| Co robić skrzynia GDI | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kris471   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Gru 2006
 Posty: 25
 Skąd: lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-12-2006, 21:03   Co robić skrzynia GDI |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam panowie. Od niedawna jestem użytkownikiem cari 1.8 GDI 98r.Wiem że temat skrzyni był poruszany wielokrotnie,ale wszystko o tulejkach których u mnie brak.Z tego co wyczytałem na forum ja mam linki.U mnie problem jest z II biegiem.Wchodzi ciężko i czasem zgrzyta.Jak wrzucam II musze robić to bardzo powoli i delikatnie inaczej za każdym razem zgrzyt.Podczas postoju wszystko super gorzej podczas jazdy.Zadzwoniłem do serwisu facet powiedział  że to tulejki ja mu na to mam linki.Stwierdził że mam linki i tulejki( o co chodzi).
 
 Panowie moje pytanie co maże być przyczyną.Co mogę zrobić na zewnątrz nie zaglądając do skrzyni.Jak to nie pomorze to rozebrać skrzynie(co mogło nawalić w środku)?
 Slyszałem ze nie opłaca sie naprawiać tylko wymienić na nową?
 POMOCY co mam robić
 Nie dość że raty w banku za cari to jeszcze skrzynia.
 Pozdrawiam.
 |  
				| _________________ kris
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-12-2006, 23:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hymmmm mi zgrzyta tylko gdy zapalam samochód po postoju przez noc i jade to czasem mi 2 zgrzytnie ale nie cały czas. A co do tulejek to tu napewno ich nie ma tylko linki,ale wiem że one są strasznie drogie. |  
				| _________________ Carisma 1,8 GDI    Honda Accord VII 2.0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Brikston   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 09 Lis 2006
 Posty: 271
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-12-2006, 23:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie jest podobnie jak u przedmowcy. Po nocy przy pierwszym ruszenieu i kilkuset metrach skrzynia chodzi ciezej niz normalnie, ale nic nie zgrzyta. Mysle ze to normalny objaw. Mam natomiast problemy z wbiciem jedynki podczas wolnej (jak na jedynke) jazdy. Musze mocniej pchnac i wtedy mi czasem zgrzytnie. Pomaga albo przegazowanie, albo delikatne przychamowanie podczas proby wbicia 1ki. 
 Pozdr
 |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kris471   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Gru 2006
 Posty: 25
 Skąd: lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2006, 01:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mlun rozumię ze jeżeli mam linki to jedyną rzeczą jaką mogę zrobić jest wymiana ich.Ale jak okaże się że są dobre,jest jakaś regulacja,czy muszę szukać przyczyny w skrzyni. Macie rację po nocce gorzej pracuje,potem rzeczywiście jest lepiej.
 Brikston mam to samo jeżeli chodzi o jedynkę,wiec staram sie wrzucać po całkowitym zatrzymaniu
 |  
				| _________________ kris
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2006, 11:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z tą jedynką to już była mała debata że jak się toczy to prawdopodobie synchronizatory nie pozwalają włączyć jedynki pozatym u mnie to samo jest.A co do tych linek to wiem że one tam są ale czy jakaś regulacja jest to nie mam zielonego pojęcia. A ile masz już nastukane km w Cari bo może zwykła wymiana oleju w skrzyni załatwi sprawe,duzo osób po wymianie zauważyła różnice w pracy skrzyni. 
 Małe OT:aż się boje pomyśleć vo to będzie jakby 30 stopniowy mróz złapał:P W seacie gdzie biegi leciutko wchodziły to miało się wrażenie że zamiast oleju w skrzyni jest towot:P
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kris471   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Gru 2006
 Posty: 25
 Skąd: lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-12-2006, 20:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Olej wymieniłem pare dni temu.Wyjechałem od mechanika I,II cięzko wchodzą.Rano wsiadam:I z dużym oporem,II zapomnij nie wbijesz.Dzwonie :twierdzi że to mogą być linki,patrze co mi zalał.MINERALNY MOBIL 85W-90.Kazałem mu wylać i zalać TAF-X 75W-90(nie ma pojęcia jak mógł sie tak pomylić) Na tym mineralnym zrobiłem około 10-ciu km,jadąc tylko na I,III biegu a kłopoty z II
 miałem juz wcześniej.
 |  
				| _________________ kris
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marys42 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-02-2007, 17:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. kris, czy w końcu doszedłeś o co chodzi z tą dwójką, bo mam ten sam problem.
 Cari mam prawie od dwóch lat i od początku tak czasem zgrzytnie, ale się nie pogorsza.
 Jeżeli sobie z tym poradziłeś to daj znak-jak.Z góry dzieki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | WebWasher [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-02-2007, 17:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich. 
 Mam pytanie, czy w Carismach w nowej budzie problem ze skrzynia tez wystepuje? Jak mniemam FL dotyczyl glownie wygladu zewnetrznego, ale moze i ten mankament zostal usuniety... Ale jak to ma sie w praktyce?
 
 Pzdr.
 
 P.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kris471   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Gru 2006
 Posty: 25
 Skąd: lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-02-2007, 19:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. U mnie problem to nie tylko zgrzyt ale także uciążliwe wrzucanie po dłuższym postoju na zimno.Potem pojawił sie problem z wybićiem jedynki na luz,wychodzi z dużym oporem,jak przejade kilkan. km jest ok.Ponoć problem jedynki tkwi w przesówce a dwójki w synchronizatorze.Oddałem auto do ASO,rozebrali skrzynię i nie mają za bardzo do czego sie przyczepić,wszystko wygląda ok.
   Mimo tego i tak wymieniam synchronizator II biegu,pierścień przesówny.Czekam na przesyłkę,jak zrobią wszystko to napisze jak i co.
 Pozdrawiam.
 |  
				| _________________ kris
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |