Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik z 3000GT w DODGE CARAVAN problem w. korbowy
Autor Wiadomość
Patrykus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-03-2012, 00:21   Silnik z 3000GT w DODGE CARAVAN problem w. korbowy

Mam dodge caravan 3.0 z 94r, z silnikiem "nie do zajechania 650tyś" wystepujacym w mitsubishi pajero 3000 itd. Więc, robiłem profilaktycznie z braku innej roboty remont silnika i zaoszczędziłem na panewkach gdyż "jeszcze aż tak nie waliły" a więc na złość mi po 2 miesiącach panewka tak zaczęła jeb**, że wytarła wał korbowy zaznaczam (jedna) wszystkie inne trzymają na jednej jest luz i to ładny, a że nie chce mi się znów rozbierać silnika i wyciągać wału korbowego może znacie jakiś magików ktorzy (napawają? dorobią?) panewkę od dołu na wał? W ogóle da się tak zrobić? Wiem, że auto nie warte naprawy lecz dla mnie sentyment 12-lat w rodzinie, po za tym zrobiony również całkowity remont skrzyni, i po remontach samochód 200km/h zamykał mając 160 na szafie. Polećcie, pomóżcie. Najlepiej kogoś z W-wa. PZDR
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 04-03-2012, 20:28   

O ile rozumiem, to obróciło Ci panewkę?
 
 
Patrykus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2012, 20:06   

Nie, wydarło ale się nie obróciła, no i kupiłem nowe nominalne założyłem lecz na zamku ta która się wyjechała ma luz i wali, więc rzekomo wał jest do wyciągniecia ale jak wczesniej napisałem chce tego uniknąć.
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 08-03-2012, 13:58   

Jeszcze raz i po Polsku.
 
 
Patrykus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse GS 2.0 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-03-2012, 17:35   

Jedna panewka wyrobiła wał korbowy i zalecane jest to aby rozebrać silnik wyciągnąć go i dać do roboty aby panewka o wymiarach nominalnych pasowała lub kupić inny wał nie zjechany i wsadzić. Nie chcę tego robić, bo to kolejne koszta i strata czasu więc szukam kogoś kto może dorobić panewkę na wał bez wyciągania go.
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 09-03-2012, 13:02   

Szaleństwo i druciarstwo! Pamiętaj że panewka nawet dorobiona, będzie miała inna masę niż ori. na sprawnym wale.
Wg. mnie będzie skutek taki że będą bicia poprzeczne, co spowoduje teksańską masakrę dorabianą panewką. Chyba że całość wymontujesz z tą dorabianą panewka i dasz do wyważania dynamicznego.
Kup wał, używany, zapłacisz dużo mniej niż za tą chora operację.
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 09-03-2012, 13:04   

a wał jest uszkodzony czy nie ?? Bo jeżeli tak to żadna panewka bez robienia wału się na nim nie utrzyma.
Wał możesz sobie zmierzyć porządną sufmiarką i sprawdzić wymiar panewek nominalnych jak i po kolejnych szlifach, lecz jeżeli wał został uszkodzony to trzeba dać go do tokarza nie ma na to rady ani opcji obejścia.

Z tego co zrozumiałem po przeczytaniu Twoich postów, to panewka uszkodziła wał --> zapraszamy do tokarza, nie ma innej opcji która naprawi szkode i zapewni dalsze prawidłowe funkcjinowanie silnika
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-03-2012, 13:08   

Cytat:
Kup wał, używany, zapłacisz dużo mniej niż za tą chora operację



dokładnie - i tak musisz wyciągnąć wał do szlifu

Dodam tylko,żeby był w nominale, nie szlifowany, cudowany

wymieniasz wał, panewki i zapominasz o temacie
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-03-2012, 09:42   

A silników SOHC12V jest dużo do wyboru :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.