"zimowe" przewody paliwowe |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-02-2012, 19:17 "zimowe" przewody paliwowe
|
|
|
Zapewne wielu z nas będzie wraz ze zmianą filtra paliwowego myślało o wymianie przewodów paliwowych od baku do filtra--->>> tylko jakie ??? stalowe ??? igelitowe ??? gumowe ??? Dwa ostatnie to w miarę szybko można i na mrozie poprowadzić tylko czy dawać w jakiejś dodatkowej osłonie np> http://allegro.pl/plecion...2044725665.html lub w http://allegro.pl/rura-ka...2102602884.html ->>> to tylko przykłady. Najlepszy to stalowy ale jak go układać bez garażu to po pierwsze a po drugie to chyba jakieś specjalne narzędzia są potrzebne do odpowiedniego wyginania,osłona taka jak w/w, była by nieporozumieniem -->>zbierająca się woda przyspieszyła by korozję. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
pawel80
Forumowicz
Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 144 Skąd: racibórz
|
Wysłany: 05-02-2012, 21:06
|
|
|
koledzy na forum radzą miedz w osłonie jak do gazu
a do wyginania myślałem o czymś takim
edyta
ten przewód to taki jak tu http://www.phjacus.pl/Rur...linie-p320.html
ale pewnie da się kupić na metry w każdym warsztacie co gaz zakładają |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 11-02-2012, 06:37
|
|
|
Szczerze Ci powiem, że najłatwiej jest gumowy zbrojony zapodać, ja u siebie taki miałem i zero problemów...ale musi być porządny i odpowiedniej średnicy i gitara |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-02-2012, 10:11
|
|
|
gołąb napisał/a: | gumowy zbrojony zapodać | i tak też zrobiłem. Wąż z oplotem/zbrojeniem średnicy 8mm do gazu,benzyny i oleju napędowego jakiejś niemieckiej firmy ->> dostałem od kolegi co na czasówkach off-road-owych jeździ.
Gumowy najłatwiej jest ułożyć i montaż czasu nie zabiera jak przy metalowych a i w razie draki, przetarcia, łatwiej jest naprawić-->> trzeba mieć tylko kawałek rurki o odpowiedniej średnicy i dobre opaski.
Ważne aby wąż był olejo-odporny. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-03-2012, 10:14
|
|
|
Witam
Ja do swojego kupiłem komplet miedzianych od poloneza tracka.
dosyć łatwo się wyginają + mają grzybki na końcach co polepsza szczelność
po założeniu opasek ( - jest że są troche dłuższe ) ale ja nie ucinałem aby zostały grzybki
tylko poprowadziłem dłuższą drogą.
Pozdr.
Artur |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
piotr-stihl
Forumowicz

Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 125 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 11-03-2012, 11:49
|
|
|
dzisiaj akurat mi się przytrafił defekt stalowej rurki paliwowej - na szybko założony odcinek gumowej i dobre zaciski
docelowo obydwa wymienię na gumowe od baku do filtra i będzie spokój |
_________________ mitsubishi L 200 [ 1998 r ]
była vitara v6
http://arborysci.net/index.php |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-03-2012, 13:19
|
|
|
U-96 napisał/a: | dosyć łatwo się wyginają + mają grzybki na końcach co polepsza szczelność | moje przetrwały 2 lata. Co do grzybków polepszających szczelność to przy baku jak i przy filtrze trzeba mieć drugą końcówkę "żeńska" Przy baku można to zrobić na stałe ale przy każdej wymianie filtra zarabianie końcówki ??? Przy metalowych jest większe prawdopodobieństwo zagniecenia na np kamieniu (zależy gdzie się jeździ) Gumowa zdecydowanie łatwiej się układa a i naprawa jak by się zerwała jest łatwiejsza (??) wystarczy w środek rurkę i opaski. Tak na dobrą sprawę można też i naprawić stalową tyle że, przy manewrach(stalowa) niechcący możemy naruszyć ją w innym miejscu. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 11-03-2012, 14:42
|
|
|
dajesz miedziane przewody w osłonie z plastiku jak do gazu w miejsce starych i nic się nie zagniecie-to wieczyste rozwiązanie |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-03-2012, 15:49
|
|
|
jawaldek napisał/a: | U-96 napisał/a: | dosyć łatwo się wyginają + mają grzybki na końcach co polepsza szczelność | moje przetrwały 2 lata. Co do grzybków polepszających szczelność to przy baku jak i przy filtrze trzeba mieć drugą końcówkę "żeńska" Przy baku można to zrobić na stałe ale przy każdej wymianie filtra zarabianie końcówki ??? Przy metalowych jest większe prawdopodobieństwo zagniecenia na np kamieniu (zależy gdzie się jeździ) Gumowa zdecydowanie łatwiej się układa a i naprawa jak by się zerwała jest łatwiejsza (??) wystarczy w środek rurkę i opaski. Tak na dobrą sprawę można też i naprawić stalową tyle że, przy manewrach(stalowa) niechcący możemy naruszyć ją w innym miejscu. |
Nie zrozumiałeś mnie
Miedziane od poloneza tracka dajesz dokładnie tak samo jak stalowe oryginalne.
