Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
Autor Wiadomość
Darko 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 44
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 02-03-2012, 19:21   

malysz86, zmień 'Timeout' z 1000 ms na 10000 ms, mi też nie chciało czytać błędów, evoscan tylko kasował, a jak zmieniłem timeout to zaczął pokazywać co Cari boli :)
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-03-2012, 19:52   

przemekx303 napisał/a:
dokładnie chodzi mi na zimnym , niestety po mrozach mam taraz po odpalenu z rana jakieś 2200rpm , najpierw zerkne na czujnik temp. , a jak nie to pewnie przepustnica (jeszcze ani razu nieczyszczona)


http://speedy.sh/4NEGh/Ev...02-07.08.18.csv

Jak widać nawet do konca nie udaje mi się nagrzać auta przy dojeździe do pracy :/ Choć wskaźnik na desce o wiele szybciej staje pionowo...Też troszkę mi spadł Octan Level i Trim Mid, a niby paliwo V-Power z Shela. Może trafilem na jakies trefne ? Zatankuję na dniach na innej stacji i zobaczę jak to wygląda.

Swoją drogą dzisiaj miałem trasę jakieś 200 km, cisnąłem dość ostro(autostrada) a spalanie na autostradzie stało jak wół 8l/100km, jak zjechałem już na podrzędne drogi to zaczeło spadać poniżej ;) Czyli wychodzi, że nawet nie jeźdżąc oszczednie w trasie, spalanie nie jest aż tak duże.


malysz86 napisał/a:
Wracając do mojego tematu. Zrobiłem chyba tak jak powinienem. Skasowałem błędy.


No właśnie nie do końca. Po pierwsze czy wrzuciłeś ten config: http://www.sendspace.pl/f...12170db43d/data

?? Jeśli tak, to zaznaczasz te dane, jak na tym zdjęciu: http://up.programosy.pl/foto/manual020.gif

I dopiero wtedy zrób pomiar. Bo na razie brakuje np. ciśnienia na pompie WC, a podejrzewam, że to właśnie cały sprawca problemów.

Z tych co wysłałeś logów, to na razie widzę, ze przepustnica raczej ok. Obroty troszkę wyższe na mieszance uwarstwionej (jest 718, powinno być bliżej 650), na stechiometrycznej w miarę wporządku.

Masz bardzo wysoki Trim Mid, jednak na razie potrzebny jest odczyt ciśnienia na pompie. Przypuszczam, że może ona nie wyrabiać i dlatego zapala Ci się Check Engine.

Darko napisał/a:
malysz86, zmień 'Timeout' z 1000 ms na 10000 ms, mi też nie chciało czytać błędów, evoscan tylko kasował, a jak zmieniłem timeout to zaczął pokazywać co Cari boli


Faktycznie, zapomniałem jeszcze o Timeout. Zmień ta wartość tak jak pisze Darko, powinno wtedy odczytać błędy ;)
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 02-03-2012, 22:29   

Kolego malysz86, ja Ciebie nie krytykuję , napisałem że jakbyś zaczął od przeczytania wątku to wiedziałbyś jak się za to zabrać i nie było by nieporozumień , ale jak widać to nawet wskazówki Volve nie dotarły .I tyle z mojej strony na ten temat . Myślę że teraz podejdziesz do tego poważnie i wrzucisz logi tak jak trzeba :mrgreen:
_________________

 
 
 
malysz86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: PMI
Wysłany: 03-03-2012, 12:55   

Kontynuując mój temat
Teraz chyba zrobiłem tak jak piszecie ale nie jestem pewien :oops:
Udało mi się zrobić te 2 testy.
Wypadły tak:
Na postoju
http://chomikuj.pl/zoro86...,1480646930.csv
drugi zamiast na 3 to na 2 biegu
http://chomikuj.pl/zoro86...,1480646931.csv
(Gdzieś przy końcu tego wykresu)

Dodam że kontrolka silnika się nie zapaliła.

