Za dużo oleju |
Autor |
Wiadomość |
boogin
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2011, 2.4 benz. CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 25 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 17-04-2012, 17:10 Za dużo oleju
|
|
|
Witam
Przy przebiegu ok 3 tyś. km oddałem Outka 2,4 CVT benzyna na wymiane oleju - oczywiście w ASO. Przyznam bez bicia, że od tego czasu ani razu nie sprawdzałem poziomu oleju aż do dziś - przebieg ok 8 tyś i olej około 1 cm powyżej maxa.
Wychodzi na to, że a ASO źle nalali. Ale czy możliwe jest przejechanie ok 5 tyś z za wysokim o 1 cm poziomem bez usterki ?? (w każdym razie wydaje mi się że bez usterki bo ostatnimi dniami zacząłem słyszeć na postoju takie lekkie trykotanie z silnika)
Pozdro |
|
|
|
 |
fufaj3
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 17-04-2012, 17:27
|
|
|
Witam
mnie też raz za duzo oleju nalali
sprawdziłem i tez okolo 1cm ponad max
wróciłem i usłuszałem ( przepraszam doswiadczony mechanik się pomylił)
trzeba sprawdzać nawet po aso |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-04-2012, 17:28
|
|
|
boogin napisał/a: | Ale czy możliwe jest przejechanie ok 5 tyś z za wysokim o 1 cm poziomem bez usterki ?? | jest możliwe. Ale jednej z najważniejszych usterek, które mogą być spowodowane zbyt wysokim poziomem oleju nie usłyszysz - awaria katalizatora. Podjedź do tego ASO i zgłoś koniecznie fakt zbyt wysokiego poziomu oleju obowiązkowo z potwierdzeniem tego na piśmie. Jak padnie katalizator to przynajmniej będziesz mógł wskazać możliwą przyczynę - inaczej usłyszysz wiele różnych innych przyczyn - złe paliwo, jazda wyłącznie na zimnym silniku, itp. Nie znam ceny ori katalizatora, ale prawie na pewno przekroczy 5 tys. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-04-2012, 19:10
|
|
|
Rzeczywiście przy dużym poziomie oleju silnik może zassać olej i zatkać dpf lub katalizator ale 1cm to chyba za mało zwykle jest ten problem kiedy ropa leje się do oleju silnikowego ale stan musi być dużo wyższy ,co nie oznacza że można zaznaczyć w książce |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-04-2012, 19:24
|
|
|
rezon, lexus, warto czytać, potem pisać:
boogin napisał/a: | Outka 2,4 CVT benzyna |
boogin, sprawdzaj czy nie przybywa, olej bardzo śmierdzi benzyną? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 18-04-2012, 09:42
|
|
|
Od przybytku główka nie boli
boogin, sprawdź stan oleju na ciepłym silniku z jakieś 1 - 2 minuty po zgaszeniu
[ Dodano: 18-04-2012, 09:44 ]
a co do 1 cm nad max... pikuś
wyobraźcie sobie, że w pięknym markowym samochodzie kiedyś spuściłem 10 litrów oliwy, gdzie normalny stan był 4,5 i dalej jeździł normalnie |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-04-2012, 14:21
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | Od przybytku główka nie boli
boogin, sprawdź stan oleju na ciepłym silniku z jakieś 1 - 2 minuty po zgaszeniu
[ Dodano: 18-04-2012, 09:44 ]
a co do 1 cm nad max... pikuś
wyobraźcie sobie, że w pięknym markowym samochodzie kiedyś spuściłem 10 litrów oliwy, gdzie normalny stan był 4,5 i dalej jeździł normalnie | ciekawe jak uszczelki sie maja po takim nadmiarze oliwy? |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-04-2012, 14:32
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | ciekawe jak uszczelki sie maja po takim nadmiarze oliwy? |
Nic im nie będzie.
Co do oleju, to może auto latało zimą na krótkich trasach i jest dużo paliwa w oleju. Moja żona tak miała po każdej zimie w P206. Oczywiście olej do wymiany. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-04-2012, 21:42
|
|
|
Bartek napisał/a: | rezon, lexus, warto czytać, potem pisać: | Bartek masz rację - warto czytać, więc czytaj ze zrozumieniem. Czytałeś mój post czy tylko tak się czepiasz?. Wydaje mnie się, że od ponad 10 lat nie produkuje się samochodów bez katalizatora - zwłaszcza benzynowych (w PL to chyba 1998?), katalizatory w dieslach weszły jako obowiązkowe później. W instrukcjach BENZYNiaków innych marek niż Mitsu piszą wyraźnie czym grozi przekroczenie maks oleju - uszkodzeniem katalizatora. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|