[EAxx] Problemy po wyczyszczeniu przepustnicy i zaworu EGR |
Autor |
Wiadomość |
dOOb
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 GLS '98 (EA2A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: PL
|
Wysłany: 21-02-2012, 20:47 [EAxx] Problemy po wyczyszczeniu przepustnicy i zaworu EGR
|
|
|
Witam.
Mam problem, kilka tygodni temu, podczas jazdy zapalila mi sie kontrolka od silnika, poswiecila kilknascie sekund i zgasla. Za kilka dni znowu, potem jeszcze pare razy. Tydzien temu pojechalem na przeglad techniczny i wyszla za wysoka emisja spalin. Poczytalem tematy na forum, i wywnioskowalem - wyjac i wyczyscic przepustnice oraz zawor EGR - co zrobilem wczoraj. Pojawil sie jednak problem, mianowicie, podczas jazdy, a w szczegolnosci po uwczesnym zdjeciu nogi z gazu, silnik szarpie (jedno szarpniecie) - tak jakby nie dostawal czegos (paliwa/powietrza/zaplonu/itp.) przez moment. Jak juz to szarpniecie wystapi to, o ile obroty rosna, wszystko jest w porzadku, do momentu, kiedy zdejme noge z gazu i wtedy przy nastepnym dodaniu gazu znowu jest to dziwne szarpniecie.
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Na postoju, to jesli obroty zwiekszac spokojnie, wtedy, jak widac na powyzszym filmiku, w przedziale 2.5 - 3.0 tys cos sie dzieje i zaczyna sie to dziwne falowanie. Mozna to przeforsowac wciskajac pedal do podlogi, wtedy wskazowka przekreci sie z lewa na prawo bez zadnych "dziur".
Jest jeszcze jeden problem, jak widac, na wolnych obrotach zapala mi sie teraz kontrolka od silnika (za kazdym razem).
Wiem ze najlepiej byloby sprawdzic bledy, ale kabelek zamowilem dopiero wczoraj a do pracy musze jezdzic codziennie.
Czy ktos z was mial moze cos podobnego / wie co jest przyczyna? Prosze o pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 26-02-2012, 11:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-02-2012, 20:55
|
|
|
Błędy możesz sprawdzić zwierając w złączu diagnostycznym piny pierwszy z czwartym. Po włączeniu na zapłon kontrolka silnika zacznie mrugać błędy. Dokładny opis procedury spokojnie znajdziesz na forum. A jeśli chodzi o tę pracę silnika, to możliwe, że coś źle złożyłeś i gdzieś jest jakaś nieszczelność.
A po czyszczeniu resetowałeś komputer auta i uczyłeś silnik obrotów? |
|
|
|
 |
dOOb
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 GLS '98 (EA2A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: PL
|
Wysłany: 21-02-2012, 21:35
|
|
|
hej, faktycznie, dzieki wielki, zrobione, ABS wymrugal 2 dlugie i 3 krotkie oraz 2 dlugie i 4 krotkie, a ECU 1 dlugi i 4 krotkie, czy mozesz potwierdzic ze to:
ABS - 23, 24 czujniki prędkości kół tylnych
ECU - 14 - czujnik przepustnicy
jestem raczej pewien ze wszystko zlozylem poprawnie, ale sprawdze jeszcze raz
tak, odlaczylem akumulator a potem dalem mu pochodzic na wolnych obrotach pare minut |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-02-2012, 21:40
|
|
|
Błędy dobrze odczytałeś ale żeby dobrze nauczyć obrotów trzeba auto rozgrzać do włączenia wentylatora chłodnicy lub zrobić z 20 km. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-02-2012, 21:41
|
|
|
Błędy ABS pomiń, sprawdź poprawność działania TPS, tutaj masz manual do pobrania http://www.e-elektron.pl/.../Galant9701.htm a w nim w pliku 13.pdf znajdziesz instrukcje odnośnie TPS-a, tutaj masz procedure programowania ECU http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-02-2012, 22:48
|
|
|
Jak się uporasz z problemem to koniecznie napisz co było przyczyną. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-02-2012, 23:03
|
|
|
dOOb napisał/a: | Jest jeszcze jeden problem, jak widac, na wolnych obrotach zapala mi sie teraz kontrolka od silnika (za kazdym razem). |
Jak wykonywałeś czyszczenie przepustnicy , bo obawiam sie ze masz uszkodzony TPS lub niefortunnie go przestawiłeś |
|
|
|
 |
dOOb
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 GLS '98 (EA2A)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: PL
|
Wysłany: 22-02-2012, 12:03
|
|
|
deejay napisał/a: |
Jak wykonywałeś czyszczenie przepustnicy , bo obawiam sie ze masz uszkodzony TPS lub niefortunnie go przestawiłeś |
BINGO!
