Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Spalanie 20 L w 2.4GDI
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-02-2012, 14:19   

Pytam, bo warrunki spalania w GDI są dość specyficzne, m.in. specjalnie profilowane szklanki, zawory, wtrysk pod bardzo precyzyjnym kątem, itd. I słyszałem, ze często ingerencja w komorę spalania w GDI źle się kończy poprzez naruszenie któregoś z istotnych elementów.
Bo z opisu wynika, ze silnik ci przestał wchodzić w tryb GDI, albo sterowanie padło, albo głowica słaba.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 09-02-2012, 18:48   

swinks_UK napisał/a:
silnik ci przestał wchodzić w tryb GDI,
co t=o znaczy+
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-02-2012, 19:42   

polaff napisał/a:
co t=o znaczy+

To:
mode is used for light-load running conditions, at constant or reducing road speeds, where no acceleration is required. The fuel is not injected at the intake stroke but rather at the latter stages of the compression stroke, so that the small amount of air-fuel mixture is optimally placed near the spark plug. This stratified charge is surrounded mostly by air, which keeps the fuel and the flame away from the cylinder walls for lowest emissions and heat losses. The combustion takes place in a toroidal (donut-shaped) cavity on the piston's surface. The cavity is displaced to one side of the piston, the side that has the fuel injector. This technique enables the use of ultra-lean mixtures that would be impossible with carburetors or conventional fuel injection.
Ujmując krótko, odmienne spalanie od tradycyjnego wtrysku multi-point. :wink:
Dlatego toczenie się po autostradzie potrafi zadowolić się 5.2l/100km z silnika 2.4.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
kmakar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Pabianice
Wysłany: 11-02-2012, 14:06   

Tryb zubożonej mieszanki tak wiem, niemniej przed operacją silnik spalanie było takie samo więc + litr oleju na 1000km dlatego raczej szukam w koło silnika a nie w samym silniku, który chodzi jak szwajcarski zegarek.
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 11-02-2012, 14:47   

kmakar napisał/a:
silniku, który chodzi jak szwajcarski zegarek


Skoro tak jest, "trzyma" fabrykę itd to może w takim razie masz jakąś dziurę w układzie paliwowym? U mnie większość paliwa wyciekała zanim jeszcze dostała się do baku. :P
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
kmakar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Pabianice
Wysłany: 12-02-2012, 17:18   

Raczej można to wykluczyć bo przy wlewaniu wskaźnik idzie w górę, a jakby dziura była na powrocie do baku to po 20 minutach pracy w garażu chyba byłoby czuć paliwo. Pytanie do kogoś kto miał uszkodzony czujnik temperatury cieczy, czy jak czujnik kłamie i teoretycznie silnik chodzi na "ssaniu" to ma to odbicie w obrotach czy jakoś komputer sobie z tym radzi i trzyma normalne obroty?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-02-2012, 18:39   

Ma odbicie w obrotach, są za niskie.
 
 
kmakar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Pabianice
Wysłany: 12-02-2012, 19:23   

Za niskie a nie za wysokie?? Generalnie u mnie są za niskie ale minimalnie, ma wahania na biegu jałowym od minimalnie poniżej 800 do minimalnie powyżej przy czym jak jest minimalnie poniżej to czuć drgania budy.

[ Dodano: 12-02-2012, 19:41 ]
Tylko dziwi mnie , że po odpaleniu na zimnym trzyma wysokie obroty ok 1500, po chwili grzecznie je zbija do w/w granicy i pozostają te minimalne wahnięcia. Czy przy uszkodzonym czujniku miałeś podobne objawy, no i ogromne spalanie?
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-02-2012, 22:31   

