Otwarty przez: Owczar 25-03-2012, 23:39 |
[EAxx] Wycięcie katalizatora |
Autor |
Wiadomość |
Lucas_Lucky
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2,0 16V 4WD (2006)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-04-2012, 10:37
|
|
|
Witam,
Komputer wyświetla błąd: "spadek sprawności katalizatora" - 2,5V6 z 2002r.
Czy ktoś już wycinał katalizator z takiego autka?
Jeśli tak to czy oprócz wyświetlania błędu była jeszcze jakaś różnica?
Z góry dziękuję za odpowiedź |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-04-2012, 11:18
|
|
|
W tym aucie masz 3 katalizatory. 2 prekaty i jeden główny. Główny nie jest monitorowany i możesz go wyciąć bez wpływu na pracę silnika, jedynie na przeglądzie może być problem.
Błąd dotyczy jednego z prekatów. Ich wycięcie powoduje jeszcze większy błąd, bo monitoruje go sonda, która ma wpływ na spalanie. Wycięcie powoduje wariacje korekt. Ja mam wycięte, ale odpiąłem sondy za katami by nie brały udziału w korygowaniu korekt. Niestety świeci się kontrolka. W wolnej chwili będę próbował modyfikować wsad ecu. Jeśli chcesz mieć święty spokój to wymień prekata. |
|
|
|
 |
Lucas_Lucky
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2,0 16V 4WD (2006)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-04-2012, 11:42
|
|
|
Jeśli tylko świeci się kontrolka to chyba nie ma problemu.
Orientujesz się gdzie można dostać te perkaty? |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-04-2012, 12:01
|
|
|
Lucas_Lucky napisał/a: | Jeśli tylko świeci się kontrolka to chyba nie ma problemu. |
No nie do końca, bo jak pojawi się nowy błąd to o tym nie wiesz, a poza tym ECU próbuje diagnostyki ponownej od czasu do czasu, przez co zużywa więcej paliwa.
tomek84 napisał/a: | Owczar, w jakim celu jest sonda przed i za głównym katem ?
co one mierzą? |
Sondy przed katem badają skład mieszanki dla każdego z banków. Sondy za katem monitorują katalizator i jeśli zachodzi potrzeba to go np dogrzewają zmieniając skład mieszanki. Wycięcie powoduje, że mogą próbować go dogrzewać cały czas. Oszukać też nie jest łatwo, bo sonda za katem rysuje podobnie do tej przed katem, ale z podtrzymaniem opadającego zbocza. Ja miałem z tym trochę zabawy. Teraz jeżdżę bez sond za katem, ale muszę zrobić w końcu porządek.
[ Dodano: 13-04-2012, 12:03 ]
W galach przed drugim liftem sonda za katem tylko monitoruje i nie ma wpływu na skład mieszanki. |
|
|
|
 |
XAWIERD
Forumowicz XAWIERD

Auto: Toyota Avensis Sol
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 74 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-06-2012, 23:22
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie wiele pisałem wiele sprawdzałem. Przypominam kupiłem Gala od Niemca z wyciętym katem . Brzęczał strasznie przy 3000 tys obrotów. Jeździłem w kilka miejsc diagnozy były rożne raz,że kata brak raz, że tłumik końcowy walnięty tzn pusty.Ok wiec kupiłem nowy tłumik od poprzedniego modelu pasuje prawie doskonale. Drobne przeróbki ale jest zamocowany. Stary tłumik był w opłakanym stanie blachy się rozeszły w środku pusto. Ale niestety problem pozostał ba nawet się nasilił ........... brzęczenie stało się nie do zniesienia. OOOOOOOO miarka się przebrała.. Nie kata nie wstawię . Kupiłem na aledrogo.pl. TO
http://allegro.pl/hit-kat...2442342142.html
i co cisza ,cisza, cisza zero brzęczenia silnik mruczy tak jak powinien 3000tys 5000 tys 6000 tys obrotów nic cisza. A wiec można spokojnie zastąpić zepsuty kat tym i cieszyć się normalnym użytkowaniem auta . I najważniejsze zero błędów sondy.
[ Dodano: 29-06-2012, 23:25 ]
A i jedna uwaga cala operacja trwała 30 minut. Koszt wspawania 40 zl. Obyło się bez rozbierania całego układu wydechowego. |
_________________ Miałem.
Corolla e10 1,6 88 rok 105 KM
Primera p11 2,0 rok 99 136 KM
Corolla e10 92 1,3 rok 75 KM
Corolla e11 G6 97 1,3 rok 90KM
Obecnie MISIEK
MISIEK SKASOWANY ...CZOŁÓWKA DEBIL MIAŁ 2,2 PROMILA
Toyota Avensis sol |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-06-2012, 23:26
|
|
|
Na zwykłej grubościennej rurze też mam ciszę, ciszę, ciszę |
|
|
|
 |
XAWIERD
Forumowicz XAWIERD

