Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 11:29
Slizgajace sie sprzegło
Autor Wiadomość
damianrally
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2006, 00:20   Slizgajace sie sprzegło

witam ostatnio przy rozpedzaniu mojego colcika stwierdziłem ze gdy bardziej wciskam pedał gazu obroty rosnom silnik wyje a colcik niepszyspiesza,mysle ze na 90% sprzegło sie slizga i trzeba podciagnac linke ale niewiem jak do tego sie zabrac bo w poprzednim moim samochodzie (fiat 126p)było to duzo prostsze i mniej skomplikowan niz w misku. z góry dziekuje pozd. MITSUMANIAKÓW
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-12-2006, 00:33   

Tarcza , docisk i łozysko oporowe do wymiany .
Szczere ale prawdziwe .
Pzdr.
 
 
damianrally
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2006, 00:47   

nie no nawet nistraszcie mne niemozna podciagnac linki mój colcik ma przejechane 130000km :( a ile takie podzespoły i wymiana ok kosztuje :(
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-12-2006, 10:38   

damianrally napisał/a:
mysle ze na 90% sprzegło sie slizga i trzeba podciagnac linke ale niewiem jak do tego sie zabrac bo w poprzednim moim samochodzie (fiat 126p)było to duzo prostsze i mniej skomplikowan niz w misku

Chyba nie wiesz co piszesz. Żeby naciągnąć linkę sprzęgła w 126p trzeba mieć kanał lub z góry próbować za silnikiem, ale wtedy ręce pozdzierane itp. W Colcie otwierasz tylko maskę i już regulujesz. Jest to operacja prostsza niż otwarcie drzwi :mrgreen:
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-12-2006, 11:21   

damianrally napisał/a:
mysle ze na 90% sprzegło sie slizga i trzeba podciagnac linke


No to by może i zadziałało, tyle, że w drugą stronę, tj. jakby Ci nie wysprzęglało, biegi zgrzytały, podciągasz linkę i jest OK. A jak się tarcza ślizga (pedał sprzęgła puszczony), to w tym momencie lika jest luźna, jak ją jeszcze napniesz, to co najwyżej będzie się ślizgać bardziej. Chyba, że masz wstępnie tak naciągniętą, że przy puszczonym pedale ona się nie luzuje i nie pozwala docisnąć tarczy - wtedy trzeba ją poluzować
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2006, 15:45   

Im szybciej sie za to wezmiesz tym lepiej dla Twojej kieszeni. O ile juz nie za dlugo palisz docisku. Ja mialem ten sam problem i mi tutaj doradzili jak najszybsza wymiane tarczy + lozyska. Obylo sie bez wymiany docisku, ktory jest najdrozszy.
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 24-12-2006, 19:48   

A wyobraźmy sobie,że taki colt nie ma linki tylko przewód i jakiś płyn w tymże przewodzie... :lol: bo jakoś tak nie widać który to colcik. Mój CJ0 ma na ten przykład hydrauliczne.
 
 
 
damianrally
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2006, 21:09   

witam mam colcika 1990r poj 1300 a najdziwniejsze jest to ze dzis jest wszystko ok sprzegło sie juz nieslizga a nic nierobiłem zaczym wczoraj jeszcze niezle dawało o sobie znac szczegulnie przy wjazdach pod górke.

serdesznie dziekuje za udzielone mi cenne informacje w przyszłosci jak bardziej poznam swoje autko postaram sie odwdzieczyc :)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-12-2006, 00:29   

damianrally, miałem tak samo - raz się ślizgało raz nie.
Linka ciągnie za wajchę przy skrzyni, ta przenosi siłę do środka za pośrednictwem wałka. A ten wałek lubi się zatrzeć. Naoliw to porządnie.
Ja się zorientowałem co do przyczyny ślizgania jak już miałem skrzynię na podłodze. Ale trochę czasu mi zajęło rozruszanie tego wałka w obudowie.
Jak się wałek przyciera, to mimo iż puścisz sprzęgło "on" trzyma dalej i nie ma całkowitego zasprzęglenia.
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 26-12-2006, 09:25   

Josie czyli jak nie wysprzegla zgrzyta troche to moge sprobowac napiac linke tak??
nie wiem jak bardzo czaisz baze bo :mrgreen: :mrgreen: w ktora strone krecac sruba linka sie napina?? :mrgreen: :wink:
jakis luz powinien zostac na pedale..
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-12-2006, 12:02   

bear007, pod pedałem powinieneś czuć w pewnym momencie "przełamanie" docisku. Im starszy docisk tym mniej to czuć. Nie wiem w którą stronę kręcić, ja mam hydrauliczne wysprzęglanie. Ale jak poszperasz w manualach z FAQ i Downloads to na pewno znajdziesz ładną procedurę regulacji sprzęgła na linkę.
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 26-12-2006, 16:05   

hhehe ze tez na to nie wpadlem!! :lol:

podziekował bardzo 8) a przy okazji jakbys mogł zerknac na moj post odnośnie kompresji i wtryskiwaczy--dzis wystwilem...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-12-2006, 20:33   

bear007 napisał/a:
w ktora strone krecac sruba linka sie napina??

Kręcąc nakrętka regulacyjną (tą "koronką") w prawo napinasz linkę.
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2006, 12:24   

Hugo napisał/a:
bear007 napisał/a:
w ktora strone krecac sruba linka sie napina??

Kręcąc nakrętka regulacyjną (tą "koronką") w prawo napinasz linkę.


gdybym mogl dac "pomógł"..... :wink:
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2006, 16:16   

Witam, nie chce powielać tematu wiec pisze tu, chodzi mi o regulacje sprzedła a w zasadzie o podciegnięcie linki ... jest tak jak pisał ktoś wyżej, biegi czasem zgrzytają, trzeba bardzo mocno wciskać pedał ... chciałbym to podciągnąc troszke zeby "lapało" wyżej ...
jakby ktoś mógł mi powiedzieć gdzie to jest ...

mam colta CAO '92 1.6 16V

z góry dzieki za pomoc ... i w miare możliwości jakby ktoś mógł ze zdjęciem ta odpowiedz bo ja jestem straszna lama jesli chodzi o auta ..
pzodro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.