Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Owczar
25-03-2012, 23:39
[EAxx] Wycięcie katalizatora
Autor Wiadomość
Lucas_Lucky 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2,0 16V 4WD (2006)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-04-2012, 10:37   

Witam,
Komputer wyświetla błąd: "spadek sprawności katalizatora" - 2,5V6 z 2002r.
Czy ktoś już wycinał katalizator z takiego autka?
Jeśli tak to czy oprócz wyświetlania błędu była jeszcze jakaś różnica?

Z góry dziękuję za odpowiedź
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-04-2012, 11:18   

W tym aucie masz 3 katalizatory. 2 prekaty i jeden główny. Główny nie jest monitorowany i możesz go wyciąć bez wpływu na pracę silnika, jedynie na przeglądzie może być problem.

Błąd dotyczy jednego z prekatów. Ich wycięcie powoduje jeszcze większy błąd, bo monitoruje go sonda, która ma wpływ na spalanie. Wycięcie powoduje wariacje korekt. Ja mam wycięte, ale odpiąłem sondy za katami by nie brały udziału w korygowaniu korekt. Niestety świeci się kontrolka. W wolnej chwili będę próbował modyfikować wsad ecu. Jeśli chcesz mieć święty spokój to wymień prekata.
 
 
Lucas_Lucky 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2,0 16V 4WD (2006)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-04-2012, 11:42   

Jeśli tylko świeci się kontrolka to chyba nie ma problemu.
Orientujesz się gdzie można dostać te perkaty?
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 13-04-2012, 11:44   

Lucas_Lucky napisał/a:
Orientujesz się gdzie można dostać te perkaty?


allegro - używki

Owczar, w jakim celu jest sonda przed i za głównym katem ?
co one mierzą?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-04-2012, 12:01   

Lucas_Lucky napisał/a:
Jeśli tylko świeci się kontrolka to chyba nie ma problemu.


No nie do końca, bo jak pojawi się nowy błąd to o tym nie wiesz, a poza tym ECU próbuje diagnostyki ponownej od czasu do czasu, przez co zużywa więcej paliwa.

tomek84 napisał/a:
Owczar, w jakim celu jest sonda przed i za głównym katem ?
co one mierzą?


Sondy przed katem badają skład mieszanki dla każdego z banków. Sondy za katem monitorują katalizator i jeśli zachodzi potrzeba to go np dogrzewają zmieniając skład mieszanki. Wycięcie powoduje, że mogą próbować go dogrzewać cały czas. Oszukać też nie jest łatwo, bo sonda za katem rysuje podobnie do tej przed katem, ale z podtrzymaniem opadającego zbocza. Ja miałem z tym trochę zabawy. Teraz jeżdżę bez sond za katem, ale muszę zrobić w końcu porządek.

[ Dodano: 13-04-2012, 12:03 ]
W galach przed drugim liftem sonda za katem tylko monitoruje i nie ma wpływu na skład mieszanki.
 
 
XAWIERD 
Forumowicz
XAWIERD


Auto: Toyota Avensis Sol
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 74
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-06-2012, 23:22   

Witam wszystkich serdecznie wiele pisałem wiele sprawdzałem. Przypominam kupiłem Gala od Niemca z wyciętym katem . Brzęczał strasznie przy 3000 tys obrotów. Jeździłem w kilka miejsc diagnozy były rożne raz,że kata brak raz, że tłumik końcowy walnięty tzn pusty.Ok wiec kupiłem nowy tłumik od poprzedniego modelu pasuje prawie doskonale. Drobne przeróbki ale jest zamocowany. Stary tłumik był w opłakanym stanie blachy się rozeszły w środku pusto. Ale niestety problem pozostał ba nawet się nasilił ........... brzęczenie stało się nie do zniesienia. OOOOOOOO miarka się przebrała.. Nie kata nie wstawię . Kupiłem na aledrogo.pl. TO


http://allegro.pl/hit-kat...2442342142.html


i co cisza ,cisza, cisza zero brzęczenia silnik mruczy tak jak powinien 3000tys 5000 tys 6000 tys obrotów nic cisza. A wiec można spokojnie zastąpić zepsuty kat tym i cieszyć się normalnym użytkowaniem auta . I najważniejsze zero błędów sondy.

