Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Falujace obroty (niezawsze- nieznana przyczyn
Autor Wiadomość
Misio89 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 25-03-2012, 22:33   [Cari 1.8 GDI] Falujace obroty (niezawsze- nieznana przyczyn

Witam wszystkich forumowiczow, jestem na forum nowy i od niedawna jestem posiadaczem Cari 1.8 GDI 1998. Chcialbym poprosic kolegow o pomoc w rozwiazaniu problemu z falujacymi obrotami. Problem jest taki: Na postoju przy rozgrzanym silniku gdy autko stoi okolo 10 min bez ruszania obroty stabilizuja sie na oklo 800rpm. Natomiast kiedy jade i zatrzymam sie naprzaklad na swiatlach to obroty faluja pomiedzy 500rpm - 1000rpm. Kiedy dojade naprzyklad na parking i stoje na parkingu to w ciagu 10min sie znowu obroty ustabilizuja na 800rpm . Prosze o rade w czym moze byc problem, przeczytalem juz cale forum, probowalem resetowac kompa, nauki obrotow. Sruby na przepustnicy nieruszane, oryginalnie zakapniete farba. Przepustnica, silniczek krokowy, przeplywomierz, wyczyszczone na blysk, wymienione swiece i olej. Bardzo prosze o pomoc.
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-03-2012, 08:07   

Z tego co piszesz to rozumiem na początku falują obroty a po 4 minutach się stabilizują. Sprawdź tak:

- odpal auto na postoju gdy jest już rozgrzane
- skrzynia na luz
- i daj mu popracować przez 6 minut

Zapewne przez pierwsze 4 minuty będzie falował, natomiast później się ustabilizuje. Wtedy będzie to oznaczało, że z jakiś przyczyn auto nie może przejść w tryb mieszanki uwarstwionej. Tzn. próbuje przejść, z jakiejś przyczyny nie może i podbija obroty. I tak przez pierwsze 4 minuty. Po 4 minutach silnik przechodzi w tryb pracy mieszanki stechiometrycznej i już wtedy jest ok.

Niestety bez podłączenia się pod kompa będzie ciężko coś powiedzieć więcej. Może być to pompa WC, może też sonda lambda. Ciężko powiedzieć, odezwij się na podforum Twojego regionu, może ktoś będzie dysponował EvoScanem i pomoże rozwiązać problem.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2012, 19:06   

Jest dokładnie jak pisze volve. Wejdź w kontakt z mitsumaniakiem aren195612. Miałem ten sam problem i pomógł mi wskazówkami "przez internet" - doskonały fachowiec - usunąłem usterkę bez problemu w domowych warunkach. Co prawda musisz mieć EvoScana i zczytać parametry pracy silnika. Koszt kabla na alledrogo kilkadziesiąt złotych nieporównywalnie niski w stosunku do wizyt w "autoryzowanym" serwisie mitsu, podpinania pod ich komputer i widok bezradnie rozkładających ręce pseudomechaników.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 26-03-2012, 19:42   

byczeks, co pomogło w Twoim przypadku?
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2012, 20:06   

Śrubka przy pompie WC. Aren mi to tłumaczył chyba z pół godziny przez telefon jak to wszystko działa - to przechodzenie z mieszanki na mieszankę, że przyczyny falowania mogą być różne. Nie powtórzę oczywiście tego bo to wyższa szkoła jazdy, w każdym razie pierwszy strzał okazał się w dziesiątkę - miałem problem z tą śrubką prawdopodobnie coś tam zaśniedziało. Kręcenie i ustawienie książkowego ciśnienia 5MPa wyeliminowało problem całkowicie. Do dzisiaj jest OK. A było to chyba z rok temu albo i lepiej.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 26-03-2012, 20:27   

Chodzi pewnie o śrubę do regulacji ciśnienia paliwa... także ustawiłem książkowe 5MPa chociaż czasami zafaluje i zaraz wraca do normy.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
Misio89 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 27-03-2012, 21:49   

Witam, dziekuje bardzo za pomoc, dzisiaj podpialem cari pod kompa, zapomoca kablu KKL uzywajac softu EvoScan. Polaczenie z autem bez problemu, wykazalo zero bledow. Czego jesze mam sprawdzic przez ten software? Nieznalazlem nigdzie cisnienia pompy WC zeby ustawic na ksiazkowe 5 bar, bo chyba to jedyna rzecz, ktora mogla by byc nie tak. Wielkie dzieki za pomoc, pozdrawiam.
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-03-2012, 10:43   

Przeczytaj post z 25-03-2011, 20:20 z tego tematu:

http://forum.mitsumaniaki...0&postorder=asc

Czyli wrzuć z tamtąd config do swojego EvoScana, zrób odczyt z logów na postoju(silnik rozgrzany) oraz z ostrzejszej jazdy i wrzuć na forum te logi ;)
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 28-03-2012, 16:34   

Zatankuj 98 i zrestetuj kompa.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Misio89 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 28-03-2012, 22:31   

volve napisał/a:
Przeczytaj post z 25-03-2011, 20:20 z tego tematu:

http://forum.mitsumaniaki...0&postorder=asc

Czyli wrzuć z tamtąd config do swojego EvoScana, zrób odczyt z logów na postoju(silnik rozgrzany) oraz z ostrzejszej jazdy i wrzuć na forum te logi ;)


Dziekuje bardzo za pomoc, dzisiaj tak zrobilem, jutro wloze te logi, jeszcze zapomnialem napisac, ze auto gorzej (ciezko) zapala gdy jest silnik rozgrzany na temperature 80-90 stpni.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 04-04-2012, 21:26 ]
Dzisiaj udalo sie problem rozwizac, powodem nierownych obrotow bylo nieodpowiednio ustawione cisnienie na pompie WC. Po ustawieniu, obroty trzymaja bez wychylen, odpalanie na cieplym silniku takze sie poprawilo. Dziekuje za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.