[MSS 1.6] błąd P0170 - brak mocy na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
latawiec
Nowy Forumowicz
Auto: MS SS 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-04-2012, 15:45 [MSS 1.6] błąd P0170 - brak mocy na benzynie
|
|
|
Czesc.
Mam taki oto problem. Od jakiegos czasu zaswieca sie z rozna czestotliwosci kontrolka check engine. Zaswieci sie, poswieci pare dni, zgasnie, jest troche spokoju, pozniej znowu sie zaswieci i tak w kolko.
Objawem dodatkowym jest zmulenie pomiedzy zakresem 2,5 a nie cale 4tys obrotow. Dzieje sie tak tylko na benzynie, na gazie chodzi idealnie. Co ciekawe przy puszczeniu gazu lapie i ponownym dodaniu, lapie na moment powera i pozniej znowu muli.
Co zrobilem do tej pory. Okresowe wymiany w tym swiece, cewki, przewody. Wymienilem tez pierwsza sonde na denso'wska. Po wymianie bylo chwile spokoju ale nie wiem czy nie wynikalo to poprostu ze skasowania bledu przez mechanika.
Blad jaki mi sie wczesniej pojawial to P0170 (gdzies znalazlem ze jest to Fuel Trim Error). Wczoraj mechanik stwierdzil ze jest to ewidentnie blad od katalizatora i najprawdopodobniej jest on do wymiany.
Nie za bardzo chce mi sie w to wierzyc. Autko od nowosci jezdzone glownie na gazie. Na benzynie zawsze odpalam i jade do rozgrzania silnika a nastepnie gasze. Paliwo tylko 98 w markowych stacjach.
Macie pomysl co to moze byc? Zastanawialem sie nad pompa paliwa bo ta cholera w 1.6 jest zintegrowana z filtrem ale dlaczego miala by zle dzialac tylko w tych przedzialach obrotow silnika. Odczucie odciecia mocy jest ewidentne. Tak jak by mu zabrac z 1/3 mocy.
Spalania paliwa dawno nie mierzylem wiec nie wiem. Olej... od wymiany do wymiany cos tam dolewam ale nie sadze zeby bral jakos mocno wiecej.
Teraz wlalem do zbiornika srodek czyszczacy do wtryskiwaczy firmy motol (czy jakos tak), zalazlem do pelna 98 i zobaczymy. Wyczyscilem tez przepustnice ale to nic nie pomoglo.
Myslalem jeszcze o wyczyszczeniu wtryskow w myjce ultradzwiekowej (mam taka) ale nie wiem jak sie do tego zabrac i w jakim roztworzy czyscic.
Rozpisalem sie ale mam nadzieje ze za to sprawa jest klarowna dla wszystkich czytajacych. Jesli macie jakies pomysly to podzielcie sie ze mna. WYmiana kata mi sie nie usmiecha a usunac sie go nie da...
Pozdrawiam
Jarek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-04-2012, 15:57
|
|
|
Bład tn jest związany z zaburzeniami układu paliwowego, trzeba sprawdzić takie parametry/czujniki jak :
AFR, zzujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik temperatury silnika, czujnik próżni, wtryskiwacze, ciśnienie paliwa oraz połaczenia elektryczne powyższych układów i sam ECU |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
latawiec
Nowy Forumowicz
Auto: MS SS 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-04-2012, 16:10
|
|
|
To nawet dobra wiadomosc bo oznacza ze to nie jest wina katalizatora. Teraz tylko musze zlokalizowac te czujniki i zabieram sie do sprawdzania.
Dziekuje.
Jarek. |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 20-04-2012, 19:32
|
|
|
Spróbuj przeczyścić przepustnicę - często w tych silnikach lubią się przytykać.
Poza tym nie ma najmniejszego sensu tankowanie etyliny 98. Silnik jest zaprojektowany do zasilania 95 oktanami i zalanie 98 nic nie da, co najwyżej może pogorszyć parametry pracy. |
|
|
|
 |
zet-em
Forumowicz Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 427 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 20-04-2012, 19:48
|
|
|
Coś mi świta, latawiec ale nie mam pewności. Miałem taki problem tylko w innym aucie.
Proponuję Ci zrobić co następuje:
- Zresetuj ECU, odłączenie aku na kilkanaście minut powinno to załatwić.
