Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Kierownica krzywo stoi jadąc prosto
Autor Wiadomość
zukx 
Nowy Forumowicz
Cari

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Drezdenko
Wysłany: 18-02-2012, 23:01   [Carisma] Kierownica krzywo stoi jadąc prosto

Witam w mojej Cari kierownica jadac prosto jest lekko skrecona w lewo . Co może być powodem tego ? czy da sie jakos to naprawić ???
Ostatnio zmieniony przez glina 22-01-2013, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-02-2012, 23:05   

da się, wystarczy zbieżność przestawić,
znaczy jedziesz na warsztat gdzie ustawiają zbieżność, prostujesz kierę, a oni ustawiają ją drążkami kierowniczymi
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-02-2012, 23:05   

Winne mogą być opony, geometria, luzy w zawieszeniu/układzie kierowniczym
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-02-2012, 12:25   

Za krzywą kierownicę podczas jazdy prosto odpowiada ustawienie zbieżności (rozbieżności).
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 20-02-2012, 21:43   

A może zacznij od najprostszego i sprawdź ciśnienie w oponach :wink:
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-02-2012, 22:22   

Jeśli auto nie ściąga, to jak pisano już wcześniej zbieżność do poprawki. Komuś przy poprzedniej regulacji nie chciało się tego dokładnie ustawiać.
 
 
zukx 
Nowy Forumowicz
Cari

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 13
Skąd: Drezdenko
Wysłany: 20-02-2012, 23:13   

dzieki za informację . pojade ustawić zbieżność .
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 20-04-2012, 22:28   

może i zadam głupie pytanie ale: czy nie da się tego przestawić na wieloklinie kierownicy? Nigdy nie ściągałem kierownicy w cari więc nie wiem czy wieloklin jest na całym obwodzie jednakowy czy ma jakieś "grubsze" zęby w kilku miejscach (wtedy by ten manewr odpadał), jeśli jednak zęby są wszystkie takie same to jeśli auta nie cięgnie na boki i nie drze opon to ja preferuje tą metodę. (jest darmowa). Trzeba tylko pamiętać żeby odpiąć akumulator przed ściągnięciem poduszki - (jednak w peugocie zmienialiśmy kierę i nie odpięliśmy aku i też nic się nie stało)
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-04-2012, 23:09   

ale to też nie powiedziane, że trafisz idealnie w to ustawienie.. przesuniesz o ząb i może się okazać za dużo lub za mało i i tak będzie krzywo itak. więc jak nie duże przestawienie to lepiej zrobić zbieżność i kiere wyprostują, i tak co roku wypadałoby kontrolować jak się ona ma.
 
 
 
Brion 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: Biskupiec
Wysłany: 20-04-2012, 23:41   

zawsze możesz sobie przekręcić na sworzniach kierowniczych wykonując tą samą ilość a obu ale wątpię żeby było idealnie bo nie wiem ile procent może być róznicy
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-04-2012, 07:32   

Taka korekta na wieloklinie kierownicy, jeśli robiona jest już kilka razy, może dać ciekawy efekt. Teść miał kiedyś Renault 5 i miał w niej w jedną stronę dużo większy skręt niż w drugą. Z obawy o przeguby sami to przestawiliśmy w sposób jak napisał Brion.
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 21-04-2012, 18:53   

Samo przestawienie kierownicy jest niewłaściwe, ponieważ następuje nieprawidłowe ustawienie przekładni kierowniczej - ona musi być przy jeżdzie na wprost w położeniu zerowym ,ponieważ z w tej sytuacji pompa nie musi wytwarzać ciśnienia.Prawidłowo należy ustawiać na drążkach kierowniczych.
_________________
Ross
Ostatnio zmieniony przez ross 14-09-2012, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 22-04-2012, 19:40   

ross - tu się z Tobą do końca nie zgodzę. Kierownice możesz założyć jak chcesz i nie będzie miało to żadnego znaczenia dla pracy pompy- jeśli kierownica jest skrzywiona przy jeździe na wprost a samochodu nie ściąga to jesli ja wyprostujesz lub skrzywisz jeszcze bardziej to tak naprawdę zmieni się samo ustawienie kierownicy, nic wiecej
Zgodzę się jednak, że po kilku takich korektach może być ciekawy efekt opisany przez Plecho1 - tu się całkowicie zgodzę.
Pomysł przestwienia samej kierownicy sprawdzi się wyłącznie przy bardzo niewielkim jej przekrzywieniu i jeśli cała reszta jest sprawna i działa tak jak powinna.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-05-2012, 22:54   

Sprawdź sprężyny amortyzatorów, albo ich łoża. Ja miałem jedną pękniętą i kierownica od razu poszła w lewo.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.