Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Nie chce się nauczyć :(
Autor Wiadomość
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-03-2012, 18:50   [Cari 1.8 GDI] Nie chce się nauczyć :(

Panowie pomóżcie,
Carisma od tygodnia nie chce się nauczyć obrotów. Oto jak historia się zaczęła. Pewnego dnia wyjeżdżając z garażu auto nagle zgasło. Po próbie odpalenia auto wykazywało 0 reakcji żadna kontrolka się nie zapalała. Prosta diagnoza klema minusowa była luźna i zaśniedziała. Po wyczyszczeniu oraz dokręceniu auto odpaliło lecz jechać się nie dało(auto gasło). Zabrałem się za naukę obrotów i niestety podczas nauki auto gaśnie. Dzieje się to średnio po 6 minutach od uruchomienia. Wszystko wykazuje na brudną przepustnice jest tylko jeden problem iż przed tym problemem z masą auto chodziło jak złoto (brak falowania obrotów czy przypadkowych gaśnięć)
ń). Prosze o waszą pomoc w weryfikacji problemu 8) Dodam że Carisma to ostatni lift z czarną pokrywą czyli 122 kM. Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-03-2012, 18:57   

Wyczyścić przepustnice i ponownie nauczyć obrotów, tak definuje manual w takich przypadkach jak Twój.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-03-2012, 19:04   

Zacznij właśnie od najprostszego, czyli czyszczenia przepustnicy. Co do tego, że przed odłączeniem klem chodziło jak złoto to nic nie znaczy. Wyczyść, zresetuj komputer, naucz obrotów. Jak problem będzie występował dalej, to będziemy myśleć.

Tylko pamiętaj, aby do czyszczenia wyjąć przepustnicę :P To, że czysta jest od strony przepływomierza to nic, prawdziwy syf zbiera się od drugiej strony. Pamiętaj, aby dobrze wyczyścić miejsca styku blaszki przepustnicy z obudową, wszystkie krawędzie. Ogólnie za pierwszym razem pewnie na wymontowanie zejdzie Ci jakieś 30 minut(tak samo później na zamontowanie), czyszczenie zaleźnie od stopnia zabrudzenia, to cos koło 40 minut.
Jeśli już będziesz chciał oddać to gdzieś do mechanika, to upewnij się, że wie coś o GDI. Żeby przypadkiem nie zaczał kręcic TPS albo śrubką fixedSAS, bo wtedy trzeba będzie ustawiać samemu.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 23-03-2012, 21:45   

Patrząc na manual nie jest to aż tak skomplikowane do tego przepustnica = jajko czyli ostrożności nigdy nie zawiele 8) Zastanawiam się czy jeszcze jeden fakt może mieć wpływ na całą sprawę, otóż jest dziurawy drugi tłumik w który jest wbita sonda. Pytanko jak bardzo może to mieć wpływ na nauke obrotów ? Co do planów w piątek wymiana tłumika, sobota czyszczenie przepustnicy.

edit:
dzisiaj została wykonana operacja na otwartym sercu, otóż po ściągnięciu trąby ukazała się przepustnica z bardzo dziwna flanszą od czoła która biegła aż na przód silnika. Według oględzin trzeba by odkręcić około 8-10 śrub żeby ją wyciągnąć ( carisma 122 km czarna obudowa silnika). Postanowiłem ją czyścić poprzez nóż, lekko owinięty w szmatkę spryskany wurthem do gaźników. Po tej operacji obroty wróciły do norny. Na pierwszy rzut oka przepustnica wyglądała na czystą to puki jej lekko nie ruszyłem, rant oraz tył faktycznie już był zalepiony. Dziękuje za wskazówki oraz pomoc.
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.