nie załącza się blokada międzyosiowa(miga kontrolka) |
Autor |
Wiadomość |
pietrek139
Nowy Forumowicz
Auto: pinin gdi 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 2 Skąd: góry
|
Wysłany: 19-03-2012, 16:29 nie załącza się blokada międzyosiowa(miga kontrolka)
|
|
|
A było dobrze . Kupiony pinin 2,0 gdi 2002 r z SS ,choć w/g VIN 2003 .Przed wymiana w dyfrach i w skrzyni wszystko ok. Wymieniłem dyfry trans elf 80w90, skrzynia MOBIL UBE SHC 75w90 . W tym momencie po włożeniu 4 z blokadą i 4 z blokadą i redukcją tylko miga kontrolka blokady międzyosiowej(pomarańczowy kwadracik). Po przeczytaniu na forum pokrewnych tematów ( lsd itp)zamiast rozjaśnienia , ciemność widzę Proszę forumowiczów o konstruktywne podpowiedzi
Pietrek |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-03-2012, 12:19
|
|
|
Po pierwsze nie panikuj. Jak sam zauważyłeś, tematów kontrolek jest bez liku. Mniej za to tematów o naprawdę awarii napędów.
Czyli, najpierw sprawdź, czy napędy działają (nie zwracając uwagi na kontrolki). Przełączanie napędów w samej skrzynce rozdzielczej jest czysto mechaniczne i zmiana olejów (tym bardziej na właściwe) nie powinna rzutować, przynajmniej nie od razu.
Moim zdaniem najprawdopodobniej podczas wymiany oleju ktoś naruszył / urwał kabelki lub wtyczki od kontrolek napędów i taka to awaria.
P.S. - VIN podaje rok modelowy, czyli masz auto mniej więcej od września 2002, to nic dziwnego też tak mam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
pietrek139
Nowy Forumowicz
Auto: pinin gdi 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 2 Skąd: góry
|
Wysłany: 21-03-2012, 12:39
|
|
|
Niestety .Sprawdzałem na lodzie Napędy sprawne a blokada nie działa . Jakies podpowiedzi?Pietrek |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-03-2012, 10:05
|
|
|
Nie rozumiem za bardzo stwierdzenia "napędy działają blokada nie działa" bo to jakby samozaprzeczenie. Reduktor działa, tzn. redukuje prędkość na biegach? Jak włączasz blokadę (czyli 4Hl i 4Ll) to pośmiarduje wiskozą?
Jeżeli naprawdę (ale to musi zdiagnozować ktoś kto się na tym naprawdę zna i to w warsztacie) usterka mechaniczna a przód się przy tym załącza na sprzęgle w przednim dyfrze (tzn ja mówisz przy ostrym ruszeniu na jakimkolwiek przełożeniu 4xx przód mieli) to do wymiany masz skrzynkę rozdzielczą z reduktorem. Do wymiany bo cała używana kosztuje w granicach 800 - 900 zł i z reguły jest to taniej niż jej naprawa. Ale jeżeli wymiana oleju coś takiego by spowodowała to naprawdę dziwne. Jeżeli działa 4H to znaczy, że wiskoza jest sprawna, jeżeli nie włącza się blokada kłowa tejże wiskozy to wina leży w niej, ale to naprawdę trudno aż tak uszkodzić, chyba szybciej pękłby łańcuch od napędów.
Z reguły jak się psuje w Pininie (tak wyczytałem bo mnie tfu..) to właśnie wiskoza i objawia się to tym, że nie ma w ogóle żadnego napędu na 4, nawet 4H. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-03-2012, 13:23
|
|
|
Mam podobny problem u siebie. 4H pracuje, reduktor też. Natomiast blokada między osiowa (4HLc) nie załącza się, kontrolka miga. Są też problemy z rozpinaniem tyłu (4H ->2H) nie zawsze rozpina się od razu, nigdy w ruchu. Muszę się zatrzymać przełożyć na 4H i z powrotem na 2H, wtedy przy ruszeniu rozłącza przód chociaż nie zawsze. Zauważyłem że jak przejadę po dziurze na drodze rozłączy błyskawicznie.
Skrzynię rozdzielczą mam do wymiany, bo poprzednia właścicielka była na tyle inteligentna że jeździła z walniętym simeringiem na tylnym wale i oleju w skrzyni był nie wiele |
|
|
|
 |
mstrucz
Forumowicz

Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 272 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-03-2012, 14:27
|
|
|
A tak swoją drogą to te oleje poza lepkością miały odpowiednie GL? (5 na mosty i 4 na skrzynię).
Ja u siebie zmieniłem na Repsola i jest git. Ale prawdę powiedziawszy trudno było znaleźć olej na GL 4 w tej klasie lepkości. Same syntetyki GL5. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sq9mcs
Forumowicz
Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-03-2012, 23:06
|
|
|
W mostach mam Carlube. Olej pracuje od dwóch lat i jest OK. W skrzyni będę wymieniał na Total Transmission SynFE 75W90 spełnia normy GL-4 i GL-5 |
|
|
|
 |
Daromen
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2008 Posty: 98 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 27-04-2012, 19:35
|
|
|
Witam,jezeli ktos ma problem z nieregularnie mrugajaca pomaranczowa kontrolka miedzyosiowego mechanizmu roznicowego to niech wymieni(przynajmniej u mnie tak bylo) podkładke od tego czujnika na duzo ciensza lub niech zeszlifuje papierem sciernym ta sama gdzies do pol milimetrai to prawdopodobnie pomoze,wczoraj wpadlem na taki pomysl i pomoglo,wrocilo wszystko do normy,czujnik wkrecil sie ciut glebiej i tego mu bylo trzeba,dziala jak ma dzialac.. |
_________________ Pajero Pinin 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
|