problem z automatem |
Autor |
Wiadomość |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 30-03-2012, 12:48 problem z automatem
|
|
|
Mam taki problem Panowie, otóż po włożeniu automatu w miejsce manualnej skrzyni pojawił się problem przy starcie z L rusza z jedynki przy starcie z 2 rusza z dwójki przy starcie z D rusza z trójki, dodam iż overdrive nie jest podłączony bo.... Za dużo gimnastyki z kablami, czy musie być to podłączone czy wystarczy ten zawór od overdrivu w jakąś pozycję ustawić |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-03-2012, 14:07
|
|
|
Sprawdzałeś jadąc i przerzucając L>>2>>D to normalka. Czy sprawdzałeś jadąc na D wtedy wyczujesz jak zmieniają się biegi "1" jest krótka "2" dość długa to samo "3" itd. Aby wyczuć zmianę potrzebna jest długa prosta droga. Overdriv służy do "przełączenia" nadbiegu-przydatne przy wyprzedzaniu i "jeździe sportowej" tzn jedziesz tylko do "3" i samochód jest bardziej dynamiczny i większy wir w baku i większe obroty silnika. "Przyspieszacz" jest też pod pedałem gazu-->> chyba nigdy już nie zapamiętam jak to się zwie |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 30-03-2012, 17:10
|
|
|
jabol66 napisał/a: | przy starcie z D rusza z trójki | opisz to dokładniej
jeśli nie czujesz wtedy zmian przełożeń to po prostu jest źle wyregulowana linka od skrzyni na pompie wtryskowej, albo już sama skrzynia prześlizguje |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 31-03-2012, 00:38
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Sprawdzałeś jadąc i przerzucając L>>2>>D to normalka. Czy sprawdzałeś jadąc na D wtedy wyczujesz jak zmieniają się biegi "1" jest krótka "2" dość długa to samo "3" itd. Aby wyczuć zmianę potrzebna jest długa prosta droga. Overdriv służy do "przełączenia" nadbiegu-przydatne przy wyprzedzaniu i "jeździe sportowej" tzn jedziesz tylko do "3" i samochód jest bardziej dynamiczny i większy wir w baku i większe obroty silnika. "Przyspieszacz" jest też pod pedałem gazu-->> chyba nigdy już nie zapamiętam jak to się zwie |
to sie zwie kick down, czyli tumaczac kopniecie w dol |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 31-03-2012, 13:01
|
|
|
Panowie jest tak jak napisałem, czuje i wiem jak automat zmienia biegi a ten zmienia tylko wtedy jak zmienie ja z D na 2 lub z 2 na 1 lub odwrotnie, poprostuz 1 na 2 z 2 na d. Auto to 30V6 nie diesel. I na pewno sam nie zmienia biegów tylko jaki jest D,2 lub L to z takiego rusza i takim się porusza |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-03-2012, 13:35
|
|
|
jabol66 napisał/a: | Auto to 30V6 nie diesel | quśwa ale pojemność a rodzaj paliwa nie ma różnicy dla skrzyni. W awatarze masz napisane 2,8 TD jabol66 napisał/a: | skrzyni pojawił się problem przy starcie z L rusza z jedynki przy starcie z 2 rusza z dwójki przy starcie z D rusza z trójki | to w czym problem ?? w Automacie jak masz na "D" ruszasz i tak z "1" tyle że skrzynia sama przerzuca i dojdzie do najwyższego biegu. Przy "L" wyrwiesz silnik z ramy a skrzynia i tak nie przełączy na wyższy bieg to samo przy "2" |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:51
|
|
|
nie rozumiemy się właśnie tu mam problem jak wzucam na D i próbuje ruszyć to tak jak bym z 3 na półsprzęgle ruszał i nie zmienia biegów bo już jest na najwyższym odrazu przy ruszaniu. Jak wrzucam 2 to tak jak bym z dwójki ruszał i też nie zmienia biegu bo jest na drugim odrazu po wrzuceniu i zarówno z niego rusza jak i jedzie cały czas jeżeli wrzucę na L to wtedy czuje kopyto bo rusza z jedynki no ale jego normalna charakterystyka nie pozwala zmieniać biegu na wyższy. Więc moje pytanie jest taki czy wie ktoś w czym jest problem bo jak (obojętne czy jade czy nie) wrzucam na D to auto jest na 3 biegu, jakj 2 to na dwójce a jak L to na jedynce(tu akurat jest ok) |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 02-04-2012, 20:46
|
|
|
jabol66 napisał/a: | Więc moje pytanie jest taki czy wie ktoś w czym jest problem | byłoby łatwiej jakbyś podał który typ skrzyni tam wrzuciłeś, rocznik itp. |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 03-04-2012, 19:36
|
|
|
skrzynia jest 95 rok ale mam tez z97 po lifcie i jest taka sama |
|
|
|
 |
|