Gdy wróciłem do domu to kontrolka znowu się zapaliła. Tu plus.
Już wiem dlaczego wcześniej nie udało mi się odczytać błędu :mrgreen:
to że time aut miałem zwiększyć to wiedziałem ponieważ wyczytałem to w tym wątku. Po zwiększeniu do 10000 nie wykrył mi błędów ponieważ silnik był wyłączony. Jak spróbowałem odczytać błędy na włączonym silniku to wyskoczyło mi coś takiego:


Błąd P0302 Misfire Detected - Cilinder 2
Co ten błąd oznacza? Wymieniałem świece, nie pomogło, podmieniałem cewki też zero reakcji. od której strony liczy się cylindry stojąc przed samochodem i patrząc na niego?

Odczytałem ten błąd mając niezwarte piny 1-4 w interfejsie. Carisme jest z 2001 r
Ostatnio zmieniony przez malysz86 03-03-2012, 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-03-2012, 14:04   

malysz86 napisał/a:
Na postoju
http://chomikuj.pl/zoro86...,1480646930.csv


Ciśnienie trochę za wysokie, powinno być bliżej 5. Najpierw sprawdź jednak co to za problemy z zapłonem...

malysz86 napisał/a:
drugi zamiast na 3 to na 2 biegu
http://chomikuj.pl/zoro86...,1479052171.csv


Wrzuciłes tutaj stary plik, nie z jazdy oraz bez odczytu wskazań pompy WC (i paru innych)

malysz86 napisał/a:
Co ten błąd oznacza? Wymieniałem świece, nie pomogło, podmieniałem cewki też zero reakcji. od której strony liczy się cylindry stojąc przed samochodem i patrząc na niego?


Kolega kiedyś miał właśnie problem z jedną fajkocewką, podmienilismy z moją i było wtedy ok. Jak znasz kogoś, kto ma też GDI, to spróbujcie podmienić fajkocewki i zobacz czy pomoże.
A co do kolejności to już nie pamiętam, ale patrząc od strony rozrządu to bylo chyba 1-3-4-2.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 03-03-2012, 15:12   

Cylindry liczy przeważnie się od lewej od rozrządu po kolei czyli 1-2-3-4 , a Volve pewnie pomylił z zapłonem :D
Zamień cewki z drugiego np. na pierwszy i wymrugaj , powinno być wtedy na pierwszym cylindrze , jeśli tak będzie wiadomo co dalej , a jeśli nie to myślimy co dalej
_________________

Ostatnio zmieniony przez przemekx303 03-03-2012, 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
malysz86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: PMI
Wysłany: 03-03-2012, 15:14   

drugi link poprawiłem, za chwilę zajmę się zamianą cewek i zobaczę co wyjdzie.
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-03-2012, 18:29   

Cytat:
Cylindry liczy przeważnie się od lewej od rozrządu po kolei czyli 1-2-3-4 , a Volve pewnie pomylił z zapłonem


Faktycznie pokręciło mi się z zapłonem ;)

Co do drugiego linku to tak jak wcześniej pisałem dość wysoko idzie ciśnienie oraz trim mid. Ale w pierwszej kolejności zajmij się fajkocewką itp. Najlepiej oczywiście by było mieć sprawne drugie autko, z którym można by było podmienić, ale sposób Przemka też można sprawdzić. Tylko po podmianie poczekaj aż Ci wejdzie silnik w tryb awaryjny, bo tak np. może Ci chwilowo cewka zaskoczyć i pozostanie jedynie stary błąd.

Nie wiem, czy nie najlepiej byłoby zresetować komputer poprzez odpięcie klem po zmianie cewek, wtedy będziesz miał pewność, że starego błędu już nie ma.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 09-03-2012, 00:23   

Ma ktos pojecie co sie dzieje z Arenem ?
Mysle ze to moja ostatnia/jedyna deska ratunku.
Pozdrawiam
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
malysz86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: PMI
Wysłany: 10-03-2012, 13:03   

Cały tydzień zmagań i uporałem się z błędem P0302 Misfire Detected - Cilinder 2 :mrgreen: Okazało się że nie pali na drugi cylinder przez uszkodzony wtrysk. Mechanik go wymienił i wszystko było by dobrze gdyby nie nowy błąd :( P0303 Nie pali mi na 3 cylinder, choć po skasowaniu błędu chodzi jakiś czas dobrze potem znowu się zapala. Czyżby kolejny wtrysk zaczął nawalać? Wlałem do zbiornika płyn do czyszczenia wtrysków ale narazie rezultatów nie ma. Co może wywoływać te uszkodzenia wtrysków? syf w paliwie? Czy może mieć na to wpływ lekko podniesione ciśnienie w pompie wc? Gdzie w cari po lifcie są jakieś filtry paliwa?

