnie. Nie potrzeba by robił całą geometrię - w tym przypadku wystarczy zrobić zbieżność moim zdaniem. Geometria oprócz zbieżności dodatkowo sprawdza kąt pochylenia koła (alfa), kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy (beta), kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy (gama). Wydaje mi się to zbędną czynnością skoro do tej pory było OK a rzucanie tyłem leży po stronie tulejek wahacza.
Trzeba mieć prasę? Nie trzeba - zamiast prasy hydraulicznej wystarczą rurki z metalu o odpowiadających średnicach żeby wprasować tuleje na imadle. |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 14-02-2012, 12:29
|
|
|
przy karzdym demontazu wachaczy trzeba wyjać sruby mimosrodowe regulacji kata pochylenia koła wiec bez prasy i geometri sie nie obedzie , wiem bo robiłem przed zima tuleje waczacza poprzecznego. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-02-2012, 21:34
|
|
|
Ja wiem jedno, ruszysz zawiechę z tyłu to zetniesz opony bez geometrii. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Wojciech
Nowy Forumowicz
Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 26 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 17-02-2012, 08:29
|
|
|
Ja wymieniłem amortyzatory i tuleje przy 150 000 km. Pomogło.
Moje objawy to przy koleinach na jezdni miałem wrażenie , że dupa zostaje w koleinie, a po wyskoczeniu z niej autko robiło się nadsterowne i trzeba było lekko kontrować. Na gładkim asfalcie prowadziło się dobrze. Na zakrętach przy mocnym ścięciu potrafiło zakołysać ponad normę.
Geometrii nie robiłem bo i po co jak nigdzie autkiem mocniej kołem nie uderzyłem. Jednakże jak jedzie autko i zostawia 4 pasy to nie zaszkodzi zrobić . |
|
|
|
 |
zukx
Nowy Forumowicz Cari
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 13 Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: 18-02-2012, 22:18 geo
|
|
|
U nas w Drezdenku geometria na stacji to koszt około 36 zł więc tragedii nie ma.
Pojadę bo wymieniłem amortyzatory oraz tulejki (cukierki) i te duże tuleje wleczone a nie zrobiłem geometrii po tych czynnosciach i buja tyłem jak szalone - teraz na śniegu i koleinach stale kontruje bo "miota nim jak szatan "
Ogólnie twardy nadal jest i chyba będzie bo już taki urok Mitsu
dam znać czy się uregulowało po geometri |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 19-02-2012, 00:50
|
|
|
Nee wiem kto robi geo za 36zł.
To jest ok. 1h roboty. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
|