Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
CB RADIO
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-03-2012, 21:13   

Bismarck napisał/a:
i tymi słowami zdobyłes uznanie dla Twojej osoby takie słowa wypowie tylko prawdziwy radiowiec,
Jeszcze raz Wielki Szacunek Dla Ciebie


Nie potrzebnie. Nie uważam się za jakiegoś radiowca, a ten cały slang jest dla mnie jeszcze obcy. W każdym razie staram się dostosować to otoczenia, a jak mnie coś wkurza to tego nie robię innym. W Każdym razie mam parę przemyśleń:
- w Niemczech jest chyba ograniczenie do 1W i tak moim zdaniem jest lepiej.
- całej tej roszczeniowej części społeczeństwa (na radiu można ich poznać po: "pozabierali anteny", "nikogo niem", "pokradli anteny" itd itp) powinni zakazać korzystania z radia i np. zabronić płodzić dzieci (chodź to dyskusyjne w końcu ktoś powinien pracować na nasze emerytury) itd itp.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 25-03-2012, 01:01   

Nie mogłem się przekonać do helikali ze względu na sztywność. Patrząc po zdjęciach kupiłem LEMM AT900, szkoda tylko że zdjęcia w internecie są rzeczywiste. Pokazują tylko cewkę przy motylku i że nic więcej. W rzeczywistości antenka nie jest "prosta" oprócz zgrubienia z cewką, powyżej cewki jest taki "krążek", chyba do regulacji SWR, powyżej krążka, taka niby sprzężyna z gumowym tłumikiem drgań. Całość wygląda dość kosmicznie, coś ja antenki z kreskówki Jetsonowie.
 
 
archi_voo 
Mitsumaniak
electropope


Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-03-2012, 20:58   

Cytat:
W rzeczywistości antenka nie jest "prosta" oprócz zgrubienia z cewką, powyżej cewki jest taki "krążek", chyba do regulacji SWR, powyżej krążka, taka niby sprzężyna z gumowym tłumikiem drgań



Z opisu wynika, że masz at-106 jeżeli montażówka, bądź at-1063 jeżeli magnetyczna.
_________________
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 26-03-2012, 01:27   

archi_voo napisał/a:
Z opisu wynika, że masz at-106 jeżeli montażówka, bądź at-1063 jeżeli magnetyczna.
To by miało sens, dzięki za podpowiedź. Mnie to zbytnio nie przeszkadza, ale pytam się czy żona akceptuje ten design i jak nie to uderzę do sprzedawcy.
 
 
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 05-04-2012, 16:51   

Potrzebuje Waszej pomocy. Cos mi sie stalo z CB i moze ktos bedzie wiedzial co to takiego.
Otoz wyjezdzalem dzis z domu, normlanie spytalem sie o droge i dostalem odpowiedz. Zdarzylem przejechac moze kilkaset metrow i radio totalnie ucichlo. Raz na jakis czas zamiast ciszy slychac bardzo cichy i slaby szum a raczej swist. Na radiu normlanie wyswietla sie "19" i diody tyle, ze jest cisza. Jak obok mnie stal koles z antena to poprosilem go, zeby mi powiedzial czy mnie slychac (niesttety nie bylo)
Podjechalem do kolegi, zeby sprawdzic co nieco. Podlaczylem moje radio u niego w samochodzie i jest to samo co u mnie (totalna cisza ale diody pala sie normalnie). Jego radio z kolei (sprawne ofc) u mnie w ogole sie nie wlaczylo :?
Dodam, ze moj sprzet to uniden 520 i sirio as-100. Radio mam podlaczone pod zapalniczke.

Co to moze byc ? Zalezy mi na Waszej pomocy. Bez CB jest jak bez reki :( .
 
 
archi_voo 
Mitsumaniak
electropope


Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-04-2012, 17:05   

może być wszystko. jeżeli antena jest sprawna to może być głośnik ale radzę udać się do specjalisty bo zawsze można bardziej popsuć ;)
_________________
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 05-04-2012, 22:31   

Luq,
z opisu jaki dałes doswiadczenie mi podpowiada ze radio padło mozliwosci moze byc wiele dioda,ktorys z tranzystorow lub co gorsza koncowka mocy tak czy inaczej bez warsztatu sie nie obedzie

sprawdz w miare mozliwosci czy gdzies nie masz zwarcia na kablu miedzy antena a radiem oraz jaki SWR ma antena takie uszkodzienie nie biora sie bez przyczyny
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 06-04-2012, 11:25   

Mogły oberwac sie dwa przewody we wtyku od mikrofonu.
Co to znaczy palą sie diody?
Jak wciskasz gruchę to staje nośna czyli zapala 4 diody ?
Czy odbiera tzn widać ruch diódek jak ktoś jest w eterze?

Uniden ma cztery przewody w kablu od mikrofonu: jeden jest od modulacji, 2 od nadawania , trzeci od odbioru, 4 masa.]

