Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Chip do 2,0 DID
Autor Wiadomość
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24-03-2012, 01:35   

Witam
Sprzegło i dwumas- wszystko zalezy albo sie trafi na dobre albo na zle.
Wiekszosc samochodow przy optymalnej jezdzie dojedzie do konca gwarancji na tych dwuch elementach.
Jezeli chodzi o chip fabryczny tzw box:
Dziala on w waskim zakresie obrotow i zal sie przy odpowiednim obciazeniu.
Probowalem przesunac pkt dzialania tego box-a, aby byl wogole odczuwalny, udalo sie ale ma pewien mankament. Polega on na tym ze przy mocniejszym/gwaltownym wcisnieciu po odczuciu przyrostu mocy po chwili spada on do 0. Znow trzeba odczekac i ponownie mu depnac. Moze pojawic sie problem przy dlugim wyprzedzaniu.
Chip mapa
Popieram, ale mapa zrobiona z glowa. Jeden z kolegow napisal ze ma 164 konie i uwazam ze jest to max dla tego silnika z tym ukladem napedowym. Osobiscie mam znajomych z chipami o mocy 158-160 i to wystarczy. Nie jest sztuka przekrecic silnik, a z drugiej strony potrzeba dla tego autko to szybki odjazd np z skrzyzowania
Chip box
Popieram, ale tylko w sytuacji kiedy jest on jeszcze dostrajany na hamowni. Jezeli jest to natomiast chip bez dostrajania calkowicie odpada, poniewaz ma duzo stanow nieustalonych dla tego silnika, a zaraz napisze dlaczego.
Silnik outlandera.
Powiem/napisze tak:
Wspolnie z kims tam w nowym outku pokusilismy sie o sprawdzenie rozrzadu (z fabrycznymi blokadami VW sluzacymi do ustawiania/wymiany) w aucie po przejechaniu 30 tys km. Okazalo sie ze jest on przesuniety. Pozniej sprawdzilismy kilka innych i bylo podobnie. Po poprawnym ustawieniu (oraz kilku poprawnych zmianach) autko zaczelo lepiej chodzic i lepiej sie zbierac. Zapewne ktos powie ze to vw zawinil bo to jego silnik. Nic podobnego. Bylem przy kilku wymianach silnikow w outku, za kazdym razem silnik przychodzi bez rozrzadu. Wynika wiec ze to japonczycy sami zakladaja rozrzady lub jakis kooperant. Silnik ten co jest zakladany w Vw i ten co jest w outku teoretycznie to ten sam silnik ale tylko teoretycznie. Nowy outlander ktory przychodzi do salonu sprawdzony na hamowni ma od 140 do 148 koni dla silnika 2.0 tdi. Sprawdzone.
Jezeli ktos chcialby zrobic chipa, moze niech pokusi sie najpierw czy w jego maszynie jest poprawnie zalozony rozrzad(patrz nie ma przesuniec w stopniach), firma tunningowa sprawdzi czy w odpowiednim pkt turbo zaczyna odpalac/dzialac (dawac sprzyrost mocy) i dopiero po takich zabiegach robic chip. Z ww powodow nie polecam boxu ktory zaklada sie bez dostrajania to tak na marginesie.
To tyle jak cos sobie przypomne to napisze :D
Pozdrawiam
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 24-03-2012, 08:20   

Walcz72 napisał/a:
Sprawdzałeś go na hamowni czy tak naprawdę daje coś ten Box ??


Sprawdzałem swojego w obecności pracownika ASO, który przełączył go w tryb awaryjny i do momentu zgaszenia motoru w tym trybie daje swoją pełna moc. Inaczej BOXA nie sprawdzisz bo nie działa on non stop jak klasyczna mapa.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-03-2012, 10:48   

tokyo napisał/a:
Popieram, ale tylko w sytuacji kiedy jest on jeszcze dostrajany na hamowni.
był - nawet na 4x4. Trwało to ponad 2h przy wcześniejszym wstępnym ustawieniu w czasie jazdy.
tokyo napisał/a:
Nowy outlander ktory przychodzi do salonu sprawdzony na hamowni ma od 140 do 148 koni dla silnika 2.0 tdi. Sprawdzone
U mnie było 146KM
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
arturodob 
Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: dobczyce
Wysłany: 25-03-2012, 20:05   chip

