Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Brak mocy, nie wkręca się na obroty na PB i LPG
Autor Wiadomość
1novik1 
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Astra F | Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: KB
Wysłany: 19-02-2012, 18:56   [Cari 1.6] Brak mocy, nie wkręca się na obroty na PB i LPG

Witam.
Mam taki problem z carismą 1.6 16v 4G92. Otóż jechałem do marketu na zakupy i zauważyłem że na postoju obroty jałowe są strasznie niskie, silnikiem trzęsło ale nie gasł. Po zaparkowaniu zgasiłem silnik i poszedłem do sklepu. Po powrocie wsiadam do auta i odpalam. Przy próbie ruszenia auto po prostu się dławiło, nie dało rady wejść w obroty i na PB i na LPG. Dodatkowo strzał z gazu rozwalił mi przepływkę (ten plastik od strony filtra powietrza). Po tym incydencie nie było mowy o jeździe na gazie. Na PB trzeba było strasznie delikatnie gazu dodawać aby znów nie zaczął się dławić. Jakoś udało mi się dojechać do domu na benzynie. Rozebrałem filtr powietrza, wyjąłem przepływomierz i zacząłem to wszystko składać do kupy. Przypuszczenie że to właśnie przepływomierz uległ uszkodzeniu nie było trafne, po założeniu dalej tak samo. Myślałem że coś z zapłonem jest nie tak ale świece wszystkie czyściutkie, palec wyczyszczony, kopułka tak samo i dalej się dławi. Robiony reset kompa i też bez pozytywnego rezultatu. Na zimnym bardzo ładnie pracuje równo lecz też brak chęci wkręcenia się w obroty. Na ciepłym praca silnika z deka się destabilizuje i są chwilowe spadki obrotów. Już nie mam pomysłów co może dla niej dolegać. Mam tydzień na jej zrobienie. W następnym tygodniu mamie (właścicielce carismy) kończy się urlop i musi czymś do pracy dojeżdżać. Proszę was o jakieś porady, sugestie dotyczące tego przypadku. Do jeszcze mogę sprawdzić itp.

Pozdrawiam.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-02-2012, 19:36   

Jak wybuch poszedł na przepływke to zapewne jest zniszczona, trzeba podpiąć pod kompa i zbadać oscylogramu jej pracy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
1novik1 
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Astra F | Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: KB
Wysłany: 19-02-2012, 19:52   

No tak, ale jak poprzednio miałem padniętą przepływkę to na LPG auto normalnie pracowało i nie było żadnego problemu. Tylko na benzynie nie dało się za bardzo jechać. A teraz na LPG i PB nie chce się wkręcać i nie da się jechać. Po odłączeniu przepływki słychać zmianę pracy silnika, jeszcze większy spadek obrotów i CE się świeci. Może przepustnica zapchana albo lewe powietrze łapie? Albo TPS poszedł na emeryturę?
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 19-02-2012, 20:11   

Ja bym obejrzał cały dolot powietrza bo może ci łapać lewe powietrze tak jak piszesz ale też nie wykluczam rady robertdg, .
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-02-2012, 20:14   

Najpewniej podpiąc pod komputer i sprawdzić parametry pracy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
1novik1 
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Astra F | Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: KB
Wysłany: 19-02-2012, 20:25   

Nie mam jak nawet jak zajechać do jakiegoś magika z kompem a sam nie posiadam kabla OBD2. Jedynie z diagnostyki to spinacz i wymruganie błędów. Ale niestety będę musiał to jutro wieczorem zrobić bo szkoła itp.
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 19-02-2012, 20:49   

Ale w ciągu dnia póki widno jest to możesz przejrzeć dolot i ewentualnie sprawdzić czy gdzieś ci powietrza nie ciągnie za przepływką.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
1novik1 
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Astra F | Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: KB
Wysłany: 19-02-2012, 21:14   

Jutro rozbiorę całą przepustnicę przemyje ją i uszczelnię. Mam nadzieje że uszczelka kolektora dolotowego nie poszła bo trochę nie bardzo mi się widzi wyjmowanie całego kolektora. Pomierzę tez dla pewności ciśnienie w cylindrach.