[ Dodano: 29-06-2012, 23:25 ]
A i jedna uwaga cala operacja trwała 30 minut. Koszt wspawania 40 zl. Obyło się bez rozbierania całego układu wydechowego.
_________________
Miałem.
Corolla e10 1,6 88 rok 105 KM
Primera p11 2,0 rok 99 136 KM
Corolla e10 92 1,3 rok 75 KM
Corolla e11 G6 97 1,3 rok 90KM
Obecnie MISIEK
MISIEK SKASOWANY ...CZOŁÓWKA DEBIL MIAŁ 2,2 PROMILA
Toyota Avensis sol
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-06-2012, 23:26   

Na zwykłej grubościennej rurze też mam ciszę, ciszę, ciszę :)
 
 
XAWIERD 
Forumowicz
XAWIERD


Auto: Toyota Avensis Sol
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 74
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-06-2012, 00:30   

Hej ale zdaje się ze masz silnik 2,5 litra i 6 cylindrów. Ja z rura zamiast kata miałem stado szerszeni aucie.
_________________
Miałem.
Corolla e10 1,6 88 rok 105 KM
Primera p11 2,0 rok 99 136 KM
Corolla e10 92 1,3 rok 75 KM
Corolla e11 G6 97 1,3 rok 90KM
Obecnie MISIEK
MISIEK SKASOWANY ...CZOŁÓWKA DEBIL MIAŁ 2,2 PROMILA
Toyota Avensis sol
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-06-2012, 00:34   

A jakiej grubości to była rura? W lancerze 1,5 też było cicho. Ale jeśli chodzi o przegląd to ta wstawka całkiem ciekawa.
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 01-07-2012, 17:40   

XAWIERD napisał/a:

i co cisza ,cisza, cisza zero brzęczenia silnik mruczy tak jak powinien 3000tys 5000 tys 6000 tys obrotów nic cisza. A wiec można spokojnie zastąpić zepsuty kat tym i cieszyć się normalnym użytkowaniem auta . I najważniejsze zero błędów sondy.

Ty masz przedliftowego Gala, dobrze widzę :?:
Pytanie tylko, czy sonda nie wywala błędów, bo może już w Niemczech "poprawili" jej zamocowanie, żeby nie łapała błędów za katem (którego już nie było) :roll: :?:
 
 
 
maniek1988 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 2.4 gdi.SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 20
Skąd: sobótka
Wysłany: 02-08-2012, 20:53   

Witam jestem posiadaczem ea3a 2.4 gdi 110 kw. Mam problem z katem, tak myślę moc drastycznie spada a z końcowego tłumika praktycznie nie wydobywają się spaliny. Czy to możne być wina zatkanego kata i czy jak go wywalę to nie będzie
problemu sondami?
_________________

Ostatnio zmieniony przez maniek1988 05-08-2012, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
XAWIERD 
Forumowicz
XAWIERD


Auto: Toyota Avensis Sol
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 74
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-08-2012, 21:28   

Ja miałem grubościenną wspawaną.
_________________
Miałem.
Corolla e10 1,6 88 rok 105 KM
Primera p11 2,0 rok 99 136 KM
Corolla e10 92 1,3 rok 75 KM
Corolla e11 G6 97 1,3 rok 90KM
Obecnie MISIEK
MISIEK SKASOWANY ...CZOŁÓWKA DEBIL MIAŁ 2,2 PROMILA
Toyota Avensis sol
 
 
cirus 
Forumowicz

Auto: HP 2.2 VTEC 4ws & 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 55
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 08-06-2013, 17:27   

Krótkie pytanie - pacjent 2.5 V6 99' coś trzeba kombinowac z lambdą po wywaleniu kata? czy spokojnie moge przerabiac wydech?
 
 
Jarcev 
Forumowicz
Dead before dishonor

Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 212
Skąd: KAtowice
Wysłany: 15-06-2013, 16:05   

Panowie a powiedzcie czy kat moze być przyczyną spadku mocy? mój stał sie ostatnio jakby słabszy a kiedy zredukuje i podjedze obrotami po 5 tysi strasznie smierdzi siarkowodorem :D wydech jest nieszczelny na łączeniu srodka z tyłem ale przed rozczelnieniem tez wydobywał sie taki zapach .
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 15-06-2013, 17:18   

umnie po wycięciu kata auto jakby lżej przyspieszało :) był posypany i zatkany..żadnych błędow nie miałem..tyle,że śmierdzi spalinami z rury zalożyłem uniwersalny za 220zl i wszystko śmiga elegancko :)
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.