Trzaski spod kierownicy-automat kierunkowkskazów |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 05-03-2012, 17:43 Trzaski spod kierownicy-automat kierunkowkskazów
|
|
|
Witam
Usterka drobna ale może łatwo naprawić, nasmarować itp...
W trakcie skręcania chrobocze coś pod samą kierownicą , najczęściej podczas włączonego
kierunkowskazu , przestaje w momencie gdy kierunek się sam wyłączy .
Chciałem zdjąć obudowę kolumny kierownicy , od spodu są 3 śrubki ale jeszcze coś trzyma górną część z dolną nie wiem czy to jest na zatrzaski i ciągnąć na siłę ?
Jak już się tam dobiorę i będę testować to lepiej na podniesionym przodzie , chyba mogę podnieść obie strony za pomocą dwóch lewarków ?
miał ktoś podobny przypadek ?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
mani4c
Forumowicz

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-03-2012, 18:27
|
|
|
Ja. W starym Colcie. Sprawą jest brak smaru. Nie ruszałem, bo dostęp jest w sumie dość trudny. Ten dźwięk chrobotania występował tylko w zimne dni. |
_________________ Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 05-03-2012, 18:59
|
|
|
Tak w zimne jakoś bardziej .
Dostęp trudny ze względu na zdjęcie tego plastiku ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-03-2012, 21:58
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Chciałem zdjąć obudowę kolumny kierownicy , od spodu są 3 śrubki ale jeszcze coś trzyma górną część z dolną nie wiem czy to jest na zatrzaski i ciągnąć na siłę ? | Będą z 3 albo 4 zatrzaski. Napewno 2 za kierownicą i jakieś z tyłu. Ciągnij na siłe, nic się nie stanie. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 06-03-2012, 07:27
|
|
|
Zdjąłem plastiki .
Wyłączniki zespolone trzymają się na dwóch śrubkach lewy i prawy .
Na osi kierowniczej jest taki pierścień z wgłębieniami który w odpowiednim momencie
wyłącza kierunek poprzez przesunięcie plastikowego bolca wystającego od wewnętrznej strony
wyłącznika zesp.
Nie wiem co tam trzeszczy dokładnie ale gdzieś z tamtąd , pod tym pierścieniem jest sprężyna może to być to , nasmaruje i zobaczę .
A przy okazji , ostatnio słychać popiskiwanie na postoju myślałem że to pasek ale paski są w dobrym stanie i naciągnięte .
Zauważyłem że jak nacisnę lub nawet ledwo dotknę sprzęgło przydźwięk ten ustępuje ,
czasem po puszczeniu nie piszczy .
Jest to ciche dzwonienie-popiskiwanie
Początek końca sprzęgła ? |
|
|
|
 |
mani4c
Forumowicz

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2012, 10:43
|
|
|
Niestety. Łożysko oporowe się już kończy. |
_________________ Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 09-03-2012, 11:30
|
|
|
No niekoniecznie, bo łożysko oporowe sprzęgła "chodzi" w momencie wysprzęglenia napędu (wciśnięcia sprzęgła:-)). |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
mani4c
Forumowicz

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-03-2012, 11:39
|
|
|
Ok - sprzęgło siada. Czy tego chcesz czy nie.
Tarcza, docisk kij wie. |
_________________ Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 09-03-2012, 11:47
|
|
|
Prędzej coś w skrzyni, ale nie straszmy chłopaka:-) U mnie łożysko wałka szumi delikatnie już od jakiegoś czasu na zimnym zaraz po odpaleniu i nic się złego nie dzieje |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 09-03-2012, 21:06
|
|
|
Nie wiem czy praca na załączonym/rozłączonym sprzęgle ma coś do obciążenia czy innej pracy kół -pasków napędowych .
Spryskałem silikonem w spraju oba paski (alternator,wspomaganie klima) i cały czas popiskuje
Oba dobrze naciągnięte i w dobrym stanie . |
Ostatnio zmieniony przez krzysieg 10-03-2012, 13:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-03-2012, 11:00
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Spryskałem silikonem w spraju oba paski (alternator,wspomaganie klima) i cały czas popiskuje
Oba dobrze naciągnięte i w dobrym stanie | Koło pasowe wału mogło się rozwulkanizować. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 10-03-2012, 13:56
|
|
|
Wymienię pasek od alternatora ,20-30 zł a zawsze to pewniej.
Jakiej firmy są dobre ?
Co do tematu - nasmarowałem tą jakby tulejkę i sprężynę pod wyłącznikami zespolonymi i nie trzeszczy już , mam nawet wrażenie że kierownica lżej chodzi |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-03-2012, 17:49
|
|
|
krzysieg napisał/a: | Jakiej firmy są dobre ? | Mitsuboshi, Sun, Flennor, Bando. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 15-03-2012, 19:01
|
|
|
Kupiłem Gates'a bo tylko takie mieli , wcześniej to samo było z paskiem od wspomagania także teraz mam komplet
Póki co nie piszczy .
Przy okazji blok silnika ,osłonę kolektora , i sam kolektor (wiem bez sensu)
pomalowałem srebrzanką .
[ Dodano: 18-05-2012, 22:00 ]
Kiedy pisałem w tym temacie , po zdjęciu plastików z kolumny kierowniczej pojawiły się
pewne wątpliwości
Mam immobiliser czy nie ?
Obudowa stacyjki była cała metalowa beż żadnych plastików /podzespołów szczególnie w okolicy zamka na klucz .
Dopatrzałem się tylko kilku przewodów wychodzących ze stacyjki (ok 5) .
Niestety nie zrobiłem zdjęcia . |
|
|
|
 |
|