Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4g63 uturbić??
Autor Wiadomość
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-12-2011, 12:14   

na wolnossącym 180 delikatnie ;] a na turbbo to nie wiem bo nie wiem czy bede w ogóle uturbiał bo to duże koszty ;]
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-12-2011, 12:36   

Mateusz071 napisał/a:
pancerne sprężyny, zaworki, popychy i takie tam :P takie fabryczne lubią sobie pęcnąć ;] nie lubie robic auta na zasadzie "powinno wytrzymać" bo potem zawsze coś walnie :D wałek rozrządy w 3 miejscach, pokruszony zawór, panewka dospawana do wału (standardowe chłodzenie bez chłodzenia oleju)

ze co ??? :D Elementy glowicy nie wkłada sie w celu ich wzmocnienia, te elementy nie przenosza wielkich obciazeń i seryjne sa mocne... :p
Chodzi o to ze jak chcesz krzesac mega moce to musisz wymienic min. wałki na sportowe ostre , z przy pewnej ostrosci wałka trzeba montowac juz wyczynowe sprezynki i talezyki. Ale nie chodzi tutaj o trwałosc tylko o siłe i szybkosc działania sprezyny. A z tymi popychaczami to piersze słysze o jakis pancernych :lol: :lol: :lol:

[ Dodano: 19-12-2011, 12:39 ]
Mateusz071 napisał/a:
na wolnossącym 180 delikatnie ;] a na turbbo to nie wiem bo nie wiem czy bede w ogóle uturbiał bo to duże koszty ;]

acha to koszty beda porównywalne z uturbieniem :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-12-2011, 17:02   

Mateusz071 napisał/a:
na wolnossącym 180 delikatnie ;]

ze 150km? to też worek pieniędzy pewnie, wolnossące to przecież nie turbo, że dmuchniesz 0,1bara więcej i masz 30km
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-12-2011, 17:30   

Aby włascie te 180kM osiagnac to trzeba przy głowicy dłubac porting,obnizyc głowe max, mega ostre wałki zapodac i wtedy te sprezynki talezyki dolot Map sensor, wydech i sterowanie min. ecumasterem.
Koszty duzo wieksze niz swap serii turbo , gdzie pózniej sa duzo wieksze mozliwosci rozwoju a w wolnosaku o kazde nastepne konie bedzie mega walka... :wink: Pogadaj Z Tiamat on ma eclipse 2.0NA 190 pare koni...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-12-2011, 21:34   

Kolego rosomak wiem co i jak robić, nie jeden silnik zdłubałem, nie jeden kompletny wydech liczyłem i nie jestem zwolennikiem obnażania wszystkich szczegółów publicznie. Ja zdobywałem wiedzę jakiś czas i jakimś kosztem, mogę się podzielić ale nie wszystkim i nie będę tu opisywał dokładnie wszystkiego (ciekawe czemu Coca Cola ma tajemnicę od ilus tam lat ) pancerne jest to nasze tutejsze powiedzenie np. na tytanowe talerzyki zaworów ;] A jak uzyskać 180 kucy? trzeba dobrze zdłubać głowicę... jak? nie powiem! Ale będę potrzebował większe wtryski, mocną pompę ;] ale masz racje trzeba ją zjechać do kontrolki (czasem zcina się blok silnika) i wsadzić wałki od np. świątka aczkolwiek ostatnio się popsuł ;) i wsadzić sterowanie np. na "śwince". zrobić dobry dolot, dobry wydech. Np. z silnikami opla 2.0 GSI nie ma dużych problemów zeby mieć 180KM nawet nie trzeba dużo dłubać tylko trzeba dobrze kompa zgrzebać ;] Zauważ że jak wzmocnie głowicę to i tak z wersji turbo bym ją wzmacniał czyli te same czynności i pieniądze bym musiał wydać na jedna i drugą głowicę, czyli lepiej mi kupić tańszą? potem do uturbienia zostają tłoki korbowody zakuć i odprężyć jezeli chodzi o silnik, czyli w silniku turbo czy wolnossącym i tak bym musiał to robić (oprócz odprężenia) czyli znów wolę to zrobić na tańszym. Ale raczej tego nie będę robił dlatego wole wolnossaka któremu porządnie zrobie głowę ;]

[ Dodano: 19-12-2011, 21:41 ]
a z popychaczami chodziło mi dokładnie o kute dźwigienki ponieważ czasami te odlewy pękają ;]

[ Dodano: 19-12-2011, 21:43 ]
Acha i nie wiem czy naśmiewanie się jest normalnym zachowaniem ? może czasem lepiej nie obśmiewać bo nie wiadomo z kim się rozmawia i czy ktoś nie wie lepiej, więcej i ma doświadczenie w motosporcie?

