diagnostyka błędów - poszukiwana osoba z Olsztyna |
Autor |
Wiadomość |
SalMits
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 v16 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 25 Skąd: Kościerzyna / Olsztyn
|
Wysłany: 26-03-2012, 13:27 diagnostyka błędów - poszukiwana osoba z Olsztyna
|
|
|
Byłem dwa razy u elektromechaników, aby zdiagnozować błędy (carisma raz odpala, raz nie - głównie z tym walczę od jakiegoś czasu), dwóch podpinało się kompem i żadnych błędów nie wykazywało. Czy metoda "wymrugania" dałaby inne rezultaty? Jeżeli tak, to czy ktoś w Olsztynie posiada odpowiednie ustrojstwo, aby to wymrugać? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
SalMits
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 v16 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 25 Skąd: Kościerzyna / Olsztyn
|
Wysłany: 26-03-2012, 14:24
|
|
|
widzisz kolego, myślałem że do tego trzeba jakieś samorobne złącze diagnostyczne z diodą; nie wiedziałem że wystarczy sam kabel. Dzięki, popróbuje |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-03-2012, 14:32
|
|
|
Nie ma za co Podejrzewam, że masz Carismę I, ten sposób wywołania błędów działa też w Carismie II ale tylko do rocznika 2000 włącznie. Wyższe roczniki da się sprawdzić za pomocą kabla i Evoscana czyli drugi link. |
|
|
|
 |
SalMits
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 v16 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 25 Skąd: Kościerzyna / Olsztyn
|
Wysłany: 26-03-2012, 19:20
|
|
|
Tak, mam cari I, 96 r. zrobiłem jak jest w instrukcji, i tak: za pierwszym razem jak podłączyłem 1 pin do masy to migały na przemian kontrolka ABS i CE. Po ponownym założeniu masy migała juz sama CE - jednostajnie bez żadnych przerw, cały czas tak samo w miarę szybko. Co to może oznaczać? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-03-2012, 19:22
|
|
|
To oznacza, że nie ma żadnych błędów. A kiedy auto nie chce ci odpalać, zależy to od temperatury silnika czy może jak dłużej postoi? A jak już odpali, to jak się silnik zachowuje, czy wolne obroty są równe i właściwe czy może falują i czy z mocą auta wszystko ok? |
|
|
|
 |
SalMits
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 v16 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 25 Skąd: Kościerzyna / Olsztyn
|
Wysłany: 26-03-2012, 19:42
|
|
|
No to super, że nie ma błędów (teoretycznie). Z tym odpalaniem to różnie - bywa tak, że pół dnia odpala na dotyk, a np. wieczorem po przyjściu załóżmy z zakupów nie odpala i trzeba kombinować z 5 min i za 12 razem odpali (obojętnie czy zimny czy ciepły). Przeważnie jak nie chciał odpalić to robił tak, że na zapłonie zaskoczył silnik i momentalnie w połowie jakby zgasł i już wiedziałem, że będzie problem z odpaleniem. Kiedyś obroty mi falowały (wyczyściłem przepustnice i w miare spokój), przed dzisiejszym wlaniem płynu STP i wyczyszczeniu przepływki lubiły także na jałowym podskoczyc do 1500 nawet, teraz jest 500-900,ale to teraz wieczorem, ciekawe co będzie jutro. A obrotów będę go uczył jeszcze.
Dzisiaj kupiłem płyn STP do czyszczenia układu paliwowego i specjalnie ostro dziś jeździłem, do tego wyczyściłem przepływomierz ('żarnik' był pokryty oleistą substancją, lecz to chyba na odpalanie nie miało takiego wpływu, bardziej na prace silnika jak już pracuje) oraz czujnik położenia wałka (to raczej też nie miało wpływu). Pod wieczór samochód zaczął odpalać za każdym razem - mam nadzieje, że tak już będzie), ale i tak zamierzam wyczyscić silnik krokowy w najblizszym czasie (cały czas był to mój główny typ).
A i ostanio zauważyłem jakby zmniejszoną moc, dzisiaj jakby coś się polepszyło. |
|
|
|
 |
Krzysek
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 240 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26-03-2012, 21:34
|
|
|
Może przekaźnik pompy paliwa ma zimne luty i takie akcje się dzieją . Miałem kiedys tak w accordzie..., trzeba wyjąć przekaźnik i przelutowac wszystkie złącza. Nie dam sobie reki uciąć za to |
_________________ http://honda-wm.pl/ moje drugie forum .
 |
|
|
|
 |
SalMits
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 v16 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 25 Skąd: Kościerzyna / Olsztyn
|
Wysłany: 26-03-2012, 21:39
|
|
|
Niedawno jak sterownik komputera mi mróz załatwił (dało się naprawić), to kupiłem właśnie przekaźniki pompy paliwa z allegro, bo na początku wydawało mi się, że to one (cykały przy próbie odpalenia). Także jeżeli okaże się, że problem z odpalaniem nie minął, spróbuje je wymienić
[ Dodano: 18-04-2012, 16:39 ]
Niestety dziś problem z odpalaniem powrócił i tym razem przy diagnostyce błędów wyskoczył błąd 54 - immobiliser. |
|
|
|
 |
|