Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
spadek mocy II 2,0 DiD
Autor Wiadomość
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 04-02-2012, 18:18   

arturodob napisał/a:
witam po wielkiej w walce z serwisem turbina wymieniona autko chodzi super i duzo cichsze zobaczymy jak dlugo pojezdzi ta turbinka u mnie
pozdrawiam


No dobra -wymieniles suszarke.
Moje pytanie-jak to jest ze niektorzy maja przebiegi po 150 tys na turbinie a niektorzy tylko np. 50 t/km?
Wymieniles,autko smiga .Czy znalezli /podali przyczyne? Czy to oby na 100% turbo?.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
fufaj3 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 04-02-2012, 19:13   

Witam
a czy my mamy w naszych miskach DPF ??? chyba nie
ja o turbine bardzo dbałem dlatego że kiedyś musiałem kupic do Lagunu II koszt ponad 3000zł
więc w outlanderze zawsze pamietałem o niej
_________________

 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-02-2012, 21:24   

DPF jest tyle że typu otwartego czyli bezopsługowy
_________________

 
 
arturodob 
Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: dobczyce
Wysłany: 04-02-2012, 22:26   turbina

witam ponownie mysle ze padla dlatego ze mialem boxa relliart moze sie myle, slyszalem tez ze w naszych autkach z tymi silnikami lubia padac a czyto prawda niewiem wiem ze koszt turbinki serwisie to 10 tys aw firmie dystrybutora garreta ktory prodokuje do audi vw seat to koszt2700 nowki nie po renowacji
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 05-02-2012, 10:51   

Problem z turbem polega na tym że jest ono skierowana do dołu, gruszka (zawór turbiny) też do dołu, sztanga wchodząca do gruszki pod kątem do dołu. Woda osadza się na sztandze i spływa sobie do gruszki a tam korozja robi swoje. W aso nie ma takiej części jak gruszka więc wymieniają na gwarancji całe turbo. Oczywiście można kupić samą gruszke za 170 pln, wymienić, wyczyścić turbo z sadzy i jeździć dalej.Taka moja teoria :)

http://allegro.pl/grandis...2065429722.html


Z kolei u mnie jet turbo skierowane ( silnik BWC ) do góry ale mam na gruszce czujnik położenia sztangi który lubi się psuć, coś tam się wyciera. I tez jest problem.

Jednym auto jeździ 150kkm a innym 50kkm na jednej turbinie.
 
 
fufaj3 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 08-02-2012, 16:50   

Witam
mam pytanie czy ktoś wie ile można oczekiwać na nową turbinke z MMC ?
_________________

 
 
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-02-2012, 19:54   

Witajcie

Mnie też dopadło tego lata i to przy przebiegu ok. 33000, ale 2.5 roku. W listopadzie robiłem ostatni przegląd na gwarancji i to zgłosiłem. Oczywiście nic nie stwerdzono. A 27-go grudnia znowu mi się przytrafiło. Pojechałem w styczniu do RM Filipowicz, gdzie oczywiście "doradca serwisowy" podniósł mi ciśnienie (oczywiście nie w turbinie :) ) i za 150PLN z własnej kieszeni podłączyli mi komputer. Potem przyszedł do mnie mechanik i powiedział, że jak podłączyli komputer to się okazało, że dla mojego silnika jest nowy soft i go wgrali. Potem pojechali na 8km przejażdżkę i turbina ładowała idealnie. Niestety nie chcieli zrobić tego za darmo, bo jakoś nie wierzę, że nagle, po 3 latach, pokazał się ten soft. Ale kij im w ..... :) Zapłaciłem i muszę przyznać, że jest o wiele lepiej. I nie chodzi o brak problemów z utratą mocy (zrobiłem już ponad 2600km) ale moment obrotowy wyraźnie się wypłaszczył i rozszerzył się zakres obrotów kiedy jest dostępny. Auto, subiektywnie, jest również bardziej żwawe.

Liczę więc, że to będzie koniec problemów z utratą mocy i może nie dotknie mnie problem z turbiną, chociaż silnik bierze trochę płynu chłodzącego :( To też sprawdzali na ostatnim przeglądzie i nic nie stwierdzili. Niemniej to była moja ostatnia wizyta w RM Filipowicz i kolejne przeglądy będę chyba robił w Michałowicach.

PS
Czy ktoś się orientuje jak wygląda kwestia naprawy usterek jeśli ich symptomy objawiły się na gwarancji i zostały wtedy zgłoszone, a sama awaria wystąpi już po gwarancji?
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 21-02-2012, 20:16   

wowo napisał/a:
Czy ktoś się orientuje jak wygląda kwestia naprawy usterek jeśli ich symptomy objawiły się na gwarancji i zostały wtedy zgłoszone, a sama awaria wystąpi już po gwarancji?