[ Dodano: 19-12-2011, 21:48 ]
A dla zaspokojenia Twojej ciekawości można póść grubiej i rozwiercić mega głowę, wsadzić większe zawory, zamiast ścinać kąt 75 w seryjnym gnieździe i wałkach robionych pod zamówienie ;] a blok silnika tak ściąć że tłoki będzie trzeba frezować pod zawory

[ Dodano: 19-12-2011, 21:51 ]
Acha, kupiłem wolnossaka za 1tys. zł z osprzętem chłodnicą i tak dalej ;]

[ Dodano: 19-12-2011, 22:09 ]
A pytałem się o róznicę w motorach aby podjąć decyzję co kupić. Jeżeli nie chce się zbytnio dłubać w silniku to pewnie ze lepiej kupić turbo ale jeżeli się ma w planach mocne dłubanie to lepiej kupić tańszy silnik w którym trzeba zmienić i tak te rzeczy które by się zmieniało przy wzmacnianiu turbo wersji. Jeżeli okazałoby sie że np. podkreślam Np. silniki 4g63T miały odporniejsze gładzie, ceramiczny blok czy coś innego które czyni je w zasadzie zupełnie innym silnikiem i duzo lepszym knstrukcyjnie brałbym T. A mnie nie zależy na Turbo aż tak żeby inwestować dodatkowe 2 tys w silnik T, a jest zawsze opcja że kiedyś jak mój budżet "hobby" będzie wiekszy to mogę sobie uturbić, w co wątpie, prędzej sprzedam i kupie jakieś evo. Nie zapominaj o klasach w zawodach tu jest klasa do 2.0 a jak już jest T. to jest klasa z EVO i imprezami :) ale jezeli chodzi o mistrzostwa polski to jako swap i tak lece w Open i tu turbo by się zdało. Ale na czeskie rajdy i Fun z hobby nie będę wsadzał dodatkowych 2 tyś. wolę zdotować budżet 'wakacje" :D

[ Dodano: 19-12-2011, 22:23 ]
AAAAAAAAAA!! i najważniejsze (nie pijąc do kolegi Rosomaka), zauważyłem że na forum, forach robi się tendencja do łapania za słówka, obśmiewania, byle tylko znaleźć coś i się doczepić aby tylko dogryźć, głupio nie na temat ale coś napisać, tylko po co? nie lepiej normalnie podyskutować bez obśmiechajek, kąśliwych uwag, i robienia z kogoś durnia bo coś źle napisał, myślał o czymś innym lub nawet się nie zna, i nie piszę tego bo się czuje urażony, bo mnie to ogólnie nie rusza, szczególnie że dzieli nas wszytskich ekran, tylko tak ogólnie bo i na naszym forum takie rzeczy mają miejsce, czytałem jakiegoś posta, ktoś zadał pytanie, został obśmiany a problemu nie pomógł nikt mu/jej rozwiązać. Taki mój Apel ;]
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-12-2011, 23:14   

Mateusz071 napisał/a:
Ja zdobywałem wiedzę jakiś czas i jakimś kosztem, mogę się podzielić ale nie wszystkim i nie będę tu opisywał dokładnie wszystkiego

fajnie nie chcesz dzielic sie wiedza ale zakładasz temat zeby ludzie Ci doradzili i wspomogli wiedza. :D
Mateusz071 napisał/a:
A jak uzyskać 180 kucy? trzeba dobrze zdłubać głowicę... jak? nie powiem!

wiem wiem... tajemna wiedza zostaw ja dla siebie :D :P
Cytat:
Zauważ że jak wzmocnie głowicę to i tak z wersji turbo bym ją wzmacniał czyli te same czynności i pieniądze bym musiał wydać na jedna i drugą głowicę

:lol: :lol: :lol:
Mateusz071 napisał/a:
potem do uturbienia zostają tłoki korbowody zakuć i odprężyć jezeli chodzi o silnik,

ty masz pojecie o uturbianiu nie ma co :D W całym temacie widac.
Napisałbym Ci cos ale mi sie nie chce prostowac tych głupot , nie lubie takich osób co robia z siebie wazniaków i pisza ze wiedza ale nie powiedza.
Niemniej powodzenia.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-12-2011, 23:45   