dokladnie, sciagajac przypustnice nie moglem odpiac wtyczki od TPSa (nadal nie wiem jak sie to rozlacza), wiec go odkrecilem od korpusu przepustnicy. Pozniej, zakladajac przepustnice, nieswiadomie przykrecilem TPSa pod delikatnie innym katem, stad caly problem.
Dzieki wam wszystkim serdeczne za pomoc.
Mam tylko jedna watpliwosc - jak to ustawic precyzyjnie bez owego MUT-II lub innego miernika? Ja ustawilem to na oko, w punkcie gdzie kontrolka od silnika gasnie - ale nie jestem pewien czy taki poziom precyzji jest wystarczajacy.
Jakie sa konsekwencje jazdy z TPSem przekreconym za bardzo 'clockwise'? |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 22-02-2012, 12:18
|
|
|
Miernik - dowolny woltomierz, da rade. Konsekwencje - reakcja na gaz, przy pewnych obrotach, np przy przyspieszaniu, ruszaniu, może być mułowaty albo być objaw że auto na początku nie reaguje a po chwili dopiero ma kopa. Na oryginalnej przepustnic markerem powinny być zaznaczone ślady markerem położenia po inspekcji przez japońskiego montera w fabryce, o ile się nie starły.. |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-02-2012, 14:12
|
|
|
mackbeth napisał/a: | Na oryginalnej przepustnic markerem powinny być zaznaczone ślady markerem położenia po inspekcji przez japońskiego montera w fabryce, o ile się nie starły.. |
Aaaa to stąd jest to zaznaczenie Ja myślałem, że gaziarz za poprzedniego właściciela się bawił TPSem i tak sobie zaznaczył
Ja niby ustawiałem z multimetrem ale jakoś zawsze brakowało mi jednej ręki i mam wrażenie, że niedokładnie to jest ustawione
Ustawię do markera - co mi tam |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 22-02-2012, 21:53
|
|
|
Jeśli tak było, to powinno być ok. Chyba że nieopacznie zamoczyłeś czujnik i wilgotny założyłeś i podłączyłeś -czujnik do wymiany. Deejay mył silnik i też się skończyło wymianą czujnika:) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-02-2012, 21:56
|
|
|
mackbeth napisał/a: | Deejay mył silnik i też się skończyło wymianą czujnika:) |
Ano nie udało mi sie tym razem |
|
|
|
 |
Piotrek116
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 02-01-2013, 18:16
|
|
|
Witam wszystkich mam problem tego typu wbilo mi czeka i samochod wkreca sie i tylko max.do 3 tys obrotow.ledwo podjechalem na komputer i Pan diagnosta stwierdzil ze uszkodzony jest potencjometr przepustnicy tzw tps chyba jak odpinam wtyczke nie ma zadnej reakcji i samochod faluje.wyjalem owy potencjometr i niestety nie mozna go nigdzie dostac poradzcie cos |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 02-01-2013, 19:14
|
|
|
Piotrek116, napisz dokładnie kod błędu, bo coś pan diagnosta pokręcił, bo potencjometr przepustnicy to elektromagnez w przepustnicy a nie tps , napisz jeszcze czy robiłeś coś przy przepustnicy |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
Piotrek116
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 02-01-2013, 19:29
|
|
|
nie powiedzial mi kodu a ja nie spytalem moze i ja cos zamieszalem dokladnie powiedzial tak : czujnik polozenia przepustnicy albo potencjometr mowi ze to jest to samo teraz to wyjalem przepustnice z sasiadem i pewnie niezle juz namieszalismy bo porozkrecalismy ja i wymylismy ale teraz to trzeba wszystko ladnie poustawiac ale nie jjest to takie proste jak czytam inne posty ale czy to pomoze cos????????/ |
|
|
|
 |
|