Auto: Toyota Avensis Sol
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 74 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-06-2012, 00:30
|
|
|
Hej ale zdaje się ze masz silnik 2,5 litra i 6 cylindrów. Ja z rura zamiast kata miałem stado szerszeni aucie. |
_________________ Miałem.
Corolla e10 1,6 88 rok 105 KM
Primera p11 2,0 rok 99 136 KM
Corolla e10 92 1,3 rok 75 KM
Corolla e11 G6 97 1,3 rok 90KM
Obecnie MISIEK
MISIEK SKASOWANY ...CZOŁÓWKA DEBIL MIAŁ 2,2 PROMILA
Toyota Avensis sol |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-06-2012, 00:34
|
|
|
A jakiej grubości to była rura? W lancerze 1,5 też było cicho. Ale jeśli chodzi o przegląd to ta wstawka całkiem ciekawa. |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 01-07-2012, 17:40
|
|
|
XAWIERD napisał/a: |
i co cisza ,cisza, cisza zero brzęczenia silnik mruczy tak jak powinien 3000tys 5000 tys 6000 tys obrotów nic cisza. A wiec można spokojnie zastąpić zepsuty kat tym i cieszyć się normalnym użytkowaniem auta . I najważniejsze zero błędów sondy. |
Ty masz przedliftowego Gala, dobrze widzę
Pytanie tylko, czy sonda nie wywala błędów, bo może już w Niemczech "poprawili" jej zamocowanie, żeby nie łapała błędów za katem (którego już nie było) |
|
|
|
 |
maniek1988
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi galant 2.4 gdi.SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 20 Skąd: sobótka
|
Wysłany: 02-08-2012, 20:53
|
|
|
Witam jestem posiadaczem ea3a 2.4 gdi 110 kw. Mam problem z katem, tak myślę moc drastycznie spada a z końcowego tłumika praktycznie nie wydobywają się spaliny. Czy to możne być wina zatkanego kata i czy jak go wywalę to nie będzie
problemu sondami? |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez maniek1988 05-08-2012, 11:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
XAWIERD
Forumowicz XAWIERD

Auto: Toyota Avensis Sol
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 74 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-08-2012, 21:28
|
|
|
Ja miałem grubościenną wspawaną. |
_________________ Miałem.
Corolla e10 1,6 88 rok 105 KM
Primera p11 2,0 rok 99 136 KM
Corolla e10 92 1,3 rok 75 KM
Corolla e11 G6 97 1,3 rok 90KM
Obecnie MISIEK
MISIEK SKASOWANY ...CZOŁÓWKA DEBIL MIAŁ 2,2 PROMILA
Toyota Avensis sol |
|
|
|
 |
cirus
Forumowicz
Auto: HP 2.2 VTEC 4ws & 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2013 Posty: 55 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 08-06-2013, 17:27
|
|
|
Krótkie pytanie - pacjent 2.5 V6 99' coś trzeba kombinowac z lambdą po wywaleniu kata? czy spokojnie moge przerabiac wydech? |
|
|
|
 |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
Wysłany: 15-06-2013, 16:05
|
|
|
Panowie a powiedzcie czy kat moze być przyczyną spadku mocy? mój stał sie ostatnio jakby słabszy a kiedy zredukuje i podjedze obrotami po 5 tysi strasznie smierdzi siarkowodorem wydech jest nieszczelny na łączeniu srodka z tyłem ale przed rozczelnieniem tez wydobywał sie taki zapach . |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 15-06-2013, 17:18
|
|
|
umnie po wycięciu kata auto jakby lżej przyspieszało był posypany i zatkany..żadnych błędow nie miałem..tyle,że śmierdzi spalinami z rury zalożyłem uniwersalny za 220zl i wszystko śmiga elegancko |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
|