Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czyszczenie kopułki i palca rozdzielacza
Autor Wiadomość
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2006, 22:35   Czyszczenie kopułki i palca rozdzielacza

Zdarza się, że samochód dostaje muła, występują problemy z przyspieszaniem, silnik zaczyna dziwnie buczeć. Objawy pogłębiają się przy dużej wilgotności powietrza. Jedną z przyczyn mogą być przebicia na kopułce i palcu rozdzielacza. Można je wymienić, ale być może wystarczy czyszczenie. Jest to prosta czynność i można to przeprowadzić we własnym zakresie. Nie wymaga specjalnych umiejętności ani narzędzi, zajmuje niewiele czasu. Poniższa instrukcja odnosie się do silnika 4G13, ale myślę, że w innych silnikach wygląda to podobnie.
1. Zdjąć przewody wysokiego napięcia z kopułki.
2. Winowajca widoczny już na pierwszy rzut oka:

3. Zdemontować kopułkę. W silniku 4G13 jest ona przykręcona 2 śrubkami (zaznaczone na zdjęciu kolorem zielonym).

Jeśli śrubki są zbyt mocno wkręcone lub zapieczone, dobrze jest użyć jakiegoś środka penetrującego (ja użyłem klucza chemicznego). Gdy nadal nie chcą się poddać, można zdemontować trąbę słonia – otrzymamy swobodniejszy dostęp do śrubek, można będzie np. użyć dłuższych wkrętaków.

4. Po demontażu można kopułkę zanieść do domu i porządnie wyczyścić. Ja do czyszczenia użyłem środka MOS-2 i wkrętaków. Najpierw spryskałem tym środkiem styki, by nieco rozpuścić osad, a potemzabrałem się do skrobania nalotów. Stan styków w kopułce przed i po czyszczeniu widać na zdjęciach:
Przed

Po

5. Po czyszczeniu kopułki należy wyczyścić palec. Znów pomocne być mogą środek czyszczący i małe wkrętaki.

6. Po wyczyszczeniu palca rozdzielacza, wkręcić kopułkę i założyć przewody.
Ważne: należy zwrócić uwagę, który kabel w które miejsce jest wpięty. Jeśli przewody zostaną inaczej podpięte, silnik nie będzie pracował na wszystkich cylindrach lub nie odpali w ogóle.
Kolejność podłączania przewodów wygląda następująco: 1-3-4-2. Na kopułce powinno być oznaczenie "1" lub trójkąt:

Jedynka lub trójkąt na kopułce odpowiada 1. cylindrowi silnika - tego najbliżej rozrządu (w przypadku 4G13 montowanego w modelu CA0 - pierwszy od prawej, patrząc od strony zderzaka) i tak należy podłączyć kabel w.n. Następne przewody - zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara (patrząc na kopułkę): kolejno cylindry: 3., 4. i 2.
7. Oczywiście zamontować trąbę słonia, jeśli była zdejmowana.
8. Gotowe. Można odpalić i jeździć.
W moim przypadku cała operacja bez żadnego pośpiechu zajęła około godziny. Nigdy wcześniej tego nie robiłem ani nie obserwowałem innych przy tej robocie. Misiek ożył - przestał buczeć i ociągać się przy przyspieszaniu ;) .
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-02-2006, 23:52   

Ja bym dodał "zerwanie" osadu ze styków wewnątrz kopułki - wyglądają jak zbrylona kreda, schodzą ładnie płaskim wkrętakiem, potem drobniutki papierek ścierny na ten papier i czyścimy. Uwaga żeby nie zadrapać samej kopułki od wewnątrz...
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 26-02-2006, 00:10   

Ja bym zastosował jeszcze preparacik do wypierania wody o wewnątrz i od zewnątrz kopułki a zwie się to Fluid 101 . Jak coś to dysponuje :)
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2006, 00:30   

josie napisał/a:
a bym dodał "zerwanie" osadu ze styków wewnątrz kopułki.

Racja, josie. Zupełnie o tym zapomniałem. U siebie czyściłem tylko wkrętakiem, ale styki wyglądały w porządku i nie bylo koneiczności podejmowania jakichś akcji specjalnych..
 
 
pruslaw 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 44
Skąd: Koszalin
Wysłany: 29-12-2009, 15:48   

Witam. Odkopałem temat bo mam pytanie odnośnie montażu palca. Mianowicie czy powinien po prawidłowym założeniu ruszać się lewo-prawo, czy raczej powinien być sztywny i nieruchomy?? Bo da się założyć na dwa sposoby a nie pamiętam jak było.
 
 
georgekaskader 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 37
Skąd: Siedlce
Wysłany: 07-02-2012, 23:03   

Można odświeżyć zdjęcia???
_________________
Zawsze na odpowiednim biegu :)
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 20-04-2012, 21:57   

nie ma fotek ,a przydały by się :D
 
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2012, 12:48   

Podbijam prośbę o fotki :D
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.