[ Dodano: 22-02-2012, 21:29 ]
Dobra, dolot jest szczelny na 100%, zapłon ustawiony, aparat wyczyszczony, świece mają dobrą przerwę, paliwo dostaje jak trzeba i przepustnica wyczyszczona. Problem dalej nie rozwiązany i w związku z tym mam takie pytanie. Czy uszkodzony TPS może mieć takie objawy jak w temacie? Nie ma różnicy czy
jest podłączony czy też nie. Sprawdził bym rezystancję i napięcia na nim ale pożyczyłem multimetr znajomemu i chwilowo nie mam jak tego zrobić.

[ Dodano: 23-02-2012, 21:39 ]
Kurrr... już za nic nie mam pojęcia co może być nie tak. Dziś pomierzyłem TPS i wychodzi na to że jest dobry, przepływomierze mam 2 i na każdym jest tak samo (po odłączeniu praca silnika się zmienia i jeszcze gorzej z wejściem w obroty. Obawiam się najgorszego. Jutro pomierzę ciśnienie na garach i się wszystko wyjaśni.
 
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 24-02-2012, 07:53   

Wygląda na to, że bez podpięcia pod komputer nic z tego nie będzie.
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
1novik1 
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Astra F | Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: KB
Wysłany: 24-02-2012, 16:48   

Nie mam żadnego magika od mitsubishi z kompem w okolicy a do Białegostoku nie będę jechał bo i tak już mnie kolega 2km od domu musiał holować bo po nabraniu swojej temperatury najpierw straciła obroty a później zgasła i nie odpalała. Wczołgam się pod deskę i sczytam błędy jeśli są. Już nie mam siły do tego auta.

[ Dodano: 25-02-2012, 23:23 ]
Błędów brak, kompresja: I=13bar II=12.5bar III=12.5bar IV=13bar. Chciałem sprawdzić też ustawienie rozrządu ale za nic nie mogę odkręcić koła fonicznego. Mam też takie pytanie, czy przez aparat zapłonowy mogły by się dziać takie anomalie? Na wolnych obrotach pracuje równiutko a gdy chce się przygazować to tak jakby nagle tracił iskrę.
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-02-2012, 21:08   

Miałem tak w Lancerze, gdy padł aparat zapłonowy, odpalał, chodził na wolnych obrotach, a gdy dodawałem gazu i przekraczałem 1500rpm strzelał z rury i śmierdziało jakby parafiną. Może padła cewka i nie daje właściwego napięcia, a iskra jest zbyt mała. Masz aparat zapłonowy, czy fajkocewki? Jeżeli aparat zapłonowy to serwisówce jest podane jak go sprawdzić.

edit: Co wy macie z tym podpinaniem do kompa? ECU się samodiagnozuje. Jeżeli masz gaz masz 1.6 z aparatem zapłonowym 90KM z fajkocewkami 99KM: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
1novik1 
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Astra F | Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: KB
Wysłany: 27-02-2012, 19:38   

Mam aparat zapłonowy. Jutro jadę jeszcze kupić palec, kopułkę, przewody i świece (niby przewody i świece zakładane były w czerwcu 2011r. ale jak już zmieniam kopułkę i palec to i należało by to wymienić). W Carismie cewka zapłonowa jest w aparacie? Rozbierając aparat właśnie zauważyłem coś podobnego do cewki. Jest przy niej złącze 2-pinowe. Wie ktoś może jak to można sprawdzić? Bo w tej diagnostyce znalazłem tylko o fajkocewkach.
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-02-2012, 20:38   

Serwisówka do ściągnięcia: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448

Opis pomiaru cewki i tranzystora mocy masz w dziale ENGINE ELECTRICAL/ Ignition System/ strona 16-30
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
1novik1 
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Astra F | Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: KB
Wysłany: 28-02-2012, 21:14   

Przyczyną chyba były kable kopułka i palec rozdzielacza. Mówię chyba tylko dlatego że typ w sklepie pomylił kable. Dał dla mnie nie komplet a dwie sztuki do fajkocewek chyba!! Jutro jadę wymienić przewody i założyć. Napiszę w temacie jak już wszystko będzie ok.
Ostatnio zmieniony przez 1novik1 28-02-2012, 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-02-2012, 21:57   

A i dla ścisłości, tak w wersji 90KM cewka jest w aparacie zapłonowym.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.