Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 GDI] Spaliny na biegu jałowym
Autor Wiadomość
kostecki 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 1
Skąd: stargard
  Wysłany: 01-01-2012, 18:03   [1.8 GDI] Spaliny na biegu jałowym

Witam,
Mój problem dotyczy bardzo śmierdzących spalin w moim miśku. Chodzi o to że na biegu jałowym bardzo śmierdzą spaliny a poziom węglowodorów utrzymuje się w granicach 150 - 200 gdzie norma to 100. W serwisie miśka powiedzieli że to czyszczenie układu dolotowo wydechowego ale to jest nie logiczne bo po zwiększeniu obrotów wszystkie normy są zachowane. Problem dotyczy tylko biegu jałowego i występuje tylko na rozgrzanym silniku. Pomóżcie bo już nie wiem gdzie szukać. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, sondy są sprawne. Największa emisja jest gdy silnik wchodzi w tryb eco i obroty spadają na 400. :(

[ Dodano: 02-01-2012, 23:42 ]
nikt nie miał takiego problemu?? nikt nie zna rozwiązania:(
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-01-2012, 12:17   

Ale Ty masz problem natury estetyczno - zapachowej dla własnego samopoczucia, czy przeglądu nie dostałeś? Bo jeżeli to drugie, to przyznam się szczerze, że jedynie raz na moje życzenie diagnosta podłączył mi analizator spalin ( w wielu autach i to przy normalnych legalnych przeglądach - po prostu tłumaczą, że to wynik chwilowy i nie może być uznany za miarodajny więc nie badają).
Jeżeli wszystko pokazuje, że jest OK, to raczej zmień stację - nic o tym nie piszesz. Często na takie problemy pomagają paliwa premium jak VPower czy Verva etc. Poza niewidocznymi wzrostami mocy mają bardzo czyste spalanie.
_________________

 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-02-2012, 21:36   

kolego sprawdz tzw. 'portki' czyli pierwszy element ukladu wydechowego za silnikiem. Jest to pod maska. Ja tam u siebie w GDI mialem małą dziurke i dlatego na jalowym biegu zaciagalo spaliny do srodka. Podczas jazdy nic nie czuć. mozesz to latwo sprawdzic odkrecając osłone metalową pod maską. Jesli jest osmolona to na 100% jest tam mała dziura.

Pozdr
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
Daromen 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 98
Skąd: Żywiec
Wysłany: 22-02-2012, 11:09   

Witam wszystkich,podlacze sie do tego tematu gdyz nie chcialem zaczynac nowego.Mam tez mala usterke do usuniecia w ukladzie wydechowym a mianowicie zlacze elastyczne,przepuszcza juz mocno spaliny ktore wchodza do kabiny i na postoju mocno je czuc,ale pytanie mam czy mozliwe jest zeby przez uszkodzona zlaczke auto moze wiecej palic?Wina dostajacego sie czystego powietrza przez ta zlaczke i bledny odczyt sondy lambdy... Tylko ze sonda lambda jest wczesniej niz zlaczka elastyczna,moze to miec jakis wplyw? Pozdro.
_________________
Pajero Pinin 1.8 GDI
 
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-02-2012, 13:14   

Teoretycznie, każda dziura w układzie może powodować konsekwencje związane z pracą silnika, ale nawet na zdrowy rozum, na spalanie nie ma to wpływu żadnego.
_________________

 
 
Barciech 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 35
Skąd: Jarosław
Wysłany: 08-03-2012, 17:23   

układ wydechowy w wolnosaku jest bardzo dokładnie wyliczony, tak samo jak ciśnienia panujące w nim, jaka kolwiek ingerencja w układ wydechowy może wg. mnie spowodować zwiększone spalaniem, wymień to łącze elastyczne, koszt ok. 30-40zł i będzie po problemie
 
 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-03-2012, 19:55   

Wystarczy że wypadnie dziura przed drugą lambdą i mamy niezły bigos ze spalaniem
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-03-2012, 20:46   

E tam, druga tylko sprawdza czy kat działa i bardzo łatwo ją oszukać tzw. emulatorem czyli kawałkiem króćca w którego się ją wkręca i jest OK. Dobre przy wycięciu kata. Na spalanie nie ma wpływu, za to pierwsza ma olbrzymie (co odczułem właśnie na własnej skórze).
_________________

 
 
Barciech 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 35
Skąd: Jarosław
Wysłany: 08-03-2012, 22:59   

potwierdzam, żeby spalanie było ok to pierwsza sonda musi być w 100% sprawna, u mnie też narobiła bałaganu, w baku jak i na desce rozdzielczej w postaci żółtej kontrolki :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.