Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Trzaski spod kierownicy-automat kierunkowkskazów
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 05-03-2012, 17:43   Trzaski spod kierownicy-automat kierunkowkskazów

Witam

Usterka drobna ale może łatwo naprawić, nasmarować itp...
W trakcie skręcania chrobocze coś pod samą kierownicą , najczęściej podczas włączonego
kierunkowskazu , przestaje w momencie gdy kierunek się sam wyłączy .
Chciałem zdjąć obudowę kolumny kierownicy , od spodu są 3 śrubki ale jeszcze coś trzyma górną część z dolną nie wiem czy to jest na zatrzaski i ciągnąć na siłę ?
Jak już się tam dobiorę i będę testować to lepiej na podniesionym przodzie , chyba mogę podnieść obie strony za pomocą dwóch lewarków ?

miał ktoś podobny przypadek ?

pozdrawiam
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-03-2012, 18:27   

Ja. W starym Colcie. Sprawą jest brak smaru. Nie ruszałem, bo dostęp jest w sumie dość trudny. Ten dźwięk chrobotania występował tylko w zimne dni. ;)
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 05-03-2012, 18:59   

Tak w zimne jakoś bardziej .
Dostęp trudny ze względu na zdjęcie tego plastiku ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-03-2012, 21:58   

krzysieg napisał/a:
Chciałem zdjąć obudowę kolumny kierownicy , od spodu są 3 śrubki ale jeszcze coś trzyma górną część z dolną nie wiem czy to jest na zatrzaski i ciągnąć na siłę ?
Będą z 3 albo 4 zatrzaski. Napewno 2 za kierownicą i jakieś z tyłu. Ciągnij na siłe, nic się nie stanie.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 06-03-2012, 07:27   

Zdjąłem plastiki .
Wyłączniki zespolone trzymają się na dwóch śrubkach lewy i prawy .
Na osi kierowniczej jest taki pierścień z wgłębieniami który w odpowiednim momencie
wyłącza kierunek poprzez przesunięcie plastikowego bolca wystającego od wewnętrznej strony
wyłącznika zesp.
Nie wiem co tam trzeszczy dokładnie ale gdzieś z tamtąd , pod tym pierścieniem jest sprężyna może to być to , nasmaruje i zobaczę .

A przy okazji , ostatnio słychać popiskiwanie na postoju myślałem że to pasek ale paski są w dobrym stanie i naciągnięte .
Zauważyłem że jak nacisnę lub nawet ledwo dotknę sprzęgło przydźwięk ten ustępuje ,
czasem po puszczeniu nie piszczy .
Jest to ciche dzwonienie-popiskiwanie :)
Początek końca sprzęgła ?
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-03-2012, 10:43   

Niestety. Łożysko oporowe się już kończy. :(
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 09-03-2012, 11:30   

No niekoniecznie, bo łożysko oporowe sprzęgła "chodzi" w momencie wysprzęglenia napędu (wciśnięcia sprzęgła:-)).
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-03-2012, 11:39   

Ok - sprzęgło siada. Czy tego chcesz czy nie. :D
Tarcza, docisk kij wie. ;)
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 09-03-2012, 11:47   

Prędzej coś w skrzyni, ale nie straszmy chłopaka:-) U mnie łożysko wałka szumi delikatnie już od jakiegoś czasu na zimnym zaraz po odpaleniu i nic się złego nie dzieje ;-)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 09-03-2012, 21:06   

Nie wiem czy praca na załączonym/rozłączonym sprzęgle ma coś do obciążenia czy innej pracy kół -pasków napędowych .
Spryskałem silikonem w spraju oba paski (alternator,wspomaganie klima) i cały czas popiskuje :D
Oba dobrze naciągnięte i w dobrym stanie .
Ostatnio zmieniony przez krzysieg 10-03-2012, 13:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-03-2012, 11:00   

krzysieg napisał/a:
Spryskałem silikonem w spraju oba paski (alternator,wspomaganie klima) i cały czas popiskuje
Oba dobrze naciągnięte i w dobrym stanie
Koło pasowe wału mogło się rozwulkanizować.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 10-03-2012, 13:56   

Wymienię pasek od alternatora ,20-30 zł a zawsze to pewniej.
Jakiej firmy są dobre ?
Co do tematu - nasmarowałem tą jakby tulejkę i sprężynę pod wyłącznikami zespolonymi i nie trzeszczy już , mam nawet wrażenie że kierownica lżej chodzi :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-03-2012, 17:49   

krzysieg napisał/a:
Jakiej firmy są dobre ?
Mitsuboshi, Sun, Flennor, Bando.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 15-03-2012, 19:01   

Kupiłem Gates'a bo tylko takie mieli , wcześniej to samo było z paskiem od wspomagania także teraz mam komplet :D
Póki co nie piszczy .
Przy okazji blok silnika ,osłonę kolektora , i sam kolektor (wiem bez sensu)
pomalowałem srebrzanką .

[ Dodano: 18-05-2012, 22:00 ]
Kiedy pisałem w tym temacie , po zdjęciu plastików z kolumny kierowniczej pojawiły się
pewne wątpliwości :)

Mam immobiliser czy nie ?

Obudowa stacyjki była cała metalowa beż żadnych plastików /podzespołów szczególnie w okolicy zamka na klucz .
Dopatrzałem się tylko kilku przewodów wychodzących ze stacyjki (ok 5) .

Niestety nie zrobiłem zdjęcia .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.