Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czym myc silnik?Czyli jak odswierzyc serce miska.
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10734
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-10-2008, 21:38   

Ja nie mowie o myciu na parkingu a raczej o szmatce i ewentualnie jakimś srodku w sparyu/butelce. Na takie mycie i pucowanie to soebie pozwalam u rodziców w domku jednorodzinnym gdzie nei ma ulic studzienek i kanalizy.
Nie mniejh jednak na myjni podczas odkurzania spedzam kilkanasice minut i rownież czyszcze wnetrze jak trza to trza od czasu do czasu.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 05-10-2008, 22:24   

Jeśli ten warsztat jest na Twoim terenie i nie spływa woda na ulicę to jest OK. Jak spływa to lepiej, żeby spływała do studzienki i się nie pieniła. To jest sytuacja, z której można wyjść bez problemów nawet przy wrednych sąsiadach, którzy na siłę czegoś szukają...
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 23:06   

Tak dokładnie to nie wiem, bo mój dziadek jakieś kratki w podjeździe pomontował, ale czy to do dziś działa to nie mam pojęcia. Umówmy się że tak. Bo kratki mam i teoretycznie powinny być podłączone.
 
 
bluecard88 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 272
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 07-03-2012, 15:02   

A co myslicie o myciu silnika parą? Bo posiadam parownicę (wytwornicę pary -Karcher) i zamierzam w któryś cieplejszy dzień umyć pod maską właśnie parą, tylko zastanawiam się czy osłonić jakieś elementy np:folią przed myciem? W sumie z pary pod cisnieniem też woda się skropli. Więc?
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 07-03-2012, 15:03   

bluecard88 napisał/a:
A co myslicie o myciu silnika parą? Bo posiadam parownicę (wytwornicę pary -Karcher) i zamierzam w któryś cieplejszy dzień umyć pod maską właśnie parą, tylko zastanawiam się czy osłonić jakieś elementy np:folią przed myciem? W sumie z pary pod cisnieniem też woda się skropli. Więc?


para zrobi dobrą robotę, ale też i większe spustoszenie
osłoń wszystko co elektryczne, a zwłaszcza aparat zapłonowy
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
bluecard88 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 272
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 07-03-2012, 15:15   

tomek84 napisał/a:
bluecard88 napisał/a:
A co myslicie o myciu silnika parą? Bo posiadam parownicę (wytwornicę pary -Karcher) i zamierzam w któryś cieplejszy dzień umyć pod maską właśnie parą, tylko zastanawiam się czy osłonić jakieś elementy np:folią przed myciem? W sumie z pary pod cisnieniem też woda się skropli. Więc?


para zrobi dobrą robotę, ale też i większe spustoszenie
osłoń wszystko co elektryczne, a zwłaszcza aparat zapłonowy

Wsztstko co elektryczne? Czyli aparat, złącza, bezpieczniki? Cos jeszcze bo nic wwięcej nie przychodzi mi do głowy, a niechcę o czyms zapomniec i narobić więcej kłopotów, niż porzyteczności.
 
 
KucharZ 
Mitsumaniak

Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 449
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-03-2012, 15:20   

bluecard88 napisał/a:

Wsztstko co elektryczne? Czyli aparat, złącza, bezpieczniki? Cos jeszcze bo nic wwięcej nie przychodzi mi do głowy, a niechcę o czyms zapomniec i narobić więcej kłopotów, niż porzyteczności.


Przepustnicę, a dokładniej chodzi o TPS. Miałem taką przygodę, więc uprzedzam :)
_________________
Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany

Witaj Gość, zobacz mojego Galanta

Ostatnio zmieniony przez KucharZ 07-03-2012, 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-03-2012, 15:22   

bluecard88 napisał/a:
Wsztstko co elektryczne? Czyli aparat, złącza, bezpieczniki? Cos jeszcze bo nic wwięcej nie przychodzi mi do głowy, a niechcę o czyms zapomniec i narobić więcej kłopotów, niż porzyteczności.

Oj można sobie biedy narobić :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-03-2012, 20:27   

tomek84 napisał/a:
zwłaszcza aparat zapłonowy
Oj będzie problem...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24344
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-03-2012, 21:33   

3 rzeczy koniecznie trzeba zapakować w worek:
- przepustnicę
- aparat zapłonowy (w 2.0 fajkocewki)
- alternator

potem z reszty kostek elektrycznych usunąć wodę sprężonym powietrzem
warto prysnąć kontakt sprajem dla pewności
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10734
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-03-2012, 11:30   

Ja myłem kiedyś silnik na myjni samoobsługowej - chłopak z tej myjni powiedział zebym uważał czy dam rady odpalić.... wiec postanowiłem nie gasić.
Nie waliłem wodą po elektryce, nie miałem syfu z oleju, myłem jedynie z kurzu bo w zasadzie to pod maskę zagladam aby zmienić olej/skontrolować stan przed dłuższą trasa i dolać płynu do spryskiwacza..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 08-03-2012, 12:06   

kiedyś myłem silnik w hondzie, preparatem K2 do mycia silników, najpierw oczywiście akcja reklamówka na wszystko co ma kable, potem popsikałem tym preparatem po silniku i po jakiejś tam chwili opłukałem myjką, tak raczej ostrożnie z palcem na spuscie. Efekt wiecej niz zadowalający i żadnych problemów z odpaleniem silnika. Podstawa to robic to z głową.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-03-2012, 14:35   

Krzyzak napisał/a:
(w 2.0 fajkocewki)
Też będę niedługo mył i myslałem o tym żeby zupełnie odkręcić cewki i wyjać przewody, a otwory na świece zatkać kawałkami szmat.
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 08-03-2012, 20:08   

Hugo napisał/a:
a otwory na świece zatkać kawałkami szmat.

+folia bo szmata ci może przesiąknąć...
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-03-2012, 21:05   

Osobiście mam jeden sprawdzony środek do mycia felg i silników , nie ma przeciwnika dla niego , polecam :!:

http://moto.allegro.pl/ul...2165682770.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.