Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer CS0 ŚCIĄGA! POMOCY;-)
Autor Wiadomość
pie3ak 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 04'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2012, 23:21   Lancer CS0 ŚCIĄGA! POMOCY;-)

Witam,

Jak w temacie ;-)
A teraz się rozpiszę...
Jak mam ładną, gładką drogę to potrzebuję dłuuuuuugiego odcinka żeby ściągnęło w lewo,
ale wystarczy poprzeczna nierówność i koło kierownicy skokowo skręca/ odbija w lewo. Skręcając w lewo mam wrażenie, że nie ma oporów i "auto najchętniej zawróciłoby w miejscu". Skręt w prawo jest taki jak był - ładnie po linii ;-) Po zakończeniu manewru w skrętu w lewo kierownica leniwie i nie do końca chce wracać do położenia "na wprost". W prawo nie ma tego problemu.
1. uprzedzę pytania - auto bezwypadkowe
2. zrobiłem zawieszenie i geometrię
3. ciśnienie w oponach - OK
4. nie ściąga mocno
5. objawy NIE nasilają się przy przyśpieszaniu i hamowaniu
6. odnoszę wrażenie, że zaczęło po zmianie opon - czy to możliwe, że nie widać uszkodzeń opony, a np. ścianka (czy jak to się zwie) jest słabsza?
7. może to maglownica?
8. Nie czuję najmniejszego luzu ruszając kierownicą podczas jazdy o 1-3 cm. Reaguje poprawnie.
9. Na postoju przy energicznym kręceniu lewo-prawo słychać delikatny stuk z jednej i drugiej strony, ale wydaje się być naturalny...
Proszę o sugestie, pomysły i takie tam ;-)
 
 
Maciek111 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 102
Skąd: Sanok
Wysłany: 19-04-2012, 23:49   

Jeżeli to nasiliło się po wymianie opon , to masz już rozwiązanie. Zdarza się ,że opony mają inne opory toczenia i wtedy następuje podobne zjawisko. Zamień na chwilę opony na osiach i zobacz co się dzieje.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-04-2012, 07:37   

Jezeli jestes pewny ze geometrie masz w porzadku (os geometryczna jazdy i pochylenia kol z obu stron takie same) to wina sa przekoszone (nierowno zuzyte) opony lub inne srednice kol na jednej osi
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20-04-2012, 10:38   

Ja ostatnio założyłem letnie, zamieniłem tył z przodem i auto czasem też lekko ściąga, a podczas jazdy słychać jak coś wpada w rezonans podobny do dźwięku jak najedziesz na szorstki asfalt lub farbę na asfalcie i podejrzewam, że te opny co były na tyle są wyzabkowane albo minimalnie nierówno zużyte, bo gołym okiem różnic nie widzę. Zrobiłem geometrię i wywarzenie kół i dalej to samo. Więc przyzwyczaiłem się do tego dźwięku, a jak mnie najdzie natchnienie najwyżej przełożę koła do pozycji z poprzedniego sezonu...
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2012, 13:06   

Sprawdź hamulce(tak na wszelki wypadek, któreś koło może być hamowane, możesz podnieść auto i zobaczyć czy kręcą się tak samo łatwo), zbieżność i zamień przednie koła (lewa-prawa) wtedy zobaczymy czy to opony. Też można tylne zamienić miejscami
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Devo
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2012, 11:29   

Mam identyczne objawy i u mnie odpowiedzialna za to jest geometria a dokładnie pochylenie kół przednich. Otóz gdy lewe ma pochylenie dodatnie lub bliskie zeru a prawe ma pochylenie ujemne (tył oba ujemne) to tak się dzieje, że samochód leci na lewo na nierównościach. Znajdz jakiś odcinek drogi prosty który jest pochylone np w lewo, puszczasz kierownice i auto powinno leciec w lewo i kierownica też. Potem pojedz tym odcinkiem w przeciwną strone jak w prawo nie będzie tak samo leciało to masz odpowiedz.
Przynajmniej wykluczysz jeden czynnik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.