Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróbka tylnych lamp w kombi
Autor Wiadomość
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 11-05-2011, 11:41   

Wypowiem sie za Jackall (sorki) bo widziałem to, oprawka to ori Mitsubishi taka sama jak w światłach stop/postojowe więc P&P trzeba tylko kabelki podłączyć :P
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-05-2011, 14:59   

Wielkie dzięki!
Generalnie fajna opcja, dużo łatwiejsza od wiercenia :)
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Jackall 
Mitsumaniak


Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 1244
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2011, 15:10   

Małe sprostowanie, oprawki nie pasują p&p. Trzeba z dwóch stron oprawek odciąć dosłownie po 1mm żeby weszła oprawka w gniazdo, później przekręcasz i jest ok.
Mały problem pojawił się jedynie przy zamykaniu zaślepek przez które wymienia się żarówki.
Fabryczne oprawki od przeciwmgielnych nie mają wtyczki do oprawki tylko od razu wychodzą kable bo jak się okazało jest tam na tyle mało miejsca że wspomniana wyżej zaślepka minimalnie odstaje. Nie jest to jakoś bardzo widoczne.
Zrobię zdjęcia co i jak i wstawię później :wink:
A ogólnie jest tak jak napisał Sveno, żarówka jest w fabrycznym miejscu więc nie przewiduje jakiś problemów z władzą czy na przeglądzie :mrgreen:
_________________
Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)

Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY :D


Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-05-2011, 15:25   

Ok, czekamy na zdjęcia co i jak :)
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Jackall 
Mitsumaniak


Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 1244
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2011, 18:13   

Tak wygląda zamontowana oprawa z wtyczką w miejscu przeciwmgielnych

Zaślepka odstaje minimalnie, gdy ktoś nie wie to nawet nie zauważy :wink:



Porównanie oryginalnej oprawki ze świateł przeciwmgielnych z oprawą od postojowych/stop

Właśnie przez tą różnicę długości zaślepka w tapicerce klapy odstaje.
Można by dać samą oprawkę bez wtyczki ale tak jest bezpieczniej jak chodzi o zwarcie.

A na tych zdjęciach widać ile trzeba odciąć "łapek" żeby oprawka weszła na miejsce.
pierwsza

druga


Jak pisałem prąd do postojowych podciągnąłem z podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
W sedanie jest trochę prościej bo wszystkie kable są koło siebie :wink:
Gdyby komuś się nie chciało sprawdzać to powiem od razu, że w montowanej wtyczce prąd należy podpiąć tak:
- czarny masa
- środkowy (cieńszy, zielony w srebrne kropki) to postojowe
- drugi zielony (chyba bez dodatkowych znaków) to przeciwmgielne

Mam nadzieje, że jest to w miarę czytelne a gdyby nie to pytajcie a postaram się odpowiedzieć :mrgreen: ewentualnie jak ktoś przyjedzie do mnie to pomogę w montażu :wink:

Oprawki warto kupić, zdobyć z możliwie jak najdłuższymi kablami we wtyczce co ułatwi późniejsze prace. Ja miałem akurat dosyć krótkie przez zamontowany hak w dawcy ale dla wprawnych rąk wystarczy, że będą miały 4-5 cm.
_________________
Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)

Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY :D


Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-05-2011, 18:40   

Dzięki! Za jakiś czas też pogrzebię ;)

[ Dodano: 11-05-2011, 18:46 ]
Najgorzej pewnie będzie znaleźć takie oprawki
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Jackall 
Mitsumaniak


Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 1244
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2011, 19:10   

wilk88 napisał/a:
Najgorzej pewnie będzie znaleźć takie oprawki

Poszukaj na aledrogo u ludzi najlepiej ze swojej okolicy którzy mają galanty na części, takich oprawek na pewno nie będzie na osobnych aukcjach. Ja kupiłem swoje od pierwszego gościa do którego zadzwoniłem. Nie są to jakoś wybitnie drogie rzeczy ale pamiętaj żeby kupić z wtyczką i jak najdłuższymi kablami.
_________________
Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)

Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY :D


Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 11-05-2011, 19:17   

Szkoda, że nie świecą się całe te lampy ;) ten patent chodzi mi po głowie od dawna, ale lenistwo bierze górę... Teraz jest jak przedliftowe vr4 :lol:
 
 
Jackall 
Mitsumaniak


Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 1244
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2011, 20:50   

Psikus napisał/a:
Szkoda, że nie świecą się całe te lampy ;)

Wiem ale efekt jest naprawdę fajny.


Psikus napisał/a:
lenistwo bierze górę...

Cała operacja to maks godzina ze ściąganiem i zakładaniem tapicerki.
Mi to zajęło trochę więcej czasu bo jeszcze naprawiałem brak przeciwmgielnych. Na początek żarówki, bezpieczniki i przekaźniki - wszystko sprawne, później sprawdziłem, że na wtyczce od haka prąd był więc wróciłem do rozwidlenia i po dłuższej analizie okazało się że dwa kabelki były zamienione w kostkach (tak swoją drogą to muszę przyznać że instalacja elektryczna haka jest wykonana bardzo dobrze, mam specjalne rozgałęzienia przed żarówkami i tylko jeden kabel właśnie od przeciwmgielnych jest przecięty :wink: )
_________________
Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)

Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY :D


Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 11-05-2011, 21:15   

Jackall napisał/a:
Cała operacja to maks godzina ze ściąganiem i zakładaniem tapicerki.
może sobie zrobię jak pojadę zbijać bąki ;) tylko jak tu załatwić te oprawki :wink: ?
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 12-02-2012, 15:24   

A tu moje propozycje:

Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
zrealizuje jeśli prawa lampa z rozbitka będzie miała w 100%sprawne zaczepy żebym mógł ją później wsadzić do swojego..;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 29-02-2012, 14:16   

A ma ktoś pomysł z czego podpasywać złącze pod żarówke dwuwłóknową do Cari? Tak wygląda org złącze oraz miejsce w lampie.
 
 
outlaw4life 
Forumowicz


Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 94
Skąd: wro
Wysłany: 16-01-2013, 17:15   

Siema. Odgrzewam temat bo wlasnie chcialem zabrac sie za przerobke tych swiatel mam juz wszystko co bede tam wsadzac ale za cholere nie wiem jak sciagnać plastikowy klosz lampy? Sa tam zatrzaski ale wyglada na to ze jest to raczej przyklejone na stale i zatrzaski przydaly sie tylko do sklejenia tej lampy w fabryce? jakies pomysly? bo przednie rozklejałem wrzatkiem ale tam bylo szklo a z tylu neistety plastik ktory moze tez nie ciekawie zmatowiec pod wplywem duzej temperatury a suszarka za slaba...
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 16-01-2013, 18:03   

Z tego co się orientuje to nikt nie rozklejał tylnych lamp i jest z tym spory problem( przynajmniej w sedanie). Podgrzanie może spowodować uszkodzenie lampy :!:
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 16-01-2013, 19:08   

Jeśli masz nie swoją a kupną lampe(na marnacje) to spróbuj ją wygrzewać w 90st. w piecyku/kuchence i przez rękawice kucharską podważać nożykiem czy jaką szpachelką,jak nie idzie to dalej do pieca...
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.