- Odpal silnik i niech pracuje tylko na benzynie, bez LPG !.
- Przejedź się i sprawdź, czy dalej ma te ,,słabości" po 2500 obr.
Napisz, jak silnik zachowywał się na samej benzynie po resecie błędów.
[ Dodano: 20-04-2012, 19:51 ]
Aha...napisz, jaką masz instalację LPG w swoim aucie. |
_________________ Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 |
|
|
|
 |
latawiec
Nowy Forumowicz
Auto: MS SS 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-04-2012, 09:44
|
|
|
Przeszlo.
Wyjezdzilem caly zbiornik paliwa 98'ki z dodatkiem srodka czyszczacego motula i zbiera sie az milo.
pablo eldiablo Przepustnica byla czyszczona - pisalem o tym. Co do lania 98. Sorry, nie masz racji i to z paru powodow ale nie bede odgrywal nauczyciela ani sie wymadrzal.
zet-em To nie mogla byc mapa wtryskow bo ta nie generuje bledow. Poza tym spadek mocy byl odczuwany nagle i mocno - mapa wtryskow nie generuje takich roznic i po kolejne poza tym ten manewr robilem juz parokrotnie przy odpinaniu aku z roznego powodu.
W kazdym razie dzieki za zainteresowanie i powodzenia.
Jarek.
[ Dodano: 23-04-2012, 09:50 ]
Poprawka - nie wlalem motula tylko millers'a
Srodek taki jak tutaj http://millersoils.pl/cat...?id_product=304
Sa jeszcze wersje na 500l ale mi udalo sie kupic ta mniejsza.
Pozdrawiam
Jarek. |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 23-04-2012, 16:38
|
|
|
latawiec
Psychologia zna taki termin jak efekt placebo...
Co do tego magicznego środka... +3 oktany... no to teraz jeździsz na 101? Co na to Twój moment zapłonu i czas otwarcia zaworów? Bo wg. instrukcji są ustawione na 95 oktanów.
Jeśli silnik traci moc na niechrzczonym paliwie 95, to napraw silnik, podnoszenie liczby oktanowej przy silniku 4G18 w MSS nic Ci nie da. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-08-2012, 22:01 Re: błąd P0170 - brak mocy na benzynie
|
|
|
latawiec napisał/a: | Blad jaki mi sie wczesniej pojawial to P0170 (gdzies znalazlem ze jest to Fuel Trim Error). Wczoraj mechanik stwierdzil ze jest to ewidentnie blad od katalizatora i najprawdopodobniej jest on do wymiany.
Nie za bardzo chce mi sie w to wierzyc. Macie pomysl co to moze byc? |
Odkopuję ale mamy pomysł. Gazownika odesłać do łopaty lub pługa, tam gdzie jego miejsce. Dawki gazu rozjechały się z dawkami benzyny dawno temu i w dość poważnym stopniu. Czyli tandetnie zestrojona instalacja. Silnik się "nauczył" korygować niewłaściwe dawki gazu i po przełączeniu na benzynę głupieje bo nagle analiza spalin wykazuje coś zupełnie innego niż to czego się nauczył, a korekcja dawki benzyny którą wprowadza nie wystarcza by mieszanka była właściwa. Stąd P0170
Należy:
- zresetować komputer benzynowy (nie wszystkie się resetują po odpięciu akumulatora)
- zmienić gazownika i poprosić o zestrojenie LPG |
|
|
|
 |
emjot
Mitsumaniak

Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 22-08-2013, 07:58
|
|
|
Mi właśnie to samo wyskoczyło - instalacja nowa. To standard - pojedziesz do gazownika, powiedzą wymień pół samochodu, a do błędu się nie przyznają. U mnie 3 dni wystarczyły, aby Fuel Trim z ok. 3% rozjechał się na ponad 12% i wyskoczył check na desce z błędem P0170. Dzisiaj podłączę interfejs do Staga i zobaczymy co tam artysta wyrzeźbił - chyba gwarancję oleję...