W miśkowej technologii GDI są 2 pompy paliwa: normalna i wysokociśnieniowa. Usterki i wadliwość pomp wysokocisnieniowych są niestety jedną z dolegliwości GDI. Tak się zastanawiam, czy jeśli ta pompa nie podaje odpowiedniego ciśnienia na wtryskiwacze, to te nie rozpylają właściwie mieszanki (w GDI musi być bardzo precyzyjnie podane ciśnienie na wtryskiwacze by uzyskać efekt rozpylenia). Wtedy miałbyś "normalnie" rozpyloną benzynę z tym, że np. przelewaną.
Tak sobie luźno myślę... :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 13-02-2012, 08:27   

Myślę ze przy przelewanej benzynie nie dopalałby do końca i jak ju kolega wspomniał po dwudziestu minutach klekotania w garażu śmierdziałoby specyficznie. Ja bym podejrzewał za małą ilość dostarczanego powietrza do komory spalania nadrabiane zawsze paliwem (kolektor zapchany? bądź jakieś śmieci w dolocie?) bądź też duże opory toczenia. Ale może po kolei, więc wspomniane wchodzenie w tryb GDI Eco bardzo prawdopodobna usterka łatwa do sprawdzenia, tocząc się na drugim lub trzecim biegu w granicach 2krpm delikatnie i równomiernie zwiększamy obroty i czujemy jakby silnik był delikatnie zamulony (zubożała mieszanka jedna faza wtrysku), a po energicznym wciśnięciu gazu (nie mówię o kopaniu do podłogi) przy tej samej sytuacji idzie całkiem żwawo (dwie fazy wtrysku).
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
kmakar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Pabianice
Wysłany: 13-02-2012, 09:22   

Jeżeli chodzi o GDI Eco to tutaj wszystko jest jak najbardziej w normie przy delikatnym dodawaniu gazu objaw jakby się mulił i już nie miał mocy w zanadrzu a wystarczy mocniej gaz docisnąć i jakby mu ktoś zastrzyk adrenaliny dał :) Tylko w moim wypadku jest strasznie dużo tej adrenaliny :/
W dolocie nagar się mimowolnie zbiera od EGRa. Dzisiaj sprawdzę czujnik temp. cieczy a jutro podmienię przepływkę choć słyszałem, że te przepływomierze raczej się nie psują.
Jestem otwarty na wszelkie sugestie.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-02-2012, 09:29   

kiedyś miałem okazję robić wydech w GDI - konkretnie plecionkę elastyczną - i okazało się, że wewnętrzna część plecionki została wciągnięta do środka :shock: - coś jakbyś stalową skarpetę tam wepchał
skutkowało to nieznacznie większym spalaniem (no ale nie 20 l) i słabą reakcją na gaz
 
 
kmakar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Pabianice
Wysłany: 15-02-2012, 13:54   

Ok prawie wszystko pomierzone i .... mam auto w super kondycji, nawet katalizator jak nowy. A żre :( zostało mi tylko sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze i tu pytanie, jak to zrobić (pytam o pompę) czy podłączenie pod tester pokaże mi ciśnienie na pompie? bo wiem już że uszkodzonego wtrysku nie wykaże.
 
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 15-02-2012, 20:51   

Tak pompa paliwa (wysokiego ciśnienia) ma czujnik ciśnienia paliwa. Ciśnienie będzie widoczne na "komputerze"
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
tadeusz1985 
Nowy Forumowicz
galant

Auto: mitsubishi 2.4 gdi automat 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1
Skąd: głogów
Wysłany: 19-02-2012, 19:54   

witam mam niedługo galanta 2.4 gdi w automacie 99 rok w czasie jazdy zapala mi sie czek zółta kontrolka i w tym momencie odcina mi moc wogole nie moze przyspieszyć blokuje kierownice i nici z jazdy;/ cóż to może być? a teraz to juz nawet na postoju nie chce odpalic. Jutro wybieram sie z moim biedakiem do mechanika i chcial bym chodz troche wiedziec na czym stoje. Jesli ktos moze to prosze o pomoc. ale żeby było jasne on nie gaśnie, traci tylko moc to tyś obrotow i tyle blokuje sie wszystko;/
_________________
gaj tadeusz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.