Jeżeli ASO wtedy nie potwierdziło zasadności zgłaszanej przez Ciebie usterki/usterek możesz teraz jedynie pokrzyczeć i na tym Twoje realne możliwości się kończą.
W takim stylu przed końcem gwarancji można by było zgłosić z 300 usterek których ASO by nie potwierdziło, a za rok co byś chciał aby Ci to bezpłatnie naprawili/wymienili turbo? :biggrin:
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-02-2012, 21:18   

wowo napisał/a:
Potem przyszedł do mnie mechanik i powiedział, że jak podłączyli komputer to się okazało, że dla mojego silnika jest nowy soft i go wgrali. Potem pojechali na 8km przejażdżkę i turbina ładowała idealnie.
Ja miałem podobnie w wakacje ,po wgraniu softu rewelacja . Tylko u mnie już po gwarancji mechanik powiedział że poprostu błąd softu i dlatego kontrolka check engin sie zapaliła
_________________

 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 28-02-2012, 11:29   

Zaintrygowało mnie to ze wgranie nowego softu zlikwidowało problem. Ja u siebie mam już 3 soft zrobiony i dalej jest to samo. Natrafiłem na taki artykuł:

www.auto-swiat.pl/1-test-...wieczny-pacjent

Jest tam mowa o czujniku T3 którego awaria odpowiada za spadki mocy. T3 to czujnik temperatury spalin EGT. Dzwoniłem do RMFfilipowicz i powiedzieli ze mają pracownika co się zna na sofcie i potrafi go modyfikować- to tłumaczy skąd mają nowy soft. Oczywiście dotyczy to spadków mocy po których ECU nie generuje żadnego błędu.

Nie chce siać paniki ale czy ten nowy soft polega na całkowitym wyłączeniu sondy EGT ( czujnika T3) ?
W nietuningowanym aucie nie ma prawa się silnik przegrzać więc mierzenie temp spalin można wyłączyć. A czujnik EGT koryguje dawkę paliwa na minus ( aby zapobiegać przegrzaniu) więc stąd lepsze osiągi bo dawka nie jest korygowana.

U mnie w tuningowanym aucie wyłączenie egt powoduje brak kontroli bezpieczeństwa nad temp. silnika więc u mnie ten czujnik jest włączony. Mam zamiar go wyłączyć i trochę pojeździć i sprawdzić.

Ja coś wyjdzie to napisze.

Czekam na komentarze ;)
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 28-02-2012, 13:46   

patrycjuszek napisał/a:
U mnie w tuningowanym aucie wyłączenie egt powoduje brak kontroli bezpieczeństwa nad temp. silnika więc u mnie ten czujnik jest włączony


Posiadanie EGT nic Ci nie da !
Zazwyczaj kiedy EGT daje znac ze spaliny sa beee,juz jest np.po pierscieniach .
Uwierz mi....Zbedny gadzet.
W zamian lepiej miec cisnienie oleju czy temp oleju lub knock sensor (spalanie stukowe)

A samo wylaczenie EGT w sprawnym dieslu nic nie popsuje.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 01-03-2012, 20:39   

Ech, czytałem topik z zainteresowaniem i cieszyłem się, że ten efekt nie występuje u mnie, aż do dziś (przebieg 41kkm). Ogólne jeżdżę spokojnie, ale dziś się spieszyłem wiec trochę bardziej dynamiczna jazda i klasyka 6bieg 100-120km/h, zwolniłem do 30 wył/wł. i już OK.
Odnoszę wrażenie, że raz jedzie samochód bardzo dynamicznie a drugim zachowuje się jak muł. No i najważniejsza sprawa, w ciepłe dni (nigdy tego nie zaobserwowałem jak było mnij niż 15 stopni, dzieje się tak od nowości z tym, że ostatnio coraz rzadziej), czasami silnik wydaje nieprzyjemny taki metaliczny odgłos podczas przyśpieszania, tzn. jak jadę ze stałą prędkością to jest normalny dźwięk. Zacząłem się zastanawiać czy nie ma na to wpływu jakiś uszkodzony lub źle działający czujnik przepływu powietrza lub temperatury.

Czy z turbiną jest OK, tego nie wiem ale gwizdania nie słyszę.
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 03-03-2012, 23:29   

Witam,
Zlokalizowałem sprawcę spadków mocy.

Pompa vacuum dawała dobre podciśnienie na jałowym ale już na trasie raz było raz gdzieś zanikało. Jak zanikało to gruszka sterująca VNT, zamykała kierownice i nie było doładowania, ECU to wychwytywało przez mapsensor i wprowadzało auto w tryb awaryjny.
Po wymianie pompy problem zniknął.

Vacuum pompę można obwiniać za notlaufy gdy nie ma żadnych błędów w ECU. Lub tak jak u mnie był błąd P2563.
 
 
fufaj3 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 06-03-2012, 15:39   

Witam
Panowie od soboty mam nową turbinke i wszystkie problemy jak narazie ustały . Samochód jezdzi normalnie i turbina nie wyłancza sie przy 120km/h . A gwarancja na somochód do kwietnia . I co dalej ??
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 06-03-2012, 15:49   

fufaj3 napisał/a:
Witam
Panowie od soboty mam nową turbinke i wszystkie problemy jak narazie ustały . Samochód jezdzi normalnie i turbina nie wyłancza sie przy 120km/h . A gwarancja na somochód do kwietnia . I co dalej ??
Przeczytaj moze ten watek.....?
http://vwszrot.pl/
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.