EDIT (12.09): Instalacja podregulowana, wystrojona. Kolejny 1000km zrobione, błąd nie występuje, autko śmiga . Oby tak dalej |
_________________
 |
|
|
|
 |
latawiec
Nowy Forumowicz
Auto: MS SS 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-10-2013, 15:58
|
|
|
Ja juz prawie doktorat zrobilem z instalacji gazowych
Tak to juz jest jak sie ma tepakow zamiast gazownikow. Kolesie mysla ze wystarczy wymienic filtry i zrobic autokalibracje i to juz wszystko. Rece opadaja przy takich zawodnikach.
Po tym jak po serwisach u lokalnych gazownikow polecialy mi wtryski, komputer i chyba katalizator - zakupilem pelny pakiet potrzebnych interfaceow i sam zabralem sie za regulacje.
Ja mam Landi Renzo i do kiedy serwisowalem w zakladzie w ktorym zakladalem (szczerze polecam AutkoGaz - w-wa) bylo ok a teraz lokalni gaziarze z rzeszowa....
Coz. Jak chcesz miec zrobione dobrze to zrob to sam.
Pozdrawiam
J.
BTW: Moze ktos ma Landi w SS i wie jaki firmware najlepiej sie sprawuje w naszych autkach? Teraz mam 21 ale chyba wroce do 16 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-04-2014, 22:50
|
|
|
Pozwólcie, że odkopię temat i się przyłączę mimo, że mam Carismę. Kilka dni temu u mnie też pojawił się błąd P0170 wraz z dziwnym błędem P3000 a po trzech dniach sytuacja się powtórzyła. Teraz już się nie pojawia ale sonda pokazuje 0V do około 3000 obrotów później ale nie zawsze zaczyna oscylować w pełnym zakresie, korekty krótko terminowe są na +24. Taka sytuacja jest i na LPG i na benzynie. Po resecie komputera benzynowego i pracy tylko na benzynie sonda dalej na 0V a korekta krótkoterminowa praktycznie od razu leci na +24. Wychodzi na to, że instalacja LPG tego nie powoduje. Czyżby to mogła być wina sondy czy może sonda pokazuje jedynie zbyt ubogą mieszankę?
[ Dodano: 01-05-2014, 08:02 ]
Sprawa rozwiązana, rozszczelnił się przewód podciśnienia reduktora gazowego. |
|
|
|
 |
jaszczurek
Nowy Forumowicz jaszczurek
Auto: Spacestar 1,3 '03 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 3 Skąd: TST
|
Wysłany: 24-06-2014, 19:13
|
|
|
witam,
podbijam temat. Jasne przekopałem już forum ale nie daje mi spokoju moja wysoka emisja. proszę Was o opinię w mojej kwestii.
Mój problem zaczął się od chwilowego wystąpienia błędu P0170 Abnomal Fuel system po wykasowaniu błędu miałem kilka dni spokoju - sielanka nie trwała długo.
w następnej kolejności wyskoczył błąd P0125 Feedback system, który po wykasowaniu szybko powraca.
W tym samym czasie zauważyłem podwyższoną konsumpcję etyliny, co prawda nie jestem w stanie powiedzieć o ile % więcej pali ale pewne jest to, że drenaż mojej kieszeni wzrósł co najmniej dwukrotnie w kwestii rodzajowego ujęcia kosztów etyliny przeznaczonej na mojego jaszczurka.
teraz trochę konkretów z analizy spalin:
temp oleju 89 stopni, obroty silnika 2970
zawartość CO 6.39%
zawartość HC 460 ppm
wartość Lambda 0.82.
Proszę Was o podpowiedź, sugestię co może być przyczyną powyższego.
Pozdrawiam
Problem rozwiązany: wadliwa sonda lambda, wymieniona na denso.
wartości emisji po wymianie sondy:
zawartość CO 0.02%
zawartość HC 38 ppm
wartość Lambda 1.0 |
_________________ "zwinny jak jaszczurka i szybki jak przecinak" |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 346 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 14-03-2017, 22:50
|
|
|
Czy ktoś miał P0170 jeżdząc tylko na LPG, który nie występował jeżdąć na PB95? Przebieg na LPG tylko 30tys km |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-03-2017, 06:50
|
|
|
Trzeba się podpiąć pod kompa i będzie wiadomo co się dzieje, czy to wina gazownika leniucha - partacza czy po prostu coś padło. |
|
|
|
 |
|