Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Niestabilny tył
Autor Wiadomość
JedrzejNT 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,8 GDI Comfort 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 37
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 07-03-2011, 01:13   [Cari 1.8 GDI] Niestabilny tył

Zauważyłem od pewnego czasu, że przy nierównościach lub śliskiej nawierzchni zarzuca mi tyłem samochodu jakbym wpadał w lekki poślizg. Zbliża mi się przegląd (150 tys.) i chciałbym tą usterkę usunąć, bo zaczyna mnie denerwować, no i przede wszystkim bezpieczeństwo. Macie jakieś przemyślenia ??
_________________
Pozdrawiam JedrzejNT
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 07-03-2011, 06:59   

ustaw geometrie. Miałem to samo na rondzie tył mnie wyprzedzał jak zmieniałem tuleje a nie zrobiłem geometrii jeszcze
 
 
 
zukx 
Nowy Forumowicz
Cari

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Drezdenko
Wysłany: 12-02-2012, 12:48   

też mam ten problem . czy ustawienie geometrii pomogło ?? odp
 
 
toffitomek 
Nowy Forumowicz

Auto: '98 Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 2
Skąd: Manchester, UK
Wysłany: 12-02-2012, 15:13   

zukx napisał/a:
też mam ten problem . czy ustawienie geometrii pomogło ?? odp


ten sam problem u mnie... podpinam się pod pytanie :)
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-02-2012, 15:19   

U mnie przede wszystkim tulejki pomogły. Geometria nie ma dużego znaczenia - jeśli rzuca w jedną i w drugą stronę - to tulejki. Miałem to samo nawet raz w zakręcie niezbyt ostrym rzuciło tył a teraz spokój nawet w zimie. Ogólnie zachęcam do zapoznania się z terminami nadsterowność i podsterowność. Czym różni się dłuższy i cięższy samochód od krótkiego i lekkiego: http://www.motofakty.pl/a...sterownosc.html to może rozwiać część wątpliwości jeśli chodzi o jazdę CARI.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 13-02-2012, 09:40   

Trzeba zrobić tuleje, a potem geometrię.
Tuleje ustabilizują tył a geometri a(ok. 200zł) poprawi stabilnośc na studzienkach i nierównościach.
Należy sie zastanowić czy jak będziesz robił tył to nie wymienić amorków np. na KYB.

Koszty:
1. nie pamiętam ile tuleje wyniosą ale pewnie coś ok. 150zł.
2. geometria 200
3. amorki ok. 180szt.
Inna forma nie ma sensu.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-02-2012, 14:37   

Tuleje mnie kosztowały 65zł na obie strony i sam to wymieniałem bez problemuł. Zbieżność nie kosztuje aż tyel - no chyba, że w ASO - koszt zbieżności to kwota 30-70zł czyli średnio 50zł trzeba dać. Jak dobrze poszukasz to uda Ci się problem rozwiązać za ok. 100zł
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 13-02-2012, 17:22   

przy wymianie tulejek a tył dawno nie był ruszany może byc problem ze srubami mimosrodowymi reg. zbieznosci . zapieczone nie wyjda. podkladki momosrodowe ten sam problem otwór nie moze być rozbity . zakupił bym profilaktycznie .
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 14-02-2012, 07:49   

Tomi czytaj dokładnie:
jest napisane geometria a nie zbieżność :badgrin: .
Ponadto sam nie wynienisz tulei na łącznikach , trzeba miec prasę.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-02-2012, 09:36   

Student napisał/a:
Tomi czytaj dokładnie:
jest napisane geometria a nie zbieżność :badgrin: .
Ponadto sam nie wynienisz tulei na łącznikach , trzeba miec prasę.


Czytam dokładnie. Nie potrzeba by robił całą geometrię - w tym przypadku wystarczy zrobić zbieżność moim zdaniem. Geometria oprócz zbieżności dodatkowo sprawdza kąt pochylenia koła (alfa), kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy (beta), kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy (gama). Wydaje mi się to zbędną czynnością skoro do tej pory było OK a rzucanie tyłem leży po stronie tulejek wahacza.

Trzeba mieć prasę? Nie trzeba - zamiast prasy hydraulicznej wystarczą rurki z metalu o odpowiadających średnicach żeby wprasować tuleje na imadle.
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 14-02-2012, 12:29   

przy karzdym demontazu wachaczy trzeba wyjać sruby mimosrodowe regulacji kata pochylenia koła wiec bez prasy i geometri sie nie obedzie , wiem bo robiłem przed zima tuleje waczacza poprzecznego.
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 15-02-2012, 21:34   

Ja wiem jedno, ruszysz zawiechę z tyłu to zetniesz opony bez geometrii.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wojciech 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma1.6 gaz/sekw 98r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: Podlasie
Wysłany: 17-02-2012, 08:29   

Ja wymieniłem amortyzatory i tuleje przy 150 000 km. Pomogło.
Moje objawy to przy koleinach na jezdni miałem wrażenie , że dupa zostaje w koleinie, a po wyskoczeniu z niej autko robiło się nadsterowne i trzeba było lekko kontrować. Na gładkim asfalcie prowadziło się dobrze. Na zakrętach przy mocnym ścięciu potrafiło zakołysać ponad normę.
Geometrii nie robiłem bo i po co jak nigdzie autkiem mocniej kołem nie uderzyłem. Jednakże jak jedzie autko i zostawia 4 pasy to nie zaszkodzi zrobić ;) .
 
 
zukx 
Nowy Forumowicz
Cari

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Drezdenko
Wysłany: 18-02-2012, 22:18   geo

U nas w Drezdenku geometria na stacji to koszt około 36 zł więc tragedii nie ma.
Pojadę bo wymieniłem amortyzatory oraz tulejki (cukierki) i te duże tuleje wleczone a nie zrobiłem geometrii po tych czynnosciach i buja tyłem jak szalone - teraz na śniegu i koleinach stale kontruje bo "miota nim jak szatan "
Ogólnie twardy nadal jest i chyba będzie bo już taki urok Mitsu

dam znać czy się uregulowało po geometri
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 19-02-2012, 00:50   

Nee wiem kto robi geo za 36zł.
To jest ok. 1h roboty.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.