Olej silnikowy |
Autor |
Wiadomość |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 19-03-2012, 16:07
|
|
|
Od poczatku jezdzilem na Castrolu profesjonal.Niestety po jakims czasie zaczela gwizdac turbina.Po konsulatacji z mechaniorem od TDI , zapadla decyzja ,zmiana oleju na lepszy.Wg czlowieka ktory narozbieral tych silnikow cala mase ,castrol to ostatni olej jakim by zalał swojego passata.
Po zaciageciu jezyka tu i uwdzie wyszlo na to ze warto zwracac uwage na to czy olej jest TYLKO na bazie syntetycznej .Jesli tak to nalezy ich unikac.Polowa sukcesu to dobre zrodlo zakupu.
Poki co ja sam jezdze od tamtego czasu na Shell helix ultra extra ,turbo po kilku tysiacach przestalo gwizdac i do tej pory smiga cacy.Wybralem ten olej tylko dlatego ze jest ogolnie dostepny i wmiare dobry -np.Intercars.
Na wiosne bede wymienial olej,coraz czesciej mysle o tych ponizej-ciesza swietna opinia i przewodza w testach.
http://www.millersoils.pl...-longlife-5w30/
http://motorsport.2brally.pl/pl/5w30.html
http://www.valvoline-olej...index-id-6.html
Pozdrawiam |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
arturodob
Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 83 Skąd: dobczyce
|
Wysłany: 19-03-2012, 19:50 olej
|
|
|
hej gunner powiedz mi jaki masz przebieg czy twoj outek jest zaboxowany i jaki dokladnie olej stosujesz teraz
pozdrawiam i dziekuje za pomoc |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-03-2012, 22:15
|
|
|
arturodob napisał/a: | Witam panownie to sie nadaje ten mobil czy nie | przecież pisałem, że jeżdżę na takim i że się nadaje. MOGĘ JESZCZE WYRAŹNIEJ - NADAJE SIĘ |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-03-2012, 22:37
|
|
|
Do naszego traktora możesz zalać nawet selektol i przypuszczam ża niewiele mu zaszkodzi jak chcesz stosować się do specyfikaci MMC to masz wyżej wszystko podane.Na dodatek nie podałeś jaki masz silnik i z którego roku auto ,To już chyba maniera na forum ,a póżniej piszemy nie na temat.Tylko nie pisz że masz benzynę na gazie |
_________________
 |
|
|
|
 |
arturodob
Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 83 Skąd: dobczyce
|
Wysłany: 21-03-2012, 12:21 olej
|
|
|
witam zalazlem mobilem mojego outka 2.0 did i faktycznie duzo cichsza praca jest zobaczymy jak bedzie na zuzyciu jego podacz eksploatacji
pozdrawiam i dziekuje |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-03-2012, 15:15
|
|
|
arturodob napisał/a: | jak bedzie na zuzyciu jego podacz eksploatacji | pewnie tak jak u mnie - do 90km/h prawie nic, powyżej 140 1l/1000km |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
arturodob
Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 83 Skąd: dobczyce
|
Wysłany: 21-03-2012, 21:34 olej
|
|
|
hej az dziwne ze ci tak duzo olej bierze przy takiej predkosci bo nie powinien bo to ta sama lepkosc!!!! |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 246 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 06-04-2012, 20:06
|
|
|
witam chciałbym sie Was poradzić do tej pory lalem do swojego miska rocznik 2008 olej shell HELIX ULTRA 5W30 i robiłem przeglądy co 20tys.. teraz chcę zalać olej MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 DPF czy go można stosować do naszych outlanderów, czy opłaca się zmienić olej z Shella na Mobil 1, a jednocześnie, dopłacić i jeszcze jedno czy przy mobil 1 też są przeglądy co 20tys. |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 06-04-2012, 22:32
|
|
|
Mozesz -patrz specyfikacje,miescisz sie pomiedzy 504 a 507 |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-04-2012, 20:00
|
|
|
Sporo dziś się dokształciłem na temat olejów ,można rzec że zrobiłem drugi fakultet na necie .wybrałem http://lucartoil.istore.p...0-5w-40-5l.html .dzisiaj taki olej .Trzeba uważnie czytać opis olejów i na opakowaniu .Musi być wyrażnie napisane że to 100proc.syntetyk ,bo niektóre maja opis syntetyk techologi,a to nie syntetyk tylko coś pośrednią między pół syntet. a full syntet. często jest to napis HC syntese lub SHC co oznacza olej o znacznie gorszych parametrach szczególnie dla naszych motorów.np.taki http://www.olejesamochodo...---5l--505-01-/ |
_________________
 |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 13-04-2012, 21:20
|
|
|
Reklama, czyli robienie ludziom wody z mózgu dźwignią handlu, nie ma żadnej normy, która bo to precyzowała, soją drogą Castrol maił o to proces, że nazywał syntetycznym olej, który takim nie był.
Jeżeli chodzi o Mobila to syntetyczny są produkty nazywane "Mobil 1". |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-04-2012, 21:27
|
|
|
Obyś trafił na oryginalny produkt bo już jest głośno w sieci, że mnóstwo jest podróbek tej właśnie marki. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 14-04-2012, 00:17
|
|
|
Ja mam wątpliwość czy warto w ogóle tak pilnować specyfikacji oleju silnikowego. Po wymianie i przejechaniu 1000km i tak w misce olejowej robi się syf z mieszania z resztkami starego oleju oraz "nowych" zanieczyszczeń. A za kolejne 15-20tyś olej się wymienia na świeży. Olej w silniku to bagno w porównaniu z olejem w skrzyni czy w mostach, tam warto lać olej dobrej marki i określonej specyfikacji, bo tam się wymienia stosunkowo rzadko. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-04-2012, 10:27
|
|
|
Cytat: | Ja mam wątpliwość czy warto w ogóle tak pilnować specyfikacji oleju silnikowego | .Jak się ma benzyne,albo stary diesel to pewnie masz rację ,jeśli chodzi o nowsze diesle,szczególnie PD i Cr które mają turbiny interkulery,dpf-y itp.to zalecana specyfikacja jest bardzo ważna ,bo można zrobić sobie kuku |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 14-04-2012, 10:39
|
|
|
JCH napisał/a: | Obyś trafił na oryginalny produkt bo już jest głośno w sieci, że mnóstwo jest podróbek tej właśnie marki. |
Niestety tak jest , co chwila pojawia się kolejna podrabiana marka , która dotychczas miała opinię "bezpiecznej" szczególnie dotyczy to droższych produktów . Ja od prawie 2 lat zaopatruję się w Motula w pewnej firmie w Gdańsku Oliwie . Sprzedaje też na Allegro ale ja kupuję osobiście w sklepie . Kupuję spore ilości silnikowego ( syntetyk i półsyntetyk ) i przekładniowego z racji posiadania czterech samochodów. I odpukać jeszcze się nie przejechałem na jakości . Poszedłem wczoraj sprawdzić stojący przekładniowy( kupiony trzy tygodnie temu ) czekający na wymianę w Pojarce . Wszystkie cechy , łacznie z podwójną etykietą , jak w oryginałach. Czyli teoretycznie powinno być w porządku.
Ostatnio zastanawiałem sie nad zakupem w zapieczętowanych beczkach 60 litrowych , wychodzi taniej , ale potrzebuję olejów różnych klas i beczka jest mniej poręczna w transporcie. |
|
|
|
 |
|