Wrzucam dzisiejsze logi z postoju i mam pytanie: Co może powodować te wahania obrotów te od połowy wykresu? Można w jakiś sposób zmniejszyć ciśnienie na pompie WC? Co jeszcze jest nie tak w tym wykresie?
http://chomikuj.pl/zoro86...,1498643732.csv
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 r. 90 KW
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-03-2012, 13:58   

malysz86 napisał/a:
Wrzucam dzisiejsze logi z postoju i mam pytanie: Co może powodować te wahania obrotów te od połowy wykresu? Można w jakiś sposób zmniejszyć ciśnienie na pompie WC? Co jeszcze jest nie tak w tym wykresie?


Na początek przeczytaj cały ten watek:

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

Regulować się da poprzez regulator. W Twoim przypadku spróbowalbym lekko wyregulować i zobaczyć jak się będzie zachowywać. Jak nie pomoże, to trzeba bedzie wykręcić regulator. Ogólnie to z pompą WC się nie bawiłem, więc zbyt dużo nie pomogę.

Co do wahań, to po pierwsze po odpaleniu coś duże masz wahania do jakiejś 17 sekundy. Tzn. nie powinno tak spadać do 0. A to od połowy wykresu to je przejście z mieszanki uwarstwionej na stechiometryczną. Ogólnie na uwarstwionej masz wysokie obroty, najprawdopodobniej przez wysokie ciśnienie na pompie. Dziwne też, że na stechiometrycznej jest aż tak niestabilnie, u mnie też lekko wahają się obroty, ale nie aż tak często.

Także przeczytaj wątek o pompie i spróbuj wyregulować zgodnie z tym co tam opisano.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
bartas18b 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-03-2012, 13:35   

Czy ten kabelek będzie działać z Cari I ?
http://allegro.pl/vag-com...2159858141.html
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 11-03-2012, 16:41   

bartas18b napisał/a:
Czy ten kabelek będzie działać z Cari I ?
http://allegro.pl/vag-com...2159858141.html


Będzie działał tylko temat trzeba przestudiować :)
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 11-03-2012, 21:41   

malysz86 napisał/a:
Okazało się że nie pali na drugi cylinder przez uszkodzony wtrysk

Czyli tak jak było to opisane wcześniej , że wysoki trim średni powyżej 7% świadczy o padniętym wtrysku , a u ciebie było aż ponad 10% . Po lifcie super sprawa że jest dokładna diagnostyka , i wiadomo dokładniej gdzie sprawdzać . Teraz masz ok 4% a powinno dążyć do 0 . Czy po zapaleniu kontrolki coś się dzieje z autem? Jak lałem pb95 to miałem średniego trima ok. 6% ,a odkąd tankuję 98 to mam 1,5% , także paliwo ma wielkie znaczenie . AFR na uwarstwionej powinieneś mieć wyższy ok.31 , lekko się podniosło po wymianie wtrysku , może po regulacji pompy się poprawi ( pompa do regulacji w pierwszej kolejności).
_________________

 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-03-2012, 21:47   

przemekx303 napisał/a:
Jak lałem pb95 to miałem średniego trima ok. 6% ,a odkąd tankuję 98 to mam 1,5% , także paliwo ma wielkie znaczenie


To tak od siebie dodam:

Cytat:
Też troszkę mi spadł Octan Level i Trim Mid, a niby paliwo V-Power z Shela. Może trafilem na jakies trefne ? Zatankuję na dniach na innej stacji i zobaczę jak to wygląda.


Zatankowałem później na Orlenie zwykłą 95(stacje akurat znam, większość aut służbowych u nas na niej tankuje). I po pewnym czasie Octan level wrócil na 100 i trim mid się wyrównał. Także w naszym kraju nieraz nie ma co patrzyć na deklarowaną jakość, jak widać nawet na dobrych stacjach z droższym paliwem wychodzą takie cyrki :/ Dobrze, że wtedy byla promocja na Shelu i mialem rabat 30gr na litrze V-Power, bo tak bym się troszkę wkurzył - kupiłem niby dobrą benzynę, a tu parametry spadły :/
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.