[Carisma] Kierownica krzywo stoi jadąc prosto |
Autor |
Wiadomość |
zukx
Nowy Forumowicz Cari
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 13 Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: 18-02-2012, 23:01 [Carisma] Kierownica krzywo stoi jadąc prosto
|
|
|
Witam w mojej Cari kierownica jadac prosto jest lekko skrecona w lewo . Co może być powodem tego ? czy da sie jakos to naprawić ??? |
Ostatnio zmieniony przez glina 22-01-2013, 14:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-02-2012, 23:05
|
|
|
da się, wystarczy zbieżność przestawić,
znaczy jedziesz na warsztat gdzie ustawiają zbieżność, prostujesz kierę, a oni ustawiają ją drążkami kierowniczymi |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-02-2012, 23:05
|
|
|
Winne mogą być opony, geometria, luzy w zawieszeniu/układzie kierowniczym |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-02-2012, 12:25
|
|
|
Za krzywą kierownicę podczas jazdy prosto odpowiada ustawienie zbieżności (rozbieżności). |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-02-2012, 22:22
|
|
|
Jeśli auto nie ściąga, to jak pisano już wcześniej zbieżność do poprawki. Komuś przy poprzedniej regulacji nie chciało się tego dokładnie ustawiać. |
|
|
|
 |
zukx
Nowy Forumowicz Cari
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 13 Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: 20-02-2012, 23:13
|
|
|
dzieki za informację . pojade ustawić zbieżność . |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 20-04-2012, 22:28
|
|
|
może i zadam głupie pytanie ale: czy nie da się tego przestawić na wieloklinie kierownicy? Nigdy nie ściągałem kierownicy w cari więc nie wiem czy wieloklin jest na całym obwodzie jednakowy czy ma jakieś "grubsze" zęby w kilku miejscach (wtedy by ten manewr odpadał), jeśli jednak zęby są wszystkie takie same to jeśli auta nie cięgnie na boki i nie drze opon to ja preferuje tą metodę. (jest darmowa). Trzeba tylko pamiętać żeby odpiąć akumulator przed ściągnięciem poduszki - (jednak w peugocie zmienialiśmy kierę i nie odpięliśmy aku i też nic się nie stało) |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-04-2012, 23:09
|
|
|
ale to też nie powiedziane, że trafisz idealnie w to ustawienie.. przesuniesz o ząb i może się okazać za dużo lub za mało i i tak będzie krzywo itak. więc jak nie duże przestawienie to lepiej zrobić zbieżność i kiere wyprostują, i tak co roku wypadałoby kontrolować jak się ona ma. |
|
|
|
 |
Brion
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: Biskupiec
|
Wysłany: 20-04-2012, 23:41
|
|
|
zawsze możesz sobie przekręcić na sworzniach kierowniczych wykonując tą samą ilość a obu ale wątpię żeby było idealnie bo nie wiem ile procent może być róznicy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-04-2012, 07:32
|
|
|
Taka korekta na wieloklinie kierownicy, jeśli robiona jest już kilka razy, może dać ciekawy efekt. Teść miał kiedyś Renault 5 i miał w niej w jedną stronę dużo większy skręt niż w drugą. Z obawy o przeguby sami to przestawiliśmy w sposób jak napisał Brion. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 21-04-2012, 18:53
|
|
|
Samo przestawienie kierownicy jest niewłaściwe, ponieważ następuje nieprawidłowe ustawienie przekładni kierowniczej - ona musi być przy jeżdzie na wprost w położeniu zerowym ,ponieważ z w tej sytuacji pompa nie musi wytwarzać ciśnienia.Prawidłowo należy ustawiać na drążkach kierowniczych. |
_________________ Ross |
Ostatnio zmieniony przez ross 14-09-2012, 19:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 22-04-2012, 19:40
|
|
|
ross - tu się z Tobą do końca nie zgodzę. Kierownice możesz założyć jak chcesz i nie będzie miało to żadnego znaczenia dla pracy pompy- jeśli kierownica jest skrzywiona przy jeździe na wprost a samochodu nie ściąga to jesli ja wyprostujesz lub skrzywisz jeszcze bardziej to tak naprawdę zmieni się samo ustawienie kierownicy, nic wiecej
Zgodzę się jednak, że po kilku takich korektach może być ciekawy efekt opisany przez Plecho1 - tu się całkowicie zgodzę.
Pomysł przestwienia samej kierownicy sprawdzi się wyłącznie przy bardzo niewielkim jej przekrzywieniu i jeśli cała reszta jest sprawna i działa tak jak powinna. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
|