 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
VIALLE LPI - sprawdzenie/uzupelnienie stanu oleju w pompie? |
Autor |
Wiadomość |
zuk38
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 47 Skąd: Sobowidz
|
Wysłany: 15-04-2012, 23:29 VIALLE LPI - sprawdzenie/uzupelnienie stanu oleju w pompie?
|
|
|
Witam.
Posiadam w swoim samochozie instalacje VIALLE LPI, butla w miejscu kola zapasowego, czy moge jakos sprawdzic poziom oleju w pompie? Co jaki czas nalezy go uzupelniac? Co prawda instalacja dziala bez zarzutu, ale lepiej dmuchac na zimne, niz zalatwic pompe.
Przejzalem wiele tematow dotyczacych tej instalacji, ale nie znalalzlem informacji jak to zrobic.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-04-2012, 23:55
|
|
|
Mam taka w peugocie, dowiadywałem sie i jesli zawór odbija to nie ma możaliwości wypłukania oleju z pompy, wiec nie powinno sie nic dziac. U mnie jest przejechane 195kkm na LPi, tak samo filtr jest w pompie i sie go nie wymienia.
Jak znajdziesz jakieś sensowne info daj znać. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
zuk38
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 47 Skąd: Sobowidz
|
Wysłany: 16-04-2012, 10:47
|
|
|
Dostalem takiego maila od Pana, ktory sprzedaje olej do tych pomp na allegro:
"Olej można sprawdzić tylko po uprzednim demontażu pompy i jej rozkręceniu. Można do pompy zaglądać co 40-60 tyś km, sprawdzać czy olej w pompie jest z tym że trzeba też zwrócić uwagę na to iż największym wrogiem oleju jest faza ciekła która może się przedostać do pompy i ona powoduje że olej znika. Najczęściej dzieje się tak gdy podczas tankowania zawór nie odbije i zatankuje się więcej niż 80% pojemności butli wtedy jest możliwe że przez przewód odpowietrzający do środka dostanie się gaz (faza ciekła) który spowoduje utlenienie się oleju. Taka sama sytuacja będzie miała miejsce gdy po rozkręceniu pompy nie spowodujemy jej hermetycznego zamknięcia, wtedy przez uszczelki może się dostać faza ciekła do pompy i spowoduje ona utlenienie oleju nawet tego świeżo nalanego."
Czyli nalezy pilnowac zeby nie zatankowac za duzo.
Ja nie wiem czy u mnie zawor odbija, ale zatankowalem raz 41 litrow i nie odbil, a butle mam 51l, takze juz powinnien odbic.
Teraz staram sie nie tankowac do pelna
Zastanawiam sie jeszcze czy mozna dolac oleju do pompy, bez rozkrecania jej...
Pozdr
Pozdrawiam
[ Dodano: 16-04-2012, 11:32 ]
Dostalem odpowiedz,ze aby dolac oleju trzeba zdemontowac pompe. |
|
|
|
 |
|
|