Końcowe połączenia przy zbiorniku i filtrze paliwa masz gumowe zbrojone, czyli nic się nie zmienia w montażu.
Również przy wymianach filtra paliwa.
Plusem jeszcze jest cena - 80zł
A za miedziane w plastiku gazownik krzyknął mi tyle za 1 metr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-03-2012, 16:28
|
|
|
U-96 napisał/a: | Nie zrozumiałeś mnie | no fakt poszedłem skrótem myślowym ->> zmienność pogody robi swoje raz Słońce a za chwilę śnieżyca
Jak będziesz zmieniać przy baku obejrzyj dokładnie te które wystają z ... no z baku a może warto też zobaczyć co się dzieje z rurkami w samym baku ???? tam jest taka siateczka drobna jako filtr grubszych frakcji.
Wąż gumowy z oplotem/zbrojeniem średnicy 8mm do gazu,benzyny i oleju napędowego 6zł/mb Na dniach będę zmieniał też i powrotny. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
piotr-stihl
Forumowicz

Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 125 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 11-03-2012, 16:34
|
|
|
zaglądając do baku na 99% będziesz miał problem z śrubami dokręcającymi pokrywkę
nie było potrzeby zaglądania - z paliwem poprzez otwór spustowy wszystko wylazło
mi wszystkie się ukręciły - kolega podsunął pomysł
uciąłem na równo z otworem a w miejsce tych urwanych bezpośrednio w otworki pokrywki śruby do mocowania blacho dachówki [ te z wiertełkiem ] i trzyma jak złoto |
_________________ mitsubishi L 200 [ 1998 r ]
była vitara v6
http://arborysci.net/index.php |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-03-2012, 17:01
|
|
|
jawaldek napisał/a: | U-96 napisał/a: | Nie zrozumiałeś mnie | no fakt poszedłem skrótem myślowym ->> zmienność pogody robi swoje raz Słońce a za chwilę śnieżyca
Jak będziesz zmieniać przy baku obejrzyj dokładnie te które wystają z ... no z baku a może warto też zobaczyć co się dzieje z rurkami w samym baku ???? tam jest taka siateczka drobna jako filtr grubszych frakcji.
Wąż gumowy z oplotem/zbrojeniem średnicy 8mm do gazu,benzyny i oleju napędowego 6zł/mb Na dniach będę zmieniał też i powrotny. |
6 zł dobra cena.........
Ja kupiłem Miśka tylko do jazdy w teren, więc nie ryzykowałem
i dałem miedziane.
Jeden znajomy mechanik mówił że gumowe jak są długie to z czasem puchną, mimo że dedykowane do ON.
No i łatwiej urwać w terenie. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 11-03-2012, 17:25
|
|
|
całość na gumie to dupowate rozwiązanie |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-03-2012, 17:52
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | całość na gumie to dupowate rozwiązanie | bo.......... ??? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|