Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Przepustnica - wymiana na większą
Autor Wiadomość
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 17-04-2012, 11:14   [EAxA] Przepustnica - wymiana na większą

Siema,

zainteresowałem się od niedawna swapem przepustnicy z innego mocniejszego modelu, mam prośbę jaki jest ori wymiar w 2.5 V6??
Może już ktoś robi l takiego swapa?? Chcę od tego zacząć tuning silnika, a potem kolejne istotne kroki.
Pozdro
_________________

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-04-2012, 14:21   

Według mnie wymianą przepustnicy więcej popsujesz niż poprawisz.
Po takiej zmianie od razu będzie potrzebne strojenie, które nie przyniesie wzrostu mocy...

Napisz jakie będą kolejne kroki.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17-04-2012, 15:12   

jaki ma sens poszerzenie przepustnicy, kiedy otwór wlotowy w kolektorze dolotowym ma stałą średnice ?

Kojec, będziesz modyfikował kolektor?

od razu podpowiem, że nie ma co kombinować z przepustnicą z VR4 bo jest taka sama, a w niektórych mniejsza
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 17-04-2012, 18:38   

pokjombinuj raczej z kolekktorem wydechowym, lub swapa tak jak legnum
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 17-04-2012, 20:33   

waldi mówisz o przełożeniu kolektora od legnuma, lub vr?? Nastepnie chce zrobić w profesjonalnej firmie dolot z wylotem, sportowy wałek rozrzadu, komputer i tą przepustnice/kolektor, a na koniec jak osiągnie co bym chciał to kompresor i kute zabawki
_________________

 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 17-04-2012, 20:35   

ciekawe tylko ile ten silnik wytrzyma km po tym zabiegu :mrgreen: , kucie tłokow to dobry pomysł, ale legnum ma dwa turba
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-04-2012, 22:59   

Kojec napisał/a:
waldi mówisz o przełożeniu kolektora od legnuma, lub vr?? Nastepnie chce zrobić w profesjonalnej firmie dolot z wylotem, sportowy wałek rozrzadu, komputer i tą przepustnice/kolektor, a na koniec jak osiągnie co bym chciał to kompresor i kute zabawki


To tak jakbyś pospawał sobie custom wydech, a na koniec kupił porządny dedykowany.
 
 
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 17-04-2012, 23:40   

co do vr to tez sie zastanawiam ale musze sie zorientowac jak to cenowo wyglada
_________________

 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 18-04-2012, 08:06   

Kojec napisał/a:
waldi mówisz o przełożeniu kolektora od legnuma, lub vr?? Nastepnie chce zrobić w profesjonalnej firmie dolot z wylotem, sportowy wałek rozrzadu, komputer i tą przepustnice/kolektor, a na koniec jak osiągnie co bym chciał to kompresor i kute zabawki


zmiana kolektora czy przepustnicy od VR4 nic nie da bo 6a13 to silnik atmosferyczny a 6a13tt to silnik twin turbo gdzie w dolot idzie duzo wyzsze cisnienie schlodzonego powietrza.

Pozatym jak chcesz wymieniac tyle gratow to od razu mowie ze taniej wstawic silnik od VR4 z calym osprzetem i zrobic VR2 na skrzyni F5M42. Masz wtedy pewnosc ze bedzie efekt bez wyplucia silnika no i czasowo znacznie szybciej to zrobisz.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-04-2012, 08:24   

Tylko weźcie pod uwagę, że wydech od VR-a idzie pod zbiornikiem paliwa, który w tym wypadku należałoby wymienić.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 18-04-2012, 10:52   

myśle że wydech to nie problem. Hmm jeżeli chodzi o cenę to VR orientowałem się stoi ok 9tys, a rozbitków na tą chwile nie ma.
_________________

 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 18-04-2012, 22:55   

a cos po angielsku ??
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-04-2012, 22:58   

I think, exaust is not a problem. VR costs about 9k polish zlotych.
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 18-04-2012, 23:01   

kurna, nie rob se jajcof, :mrgreen: mnie chodziło o anglika, i z niego cos powyjmować lub go przystosować do naszych przepisow
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-04-2012, 23:02   

Owczar :thumbright: Widać, że za sobą nie przepadacie :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.