witam mam pytanko moj misiek ma zalozonego boxa i biegu jałowym wogole nie kopci ale jak mu sie dolozy na 3 biegu to kopci jak lokomotywa stara czy to normalne autko od 2 tysiecy ma nowa turbine
pozdrawiam i dziekuje za pomoc
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 26-03-2012, 08:57   

arturodob napisał/a:
jak mu sie dolozy na 3 biegu to kopci jak lokomotywa stara czy to normalne
Nie jest normalne. KOpcenie oznacza niedokładne spalanie paliwa. Może być niewielki dymek, ale nie jak stara lokomotywa.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
arturodob 
Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: dobczyce
Wysłany: 26-03-2012, 09:02   dymienie

witaj tak wiec czym to moze byc spowodowane moze wtryski daja w dupe ,dla mnie to tez jest to bardzo dziwne
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 26-03-2012, 10:22   

Witam
Jezeli to jest box bez dostrajania to zmien w nim program.
Objawy padania wtryskow w outku sa inne.
Odepnij box i sprawdz czy tez kopci.
Pozdrawiam
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
arturodob 
Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: dobczyce
Wysłany: 26-03-2012, 10:25   

witam bez boxa nie kopci tylko lekkiego dymka sobie puszcza zastanawiam sie czy to tez nie wina naszej kiepskiej ropy nie jest ale z tym boxem kopci jak mu sie daje wpiec jak sie normalnie jezdzi to jest ok wczoraj na autostradzie widzialem ze przy 160 dosc sporo kopci a chyba nie powinien
pozdrawiam
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 26-03-2012, 11:19   

arturodob napisał/a:
czym to moze byc spowodowane moze wtryski daja w dupe
tak, ale i źle ustawiony program - za bogata dawka.
tokyo napisał/a:
Objawy padania wtryskow w outku sa inne.
kopcenie też
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
zibi116 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2013, 09:22   

Ja swojego ożywiłem trzy lata temu w Diagtroniku w Jankach,sprzęgło standardowo do wymiany lecz do dnia dzisiejszego zero problemów a że często jeżdżę do Chorwacji z przyczepą i motorem więc ten nadmiar mocy jak znalazł
 
 
peja-1991 
Mitsumaniak

Auto: Outlander '07 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 42
Skąd: Lipsko
Wysłany: 22-12-2013, 16:18   

ja też zrobiłem chip - Alta Racing Warszawa.
Moc to 182 KM i 400 NM
Mój miał całkiem mocną serię, po chipie zrobione 60-70 tys i zupełnie nic się nie dzieje.
A jazda stała się przyjemnością w porównaniu z seryjną mocą :D
_________________
Outlander '07 Instyle 182 KM
 
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 25-12-2013, 15:52   

zibi116 napisał/a:
nadmiar mocy jak znalazł


Pojechales grubo..


"Zapewne ktos powie ze to vw zawinil bo to jego silnik" - Oj tak!!!!! :biggrin: Japonii w to nie mieszaj.

"Popieram, ale mapa zrobiona z glowa. Jeden z kolegow napisal ze ma 164 konie i uwazam ze jest to max dla tego silnika z tym ukladem napedowym. Osobiscie mam znajomych z chipami o mocy 158-160 i to wystarczy. "



Ten silnik wytrzymuje troszke wiecej.Gorzej z osprzetem ,sprzeglo ,turbo (zalezy od drivera) ,jakosc oleju.

Ja mam ponad 175 kucy i prawie 170 tys zrobione.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
zibi116 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-02-2014, 21:32   

Z turbiną na razie spokój lecz coś mi się wydaje że zaczyna gwizdać,ostatnio trzasnęła mi przednia szyba przez lenistwo-byłem na wczasach trzy tygodnie w styczniu i nie chciało się odśnieżać auta więc odpaliłem auto i poszedłem do domu a różnica temperatur zrobiła swoje i po szybie(koszt 630zł z wymianą)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 08-02-2014, 21:44   

zibi116 napisał/a:
więc odpaliłem auto i poszedłem do domu a różnica temperatur zrobiła swoje i po szybie(koszt 630zł z wymianą)
Jak jeżdżę nigdy nie strzeliła mi szyba z powodu różnicy temperatur. Co tam miałeś 1m śniegu?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 09-02-2014, 11:51   

Przejechałem 130 000 z boxem realliart i nic ze sprzęgłem do tego momentu się nie dzieje.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.