Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
02-05-2012, 10:13
Nie ciągnie na benzynie
Autor Wiadomość
pz 
Forumowicz

Auto: mitsubishi SIGMA 3000V6 12/177
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-04-2012, 17:54   Nie ciągnie na benzynie

Witam!

Sigma 12v kombi nie ciągnie na benzynie, na gazie chodzi bez zarzutu. Jak jadę na benzynie i powoli i wcisnę gaz mocno to samochód nie przyspiesza a wręcz zwalnia. Ostatnio jestem mocno zalatany i nie mam czasu rozbierać pół silnika , aby dojść do przyczyny awarii. Zapala bez problemu, na wolnych obrotach też chodzi dobrze .Może ktoś miał taki problem.

Pozdrawiam wszystkich i życzę wesołych świąt.
_________________
pz
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 02-05-2012, 10:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-04-2012, 18:41   

pz, filtr paliwa , lub regulator ciśnienia , lub pompa paliwa.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 09-04-2012, 21:57   

Czy komputer zarejestrował jakieś błędy?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 10-04-2012, 14:01   

Ja tak miałem jak pompa paliwa w baku miała już dość. Czy jak zalejesz więcej paliwa ( co najmniej 20 litrów ) sytuacja ma się tak samo?
 
 
pz 
Forumowicz

Auto: mitsubishi SIGMA 3000V6 12/177
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2012, 18:53   Nie ciągnie na będzynie

Witam!

Sprawdziłem diodą ,nie ma żadnych błędów. Paliwa jest połowa z połowy .Sprawdzę później jak się zachowuje przy pełnym zbiorniku. Przydał by mi się schemat zasilania. bo ja mam w Sigmie trochę radosnej twórczości wprowadzonej przez poprzednich właścicieli. Nadeszła pora aby to uporządkować.

Pozdrawiam wszystkich i idę robić tylny błotnik.
_________________
pz
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 10-04-2012, 19:24   

No przy takiej ilości moja jechała normalnie... no chyba że Twoja już jest totalnie zajechana i nawet przy stałym kontakcie paliwa ze ssakiem pompy, pompa nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia paliwa, ale to raczej stopniowo by postępowało, chyba że Ty, lub poprzedni właściciele jeździli bez paliwa w baku, co zdarza się dość często.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 10-04-2012, 20:11   

Niepozostaje nic innego jak podpiąć się z manometrem i sprawdzić ciśnienie paliwa.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
pz 
Forumowicz

Auto: mitsubishi SIGMA 3000V6 12/177
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2012, 23:59   Nie ciągnie na będzynie

Witam!

Wymienię pompę paliwa , po oględzinach pod samochodem stwierdziłem ,że jest to jeszcze oryginalny montaż. Na liczniku mam 240000 km, więc była by już nianiom pora. Myślę, że będę miał szczęście i problem się rozwiąże. muszę wszystkich przeprosić za błąd ortograficzny w tytule. Chyba było o 1 browar za dużo

Pozdrawiam.
_________________
pz
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 11-04-2012, 09:51   

Wnioskuję że możesz mieć pozapiekane wtryskiwacze lub przytartą pompę paliwa gdyż auto jezdzi na gazie i paliwo dostaje zapewne tylko podczas rozruchu albo i nie ... i napewno nie przepalasz auta na benzynie ...
Pompa paliwa by sprawnie funkcjonowała musi być cały czas zanurzona w paliwie - czyli musi mieć ok 15 litrów pb
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 11-04-2012, 15:40   

Wymiana pompy bez wcześniejszej diagnozy, czy to faktycznie ona jest winna zaistniałych niedomagań, mija się z celem. Tym bardziej jeśli oczom ukaże się przykładowo taki widok:



Naprawa w niektórych przypadkach może być bardzo kłopotliwa (czasochłonna).
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 11-04-2012, 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
seb96222 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi GALNT 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 35
Skąd: Radom
Wysłany: 11-04-2012, 15:45   

Ja proponuje zaczac od swiec przedwodow . Remontuje duzo Lancerow i to sa glowne przyczyny nie domagan. Wtryskiwcze...To tez moze byc przyczyna ale pompa to watpliwa sprawa.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 11-04-2012, 15:48   

Jeśli byłaby to wina świec, czy też przewodów objaw występował by również na lpg.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zima 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-04-2012, 23:33   

pz. A wkręca sie na obroty na postoju? Czy spadek mocy masz podczas jazdy (obciążenia)? miałem podobny problem tyle, że u mnie muliło tak od 2k d0 3k obrotów, na gazie bajka a na benzynie tragedia, przestawiłem zapłon (wyprzedziłem ) i jest ok.

[ Dodano: 11-04-2012, 23:41 ]
A tak w ogóle to miałem zamontowaną cewkę od opla kadeta, myslałem, że tu jest problem, zmieniłem cewkę i nadal to samo, zapłon przyspieszyłem (na aparacie) na maxa i już brak regulacji chodzi w miarę dobrzę ale nie czuć tych 170km. Pomogło ale problemu nie rozwiązało... Jakieś pomysły koledzy..?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-04-2012, 12:49   

Ustawienie zapłonu może mieć wpływ na to zamulanie, jednak nie polecam ustawiać na ślepo, tylko wg. procedury w książce. W skrócie - trzeba zewrzeć pin z brązowej okrągłej wtyczki na grodzi do masy. I wtedy zapłon powinien być ustawiony na 5 st. przed GMP 1 cylindra.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
pz 
Forumowicz

Auto: mitsubishi SIGMA 3000V6 12/177
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-04-2012, 01:36   Nie ciągnie na będzynie

Witam !

Dolałem paliwa, zrobiłem małą trasę na na benzynie. Wypaliłem pajęczynę po jeździe po mieście i na gazie. Chodzi lepiej, ale nie wytrzymała chłodnica oleju w Sigmie.I jest nowy problem.


Pozdrawiam
_________________
pz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.