[CA1A 1.3] Centralny zamek - awaria!!! |
Autor |
Wiadomość |
mikus_1984
Forumowicz

Auto: CAO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 47 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 29-02-2012, 19:47 [CA1A 1.3] Centralny zamek - awaria!!!
|
|
|
Witem serdecznie. Mam następujący problem którego nie znalazłem nigdzie na forum...
A wiec po koleji.... Zakaładałem kierunkowskazy do colta 1.3 z 1995 roku. PO założeniu właczyłem celem sprawdzenia i widocznie gdiześ zrobiło sie zwarcie i spaliło bezpiecznik (nie działały kierunki, ale awaryjne działały poprawnie) Ten sam bezpiecznik jest też chyba odpowiedzialny za poduszke powietrzną bo zaświeciła sie kontrolka SRS i nie gasła nawet przy odpalonym samochodzie. Znalazłem spalony bezpiecznik, wymieniłem na nowy, odlączyłem akumulator celem zresetowania komputera (że jak dostanie zasilanie to żeby nie było już problemu z kontrolką od SRS-a) Kierunki wróciły, kontrolka zgasła ale jak podlączyłem minusową klemę to centralny zamek sie odezwał ( zamkna lub otworzył juz nie pamiętam) Niezwróciłem na to uwagi do momentu kiedy chciałem otworzyć samochód... Bo nie udało mi sie z pilota, otworzyłem kluczykiem i zobaczyłem że z pilota moge tylko zamykac drzwi (lewe i prawe) ale nie moge już ich otwierac. Co moż ebyc tego przyczyną???? napewno nie zaden z silniczków bo zamykają sie oba, tak jak by działały tylko w jedną strone... |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-02-2012, 19:50
|
|
|
Sprawdź wszystkie bezpieczniki pod maską oraz w kabinie. Np u mnie za podświetlenie deski odpowiada bezpiecznik od pozycji.
Odłącz kierunek i podłącz jeszcze raz. Może jakieś zwarcie przy kierunku |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
WK89
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 16v (c66a)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 110 Skąd: Jastrowie
|
Wysłany: 02-03-2012, 11:24
|
|
|
zresetować pilot o centralnego ktoś to ostatnio opisywał |
|
|
|
 |
Major93
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 122 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 02-03-2012, 21:56
|
|
|
ja miałem podobny problem, przeczysciłem przekazniki pod maska po lewej, (styki) poruszałem bespieczniki, podociskałem, i działalo jak z salonu |
_________________
 |
|
|
|
 |
mikus_1984
Forumowicz

Auto: CAO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 47 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 15-03-2012, 20:43
|
|
|
no próbowałem tak i nic ni epomogło:( a na dodatek zauważeyłem ze coś z elektryka sie stało:( mianowicie: przestała działaś lampka w bagażniku, lampka oświetleniowa w środku, )obie żąrówki dobre) podświetlenie zegara i jak otwoże drzwi to nie pokazuje na desce rozdzielczej ze są otwarte. przypuszczam ze powodem tego wszystkiego będzie to samo ogniwo, ale nie wiem gdzie go szukac bo vezpieczniki są dobre sprawdzałem. |
|
|
|
 |
Major93
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 122 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15-03-2012, 22:03
|
|
|
jezeli bespieczniki sa dobre, przekazniki tez, zarówki tez, to moze gdzies kabel jakis Ci przepaliło, przerwało, przeżarło nie wiem? albo komputer swiruje, ale czy to mozliwe zeby takie objawy sie pojawiały? wydaje mi sie ze nie ale pewny to ja nie jestem.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-03-2012, 22:47
|
|
|
Nie wiem jak w Colcie, ale często w autach bezpieczniki są w dwóch miejscach, jedna skrzynka pod maską a druga w pobliżu nóg kierowcy. Może sprawdziłeś jedną skrzynkę bo te wszystkie obwody raczej są na jednym bezpieczniku. A pilotem możesz zamknąć za każdym razem, nawet jeśli auto dłużej postoi po wyjęciu klucza ze stacyjki lub zaraz po otworzeniu kluczem? |
|
|
|
 |
mikus_1984
Forumowicz

Auto: CAO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 47 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 16-03-2012, 07:01
|
|
|
sprawdziłem obie skrzynki bezpieczników i te pod maska i te przy nogach kierowcy. będe musiał sprawdzic chyba jeszcze raz bo na to wygląda ze to wszystko na jednym bezpieczniku jest. a samochód mi zamyka za każdym razem bez względu na to ile czasu stoi, zawsze zemknie ale juz nie otwiera. pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-03-2012, 07:17
|
|
|
Podejrzewam, że sterowanie pilotem masz nieoryginalne. A zamek z kluczyka zamyka i otwiera obie strony? Jeśli z kluczyka jest ok, to najprawdopodobniej albo nie łączy kabel sterujący otwieraniem pomiędzy sterownikiem od pilotów a sterownikiem zamka centralnego albo padł sterownik od pilotów. |
|
|
|
 |
Major93
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 122 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16-03-2012, 07:34
|
|
|
a moze baterie w pilocie szwankują? ale to by lampka z bagażnika nie zwaliła sie... moze byc tak ze Ci przekaznik jakis zaśniedział, wyciągnac przeczyscic, docisnąc moze obrucic, pokombinowac... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|