Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Problemy po wyczyszczeniu przepustnicy i zaworu EGR
Autor Wiadomość
dOOb 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 GLS '98 (EA2A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: PL
Wysłany: 21-02-2012, 20:47   [EAxx] Problemy po wyczyszczeniu przepustnicy i zaworu EGR

Witam.

Mam problem, kilka tygodni temu, podczas jazdy zapalila mi sie kontrolka od silnika, poswiecila kilknascie sekund i zgasla. Za kilka dni znowu, potem jeszcze pare razy. Tydzien temu pojechalem na przeglad techniczny i wyszla za wysoka emisja spalin. Poczytalem tematy na forum, i wywnioskowalem - wyjac i wyczyscic przepustnice oraz zawor EGR - co zrobilem wczoraj. Pojawil sie jednak problem, mianowicie, podczas jazdy, a w szczegolnosci po uwczesnym zdjeciu nogi z gazu, silnik szarpie (jedno szarpniecie) - tak jakby nie dostawal czegos (paliwa/powietrza/zaplonu/itp.) przez moment. Jak juz to szarpniecie wystapi to, o ile obroty rosna, wszystko jest w porzadku, do momentu, kiedy zdejme noge z gazu i wtedy przy nastepnym dodaniu gazu znowu jest to dziwne szarpniecie.

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Na postoju, to jesli obroty zwiekszac spokojnie, wtedy, jak widac na powyzszym filmiku, w przedziale 2.5 - 3.0 tys cos sie dzieje i zaczyna sie to dziwne falowanie. Mozna to przeforsowac wciskajac pedal do podlogi, wtedy wskazowka przekreci sie z lewa na prawo bez zadnych "dziur".

Jest jeszcze jeden problem, jak widac, na wolnych obrotach zapala mi sie teraz kontrolka od silnika (za kazdym razem).

Wiem ze najlepiej byloby sprawdzic bledy, ale kabelek zamowilem dopiero wczoraj a do pracy musze jezdzic codziennie.

Czy ktos z was mial moze cos podobnego / wie co jest przyczyna? Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 26-02-2012, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-02-2012, 20:55   

Błędy możesz sprawdzić zwierając w złączu diagnostycznym piny pierwszy z czwartym. Po włączeniu na zapłon kontrolka silnika zacznie mrugać błędy. Dokładny opis procedury spokojnie znajdziesz na forum. A jeśli chodzi o tę pracę silnika, to możliwe, że coś źle złożyłeś i gdzieś jest jakaś nieszczelność.
A po czyszczeniu resetowałeś komputer auta i uczyłeś silnik obrotów?
 
 
dOOb 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 GLS '98 (EA2A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: PL
Wysłany: 21-02-2012, 21:35   

hej, faktycznie, dzieki wielki, zrobione, ABS wymrugal 2 dlugie i 3 krotkie oraz 2 dlugie i 4 krotkie, a ECU 1 dlugi i 4 krotkie, czy mozesz potwierdzic ze to:

ABS - 23, 24 czujniki prędkości kół tylnych
ECU - 14 - czujnik przepustnicy

jestem raczej pewien ze wszystko zlozylem poprawnie, ale sprawdze jeszcze raz

tak, odlaczylem akumulator a potem dalem mu pochodzic na wolnych obrotach pare minut
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-02-2012, 21:40   

Błędy dobrze odczytałeś ale żeby dobrze nauczyć obrotów trzeba auto rozgrzać do włączenia wentylatora chłodnicy lub zrobić z 20 km.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-02-2012, 21:41   

Błędy ABS pomiń, sprawdź poprawność działania TPS, tutaj masz manual do pobrania http://www.e-elektron.pl/.../Galant9701.htm a w nim w pliku 13.pdf znajdziesz instrukcje odnośnie TPS-a, tutaj masz procedure programowania ECU http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-02-2012, 22:48   

Jak się uporasz z problemem to koniecznie napisz co było przyczyną.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-02-2012, 23:03   

dOOb napisał/a:
Jest jeszcze jeden problem, jak widac, na wolnych obrotach zapala mi sie teraz kontrolka od silnika (za kazdym razem).