Najpierw sprawdzić czy staje nośna, jeżeli nie to raczej końcówka.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 06-04-2012, 14:48   

Jak wciskam gruche to pala sie wszystkie diody. Ruch diod rowniez widac (pala sie dwie i co jakis czas 3 lub 4 - tak jak ktos prawdopodobnie nadaje). Tyle, ze nic kompletnie nie slychac.
 
 
archi_voo 
Mitsumaniak
electropope


Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-04-2012, 19:45   

w 4-bolcowej wtyczce możesz pokusić się o szybki test:

(Opisuję jak dla kompletnego laika !!! Proszę nie brać tego jako techniczny sposób, ale może on po prostu pomóc koledze jeśli nie chce jechać do nikogo)

1. SQ na min GAIN i VOL na max
2. Antena ma być podpita
3. Wykręć gruchę
4. zwieraj po kolei bolce jakimś płaskim śrubokrętem w gnieździe mikrofonu ze sobą w pary. Jak w którejś konfiguracji zacznie działać (szumieć) niech Ci ktoś gruszkę polutuje i po sprawie

Jak chcesz ściągnij schemat gniazda mik do uni i sprawdź dokładnie które bolce musisz zewrzeć (Ma być RX-odbiór i GND-masa)
_________________
 
 
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 14-04-2012, 18:11   

Napisze jak sie sprawa zakonczyla, moze komus w przyszlosci to pomoze.
Oddalem radio do naprawy i okazalo sie, ze uszkodzona byla koncowka mocy LA4446. Czesc zostala wymieniona i radio chodzi, choc mam wrazenie, ze jest duzo, duzo cichsze niz bylo... W kazdym razie w poniedzialek w trasie to sprawdze i ew. oddam do naprawy ponownie (gdyby okazalo sie za ciche - volume oczywiscie jest na max ustawiony).
To by bylo na tyle.
 
 
marcin.plonsk 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID Intense 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: Płońsk
Wysłany: 05-05-2012, 20:31   

Witam. Mam problem z CB RADIEM w swoim lancerku. CB RADIO LEM Jaguar + antena tti . Radio mam podlaczone bezpośrednio pod akumulator . mam ustawiony squalche do granicy szumów. Kiedy używam radia na wyłączonym silniku jest super zasięg wszystko czysto słychać ale kiedy odpale auto i co najgorsze włącze klimę radio zaczyna szumieć i muszę bardzo dużo podkręcić squalche co wpływa na zasięg i jakość słyszanych rozmów. Zrobiłem taki eksperyment odpręciłem bat przy antenie i sprawdzilem tak radio czy beda wieksze szumy po uruchomieniu silnika i klimy okazuje sie ze nie ma to wplywu . wniosek z tego taki ze szumy idą przez antene sprawdzilem drugą antene na oddzielnym kablu i jest to samo. wiem ze silnik i klima ma prawo dawac zakłócenia ale u mnie to jest gigantyczna różnica przy wlaczonym i wylaczonym silniku. czy ktos mial podobny problem z cb w swoim lancerku? i jak sobie poradzil z tym? Przy wylaczonym silniku zasięg CB to okolo 7 km a przy wlączonym silniku i klimie spada do około 2 km.


.ma taką opcję w radiu rf gain mam albo off albo on jeśli włącze to problem z zakłoceniami znika ale zasięg jest nawet nie kilometr
 
 
archi_voo 
Mitsumaniak
electropope


Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-05-2012, 20:47   

po pierwsze zmień radio na takie które posiada dobry ANL.

po drugie tanie anteny niestety powiększają zakłócenia. ja tti 145 zamieniłem na santiago 1200 i zakłócenia zmalały do znośnego minimum, a zasięgi -> bajka 10 - 15 km na AM i ze 30 na wstęgach SSB z drugim autem.

niestety zakup warto robic w salonie, w którym można od razu sprawdzić czy są zakłócenia czy nie. Ja od dawna daję klientom możliwość sprawdzania, często robię kółeczko...
_________________
 
 
marcin.plonsk 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID Intense 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: Płońsk
Wysłany: 11-05-2012, 21:36   

zmieniłem antene od cb i już mniejsze zakłocenia są ,głowne zródło zakłocen to wentylator od klimy czy da radę założyć jakiś filtr na ten wentylator lub go jakoś odizolować żeby nie powodował takich zakłóceń bo zaklocenia wchodzą przez antenę?

[ Dodano: 11-05-2012, 22:16 ]
a co sadzicie o takim radiu Yosan Turbo 3031? podobno ma najlepsze filtry
 
 
sportowy 
Mitsumaniak
labradoromaniak


Auto: Skoda Superb Platyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 40
Skąd: Koło
Wysłany: 16-05-2012, 12:50   

marcin.plonsk napisał/a:
zmieniłem antene od cb i już mniejsze zakłocenia są ,głowne zródło zakłocen to wentylator od klimy czy da radę założyć jakiś filtr na ten wentylator lub go jakoś odizolować żeby nie powodował takich zakłóceń bo zaklocenia wchodzą przez antenę?

[ Dodano: 11-05-2012, 22:16 ]
a co sadzicie o takim radiu Yosan Turbo 3031? podobno ma najlepsze filtry
Mam takie radio w lancerku używam od 6 m-cy. Poprzednie to Midland 200 z promocji na Orlenie z nim to był prawdziwy koszmar. Yosan jest dużo lepszy ale nie spodziewaj się cudów , wentylator dalej słychać ( mniej niż w Midlandzie) więc chyba ten typ tak ma ( chodzi o Lancera) . Daje sobie z tym spokój bo nie mam zamiaru rozbierać pół samochodu aby uzyskać mniej zakłóceń na cb.

Dziś specjalnie przeniosłem Yosana do służbowego Fiata Doblo . Zero zakłóceń. Nie słyczać dmuchawy wycieraczek itp. To jeszcze bardziej mnie utwierdza że w Lancerze nie da się za dużo zrobić. Faktycznie ten typ tak ma a tak na marginesie
Yosan to dobre radyjko.
_________________
Misiek na łańcuchu.
Ostatnio zmieniony przez sportowy 19-05-2012, 14:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.