Już mi sie nie chce tłumaczyć (może moje tłumaczenia są zbyt zagmatwane i nie zrozumiałe, nie przeczę bo pisarzem nie jestem ) po co zadawałem to pytanie i że to nie temat na dzielenie się wiedzą z zakresu modyfikacji tylko chciałem poznać jedną rzecz a otrzymałem znacznie więcej i nie mówie że to źle ;]. Jak tak bardzo chcesz to Kolego to proszę, Ja się nie znam jestem laikiem w porównaniu do Ciebie, masz rację nie ma sensu prostowania głupot, sam się na tym przejadę i wtedy zrobię osobny post abyś mógł napisać " a nie mówiłem ". Nie zgrywam mądrusia tylko jak ktoś nie wiem po co zagłębia się w terminy i rzeczy które ja pomijałem bo nie o to mi chodziło i robi podśmiechajki bo myśli że ze względu na wiedzę może, to chcę nakreślić że rozmawia z osobą której nie zna, a może być mądrzejsza? nie? trudno jestem głupszy bo i tak kolego Rosomak będziesz mądrzejszy :]
 
 
 
Kct 
Mitsumaniak
02743/KMM

Auto: Colt CA0 4g93
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 107
Skąd: Myszków
Wysłany: 20-12-2011, 07:26   

tylko sie nie zacapslockujcie na smierc, pokoj ludzie :wink:
łączy Was jedna marka i pasja a sie zwalczacie :wink:
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-12-2011, 08:37   

Ja tam się nie znam ale głowicę pod NA powinno się inaczej obrabiać niż pod turbo, wałki z NA też pod turbo mogą być za ostre. Trochę też bez sensu jest planować głowicę na maksa, aby potem odprężać pod turbo. Również wydech i dolot robiony pod NA, nadaje się na śmietnik przy uturbianiu. Zastanów się więc odrazu czego chcesz, bo modowanie silnika NA, aby potem go uturbiać to masa pracy i pieniędzy wyrzuconych w błoto. Poza tym te kilka prostych modyfikacji NA to koszt z 10000zł, za to można zrobiś swapa na T.
 
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-12-2011, 08:38   

Masz rację, dlatego przepraszam za negatywną wypowiedź w kierunku kolegi Rosomaka, który posiada rozległą wiedzę.

Już pisałem wcześniej ;( Chcę zrobić wolnossącego i pisałem że zamiast turbić wolałbym kupić jakies EVO. Tak zgadza się, wiem że trzeba by dokonać szerszych zmian i napisałem podsumowanie.

Wysłany: 17-12-2011, 20:06
"wniosek przeróbka nie opłacalna ;] tera trzeba poklikać "pomógł" "

Zauważ że jeżeli chcesz podnieść dużo mocy w 4g63T to i tak musisz dokonać tych zmian, czyli i tak musisz wydać te tysiące.
 
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-12-2011, 09:04   

Bede sie przygladal jak walczysz z moca w n/a, w koncu zacznie brakowac i u mnie kucy :)
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-12-2011, 09:17   

Hehehe i zawsze brakuje :D
Zobacz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60077 odkopałem ciekawą opcję na bile. Zastanawiam się nad mixem Koni przód bil tył i sprężyny H&R ;]
 
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 29-01-2012, 16:21   

o ile potrzebujesz jeszcze informacji w temacie zajrzyj na mekp.pl. Poczytasz o uturbionym ( soft ) 4g63 n/a w okolice 220KM oraz o dłubanym n/a w oklice 200KM.
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
Jagos 
Forumowicz


Auto: COLT C58A + 4G63T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 52
Skąd: Łomianki
Wysłany: 01-04-2012, 15:49   

Mateusz071, jeśli chcesz do zera zjechać głowicę i pewnie blok to później musiał byś dać meeega gruuubą uszczelkę i tłoki z denkami jak wiadro by uzyskać odpowiedni stopień sprężania jak w turbo. Modyfikacje głowicy Turbo i N/A możesz robić prawie takie same.....(pomijając planowanie głowicy) natomiast blok to inna para kaloszy... :) Ross dobrze prawi :)
_________________
5 biegów, 4 cylindry, 3 diamenty, 2 litry, 1 turbo, 0 szans na przegranie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.