Jak wykonywałeś czyszczenie przepustnicy , bo obawiam sie ze masz uszkodzony TPS lub niefortunnie go przestawiłeś :?:
 
 
dOOb 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 GLS '98 (EA2A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: PL
Wysłany: 22-02-2012, 12:03   

deejay napisał/a:

Jak wykonywałeś czyszczenie przepustnicy , bo obawiam sie ze masz uszkodzony TPS lub niefortunnie go przestawiłeś :?:


BINGO!

dokladnie, sciagajac przypustnice nie moglem odpiac wtyczki od TPSa (nadal nie wiem jak sie to rozlacza), wiec go odkrecilem od korpusu przepustnicy. Pozniej, zakladajac przepustnice, nieswiadomie przykrecilem TPSa pod delikatnie innym katem, stad caly problem.

Dzieki wam wszystkim serdeczne za pomoc.

Mam tylko jedna watpliwosc - jak to ustawic precyzyjnie bez owego MUT-II lub innego miernika? Ja ustawilem to na oko, w punkcie gdzie kontrolka od silnika gasnie - ale nie jestem pewien czy taki poziom precyzji jest wystarczajacy.

Jakie sa konsekwencje jazdy z TPSem przekreconym za bardzo 'clockwise'?
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 22-02-2012, 12:18   

Miernik - dowolny woltomierz, da rade. Konsekwencje - reakcja na gaz, przy pewnych obrotach, np przy przyspieszaniu, ruszaniu, może być mułowaty albo być objaw że auto na początku nie reaguje a po chwili dopiero ma kopa. Na oryginalnej przepustnic markerem powinny być zaznaczone ślady markerem położenia po inspekcji przez japońskiego montera w fabryce, o ile się nie starły..
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2012, 14:12   

mackbeth napisał/a:
Na oryginalnej przepustnic markerem powinny być zaznaczone ślady markerem położenia po inspekcji przez japońskiego montera w fabryce, o ile się nie starły..

Aaaa to stąd jest to zaznaczenie :!: Ja myślałem, że gaziarz za poprzedniego właściciela się bawił TPSem i tak sobie zaznaczył :axe: :oops:
Ja niby ustawiałem z multimetrem ale jakoś zawsze brakowało mi jednej ręki i mam wrażenie, że niedokładnie to jest ustawione :doubt:
Ustawię do markera - co mi tam :mrgreen:
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 22-02-2012, 21:53   

Jeśli tak było, to powinno być ok. Chyba że nieopacznie zamoczyłeś czujnik i wilgotny założyłeś i podłączyłeś -czujnik do wymiany. Deejay mył silnik i też się skończyło wymianą czujnika:) :D
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-02-2012, 21:56   

mackbeth napisał/a:
Deejay mył silnik i też się skończyło wymianą czujnika:)


Ano nie udało mi sie tym razem :P :mrgreen:
 
 
Piotrek116 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 02-01-2013, 18:16   

Witam wszystkich :-) mam problem tego typu wbilo mi czeka i samochod wkreca sie i tylko max.do 3 tys obrotow.ledwo podjechalem na komputer i Pan diagnosta stwierdzil ze uszkodzony jest potencjometr przepustnicy tzw tps chyba jak odpinam wtyczke nie ma zadnej reakcji i samochod faluje.wyjalem owy potencjometr i niestety nie mozna go nigdzie dostac poradzcie cos
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 02-01-2013, 19:14   

Piotrek116, napisz dokładnie kod błędu, bo coś pan diagnosta pokręcił, bo potencjometr przepustnicy to elektromagnez w przepustnicy a nie tps , napisz jeszcze czy robiłeś coś przy przepustnicy
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Piotrek116 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 02-01-2013, 19:29   

nie powiedzial mi kodu a ja nie spytalem :( moze i ja cos zamieszalem dokladnie powiedzial tak : czujnik polozenia przepustnicy albo potencjometr mowi ze to jest to samo teraz to wyjalem przepustnice z sasiadem i pewnie niezle juz namieszalismy bo porozkrecalismy ja i wymylismy ale teraz to trzeba wszystko ladnie poustawiac ale nie jjest to takie proste jak czytam inne posty ale czy to pomoze cos????????/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.