Wymiana paska rozrządu POMOC |
Autor |
Wiadomość |
Rob600
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-02-2012, 20:26 Wymiana paska rozrządu POMOC
|
|
|
Witam, szukałem na forum (może nieskutecznie) jak i w googlach instrukcji krok po kroku wymiany paska rozrządu.
Jeżeli macie dostęp do takiej instrukcji to bardzo prosił bym o udostępnienie jej ew. wskazanie źródła
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Rob600
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-02-2012, 23:01
|
|
|
Dziękuję plecho1 |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 26-02-2012, 07:53
|
|
|
plecho1
Może też masz link jak zrobic wymiane w GDI? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-02-2012, 09:30
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=57303 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-02-2012, 20:20
|
|
|
Można zdemontować koło pasowe wału korbowego bez specjalnego narzędzia: ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-02-2012, 21:13
|
|
|
Ja odkręcam śrubę mocującą to koło kluczem nasadowym a blokuję silnik poprzez wrzucenie piątego biegu i wciśnięcie hamulca. Do klucza przygotuj tyle przedłużek, aby z pokrętłem wyjść poza błotnik. Tak jest dużo wygodniej niż odkręcanie tego pod samochodem, chyba że robisz to na kanale. |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-02-2012, 22:11
|
|
|
A jest miejsce na nasadke i grzechotke ?Na cos jeszcze zwrocic uwage przy wymianie rozrzadu ? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-02-2012, 22:22
|
|
|
jak będzie mocno dokręcone to możesz grzechotkę rozwalić |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-02-2012, 22:28
|
|
|
Grzechotką nie dokręca się ani nie luzuje śrub, gdyż rozwala się przez to ząbki. Luzuje się pokrętłem, a dopiero po tym odkręca grzechotką. Przy dokręcaniu lekko dokręca się grzechotką, a potem kluczem dynamometrycznym (gdy nie masz klucza dynamometrycznego dokręcasz pokrętłem). Kolo pasowe wału odkręca się kluczem udarowym minimum 400Nm, te ściągaczyki Mitsubishi w 10-letniej Carismie, nie pomogły a 1,5 metrowa rura na pokrętle zawinęła się. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-02-2012, 22:58
|
|
|
Nie wiedziałem że tam takiej siły potrzeba. grzechotke miałem na myśli 1/2" Jonnesway którą przedłuża się i ma się dźwignię 0,5m. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-02-2012, 23:13
|
|
|
Dźwignią 0,5m może być ciężko ale 1m wystarczy. Tak jak wcześniej napisano, grzechotki nie używaj. |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-02-2012, 23:59
|
|
|
Nakrętka 17mm ? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-02-2012, 08:46
|
|
|
Mówisz o dolnym kole pasowym pod którym jest osłona paska rozrządu? Jeżeli tak, to tam jest chyba 24mm, zresztą górnego się nie ściąga. Pamiętaj, żeby po wymianie paska dokładnie włożyć kabel czujnika położenia wału w osłonę (taka tulejka z kołnierzami po obydwu stronach na kablu ma wejść w szczelinę osłony), jeżeli źle to złożysz za kilka dni Carisma zamilknie, bo pasek przetrze kabel czujnika.
edit: ty masz Carismę II i sprawa kabla ciebie nie dotyczy, bo masz go zalanego razem z czujnikiem poołożenia wału, w osłonie rozrządu. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
|