Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana sprzęgła - wasze doświadczenia
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-03-2012, 08:14   Wymiana sprzęgła - wasze doświadczenia

Otóż wymieniłem w mojej 12V sprzęgło na nowe (kompletny zestaw Valeo).
Wydaje mi się że poskładałem wszystko dobrze (czy jest coś co można złożyć "na odwrót?) , jednakże przy częściowym wciśnięciu sprzęgła - półsprzęgło, podczas ruszania słychać takie dziwne "chrobotanie" - nie wiem czy to kwestia "ułożenia się" tarczy czy coś innego.
Zaznaczam że przy pełnym wciśnięciu sprzęgła jest OK - nie ma żadnych hałasów.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 15-03-2012, 11:48   

Wymieniałem też sprzęgło ale nie sam - kolega wszystko montował ,chodzi ładnie i czy całe sprzęgło wciśnięte czy do połowy to nic nie chrobocze , może tarcza ma przekos i łapie przy połowie kawałkiem tarczy ? Dziwna sprawa - rozkręciłbym to jeszcze raz i sprawdził ...
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-03-2012, 12:46   

zbyszek05 napisał/a:
Wymieniałem też sprzęgło ale nie sam - kolega wszystko montował ,chodzi ładnie i czy całe sprzęgło wciśnięte czy do połowy to nic nie chrobocze , może tarcza ma przekos i łapie przy połowie kawałkiem tarczy ? Dziwna sprawa - rozkręciłbym to jeszcze raz i sprawdził ...



Dzięki za info. Jak będzie trzeba to zdejmę i będę poprawiał tylko jednak jest trochę do odkręcania :/. Ale w jaki sposób tarcza mogłaby być przekoszona? Śrubki dociągałem po przekątnej więc już nie wiem...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 15-03-2012, 13:02   

A całe kompl. było to sprzęgło czy wszystko z innej bajki? Tarcza lużno wchodziła na wałek , bez oporów ?Docisk napewno dobrze dokręciłeś ?
Wiem że teraz żeby to odkr ęcić to sporo czasu ale ja bym nie ryzykował ...
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-03-2012, 20:32   

Chyba już wiem co powodowało hałas...jestem w trakcie ustalania ale na 99% było to coś innego niż sprzęgło...pochwalę się jak będę pewien :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2012, 20:53   

To skoro jesteśmy przy temacie sprzęgła to może ktos wie co jest przyczyną ślizgania się sprzegła przy przyspieszaniu? Po wymianie tarczy i docisku oraz wyregulowaniu skoku pedału sprzegła takie objawy mam do tej pory, szybki start i na trójce sprzęgło się ślizga...czy to kwestia docisku czy słabej jakosci tarczy?
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 15-03-2012, 21:14   

bubek to chyba nie było exedy ... Albo ten co ci montował zestaw exedy włożył ci co innego - teraz chcąc żeby było dobrze czeka cię ponowna wymiana sprzęgła - mogłeś przypalić tarczę albo coś źle zagrało :łożysko ,docisk ,tarcza - rozbierz i zobacz co było przyczyną bo tak to gdybać można
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2012, 08:23   

Zbychu, na 100% było top exedy, cały nowy komplet....na szczęście mam jeszcze jedną nową tarczę i być może wkrótce ja założę ale muszę poszukać kogoś zaufanego, kto nie pierwszy raz dłubie przy takim aucie
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 16-03-2012, 20:12   

Ale co tu bubek dziwnego ?Wymiana sprzęgła jest taka sama jak w każdym aucie z przednim napędem .Skrzynia na bok i masz sprzęgło na dłoni. Sławek ma garaż - to co wsadziłeś w serwisie to zrobiłbyś moze u niego w jeden dzień gdyby miał oczywiscie czas .Druga sprawa jest taka że gdybyś zadzwonił to zrobilibyśmy to w jeden dzień u kolegi - własciwie to on by zrobił a my byśmy posiedzieli i pogadali .Gdy masz wszystko kompletne i nic nie sprawia kopotów to taka wymiana trwa kilka godzin
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2012, 23:00   

Zbychu, sprzęgła nie robiłem w serwisie :) ... ale pomyślę nad Twoją ofertą :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-03-2012, 21:02   

Ok...sprawdzone - tłukł się... nieumocowany kompresor od klimy dając taki dziwny stukot...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-01-2013, 20:59   

Odgrzebuję temat ponieważ potrzebuję pomocy...

Ostatnimi czasy sprzęgło zachowuje się w taki dziwny sposób, że pedał mocno wpada w podłogę i praktycznie przy samym końcu następuję rozłączenie sprzęgła.

Z oględzin wynika że nie ubywa płynu i układ nie powinien być zapowietrzony (wszelkie nieszczelności usunięte były wcześniej).

Zauważyłem natomiast że luz na "łapie" od sprzęgła (tej na skrzyni) jest dość duży.

Trzpień wysprzęglika jest wysunięty dość mocno (stąd pewnie taki duży jałowy skok pedału) - Jeśli wciśnę trzpień wysprzęglika do środka to łapa od sprzęgła ma dość spory luz (lata luźno) jakieś 10-15 mm - to chyba nie jest normalne?

Czy ktoś z posiadaczy Sigm w MT mógłby sprawdzić jak to wygląda w jego samochodzie?

PS. Uprzedzając pytania sugestie - uszczelki na pompie sprzęgła i wysprzęglik były wymieniane około rok temu zatem te elementy nie powinny być źródłem problemów.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
syski 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi sigma 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 20
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 06-01-2013, 11:12   

Łukasz, takie coś wygląda na zużycie tarczy,ale przyczyn jak sam wiesz może być więcej, diagnozy na odległość są trudne, będziesz przejeżdżał popatrzymy...
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 06-01-2013, 11:43   

syski napisał/a:
Łukasz, takie coś wygląda na zużycie tarczy,ale przyczyn jak sam wiesz może być więcej, diagnozy na odległość są trudne, będziesz przejeżdżał popatrzymy...


Lub docisk pada. Łukasz jak się ogarnę to zrobię fotkę jak jest w mojej i pdeślę do Ciebie.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-01-2013, 11:44   

To świetną trwałość miałoby VALEO :/ Dzięki z góry ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.